Náměstek Petr Dolínek slibuje důslednější podporu cyklistiky.

Přebíráme celou tiskovou zprávu magistrátu ze 27. července 2015.


V Praze vzniká plán systematické podpory cyklistiky

V metropoli by měl skončit poněkud chaotický rozvoj cyklistické dopravy. Nahradí ho systém s jasně danými pravidly, jehož cílem je vytvořit z cyklistiky přirozenou součást pražské dopravy. Shodli se na tom náměstek pražské primátorky Petr Dolínek a nový předseda magistrátní Komise pro cyklistiku Stