Nákladní elektrokolo Cubicycle od DHL na pražském Chodově

Tisková zpráva DHL: Společnost DHL Express nově využívá pro vyzvedávání a doručování zásilek v okolí administrativního centra The Park na pražském Chodově speciální kurýrní elektrokolo DHL Cubicycle, které je postavené na platformě švédského výrobce Velove.

Foto: DHL

DHL Cubicycle je určen pro převoz až 150 kg nákladu umístěného v krytém uzamykatelném prostoru o objemu jednoho metru krychlového. Na jedno nabití ujede tento více jak 3 metry dlouhý a 59 kg vážící cargobike až 50 kilometrů. V České republice byl DHL Cubicycle poprvé představen veřejnosti v úterý 4. června v rámci konference Elektromobilita v praxi.

DHL Express je první logistickou společností v oblasti mezinárodní expresní přepravy, která v České republice nasadila nákladní cargobike do denního provozu. První městem v České republice s tímto režimem byly v roce 2017 České Budějovice. Nyní následuje Praha se svým prvním kompletně čistým Last/First mile řešením.

Kurýrní elektrokola DHL Cubicycle provozuje společnost DHL Express již v Německu a Nizozemí, kde díky výměně desítek standardních dodávek za elektrokola ušetří ročně miliony korun a především se vyprodukuje méně emisí CO2 a to až o 150 tun ročně. V roce 2019 nasazuje DHL Express Cubicycle i v dalších evropských městech. Kromě Prahy se jedná také o Vídeň a finské Turku. Společnost DHL Express tak naplňuje svou dlouhodobou úlohu pionýra, inovátor a propagátora udržitelného rozvoje a jedná se o další postupný krok ke splnění příslibu Mission 2050, ve kterém se skupina Deutsche Post DHL, jejíž součástí je také společnost DHL Express, zavazuje do roku 2050 dosáhnout nulových emisí.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. No to je krása, cycklostezka je tam podél Roztylské krásně široká, přejezd na křižovatce je komplet zrekonstruovaný atd., má super podmínky. Hned zítra se tam jdu podívat, jak jim to jezdí :-).

  2. Pavel Mašek :

    Krása, pěkný kousek techniky a dobrý materiál pro odbory a boj za pracovní podmínky :) Ad dneska napřed se na tom upeče zaživa, spotřebuje litr krému za den a pak se pořádně osprchuje, v zimě bude jezdit jako sněhulák :)
    Proste pracovní místo o kterém se od dob povozníků, formanů, drožkářů, vozků, Šejtročků a spol :) nikomu nezdálo.

    Před 15-20 lety bych řekl dobrý, dneska je jen otázkou času než to vytlačí nějaký elektromobil s kabinou ( třeba ten německých pošt), která zlidští pracovní podmínky :)

  3. To bude radost potkat na cyklostezce, s „jezdcem“ a nákladem přes 300 kilo… Nebo nedejbože na sdílené stezce. Ještě že to má radlici na odhrnování dětí…

  4. Štěpán: Široké je to stejně jako rozcapený MTB s 90cm řidítkama, který je na sdílené stezce schopný valit pětatřicet hlava nehlava. :-)

    Jinak otázka by spíš měla být, proč jsou základem cyklistické infrastruktury v Praze sdílené stezky.

  5. Vratislav, to bych hodně chtěl vidět 90 cm řidítka na MTB na cyklostezce, opravdu :)

    Univerzální jsou 650-750 mm ( 750 je už OPRAVDU XXL) a širší používají jen šílenci ve sjezdech…

    to je určitě nějaká městská pověst o 90 cm mtb, tak ještě nějakou bajku :)

  6. ještě k řidítkům, na mém MTB nižší střední třídy Superior mám „rozcapený“700 mm one race ultralight ty mě ze začátku přišly hodně široký…

  7. CHYBA: Your comment appears to be spam.

    Please go back and check all parts of your comment submission (including name, email, website, and comment content).

    If you are a logged in user, and you are seeing this message repeatedly, then you may need to check your registered user information for spam data.

    i když jsem přihlášený, tkaže jsem dal před link „X“, omlouvám se.

    @vratislav
    – základem cyklistické infrastruktury, oprava – jakékoliv dopravní infrastruktury, mají být separované pruhy/stezky pro cyklisty. Možná ale takováto vojeztka na společných stezkách přitáhnou pozornost, stejně jako šlapací hospody a bude se to řešit. v našich podmínkách zákazem těchto vozejtek :-D

    @filler, ujezdak
    – takové ty harley kola mají devadesát i víc, ale na mtb jsou na náhodně vybraném webu max 810 xhttps://www.kupkolo.cz/komponenty-na-kolo_k982/riditka_k59/#delka-mm=%5B809%2C810%5D

  8. jenže zrovna “ harley kola“, “ cruiser“ případně “ chopper kola „, jak se těmto přízrakům říká, jsou plně v rámci módního trendu kategorií “ městských kol“, rozhodně to nejsou kola, která by se dala srovnávat s normálním užitkovým kolem či obyčejným MTB, jinými slovy je to obludy pro městskou parádu :)

    No hlavní je, že jsme rozmlžili ten šrapnel s 90 cm MTB, která prostě po cyklostezkách nejezdí :)

  9. Jinak si říkám proč tam vůbec nedat stupačky napevno a nejet čistě na elektriku? Pokud se to naloží a/nebo bude trochu členitější terén, tak to šlapání bude stejně jen více méně pro ozdobu.

    Ale beru, že svět holt chce být klamán a takhle to bude pro někoho líp vypadat. Starej Potěmkin ostatně nebyl žádnej blbec:-).

  10. MM: že by adaptace na právní prostředí, aby to smělo na cyklostezky a pěší zóny s povolenou jízdou cyklistů?

    Asi jim nikdo neporadil, že se stačí tvářit dostatečně suverénně a můžou tam mít jakýkoliv motor.

  11. Vidím to naprosto stejně, na takovou obludu ani šlapání nepatří, stejně bude „na ozdobu“, možná tak s prázdným po rovině, ale s 200kg nákladu do byť 2% kopce … Vzhledem k délce a rozvoru to asi nebude moc obratné někde v zatáčkách + ta předsunutá „radlice“ – jako dobrý na jízdu někde po areálu velké firmy bych řekl.
    řidítka samozřejmě z původních 56cm přes 60 dospěla se zavedením 29″ biků k cca 70cm až po 75-80cm na strojích primárně určených pro jízdu v extra terénu a povětšinou dolů (fully)

  12. Jiří Motýl, že by v zemi původu potřebovali takovou adaptaci ? :)

    Na druhou stranu v Amstru už si cyklisté na ucpávání cyklostezek dodávkovými firmami stěžují…

    Mimochodem tahle hračka stojí v základu 8 190 EUR bez DPH plus k tomu holý kontejner za 2 200 EUR bez DPH, je možno zakoupit i přívěs 1 750 EUR který zvedne přepravní kapacitu na 300 kilo nákladu.
    V podstatě v základu ( je tam spousta doplňků zámek na kontejner 300 EUR atd) jsme na 300 000 KČ jen to fikne bez DPH :) Přitom elektro vozítko s kabinou přijde cca na 350-400,000 dle verze včetně DPH uveze 2 lidi a 300 kilo nákladu s minimálně dvojnásobným dojezdem za každého počasí :)
    https://vxt.cz/wp-content/uploads/2019/03/cenik-2019-echoice-nakldani.pdf

  13. Jiří Motýl … ale aby se to mohlo i se šlapáním mohlo tvářit jako kolo, tak by ten e-motor musel mít omezený max. výkon. Min. v ČR. O parametrech instalovaného motoru se v článku bohužel nic nedočteme, ale pokud by se jednalo o omezení v souladu s naší platnou legislativou, tak bych tu jízdu při plné náloži chtěl docela vidět.

  14. JM: Upřímně, to by mne zajímalo, jak to s tím pojede. Tady u těch pošťáků počítají s max 125 kilo zásilek, v článku je 150 kilo nákladu. K tomu jezdec 70-80 kilo a samotný ten werk váží 59 kilo. Celkem tedy bude celková hmotnost soupravy:-) 254 – 289 kilo. újezďák navíc píše, že k tomu nabízejí i nějaký přívěs, kdy hmotnost nákladu může být až 300 kilo. To máme skoro půl tuny. Na rovině si dovedu představit, že se to se zdatným šlapačem:-) jakž takž rozjede a pojede. Do kopce, byť mírného, bych to teda táhnout nechtěl, z kopce bych to navíc nechtěl ani potkat.

    Doufám, že to VF nebude brát osobně:-), ale mně to až moc připomíná jeho zde popsaný experiment „IKEA“. Jako důkaz, že něco vůbec jde, to beru, pro běžné praktické použití zcela mimo.

  15. Tak pro rychlé výpočty je tu zábavný program.

    https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html

    Po rovině je to celkem zvladatelné. Hmotnost se na rovině tolik neprojevuje a 250W dopomoci to tak může dostat na rozumnou rychlost, začne silně působit aerodynamika krychle. Jen zrychlení bude naprostá tragédie.
    Problém začne s prvním kopečkem. Kolem 5% už rychlost klesá opravdu výrazně.

    Také by mě zajímalo jak si s takovým namáháním a ne zrovna dokonalým zacházením poradí komponenty pohonu.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru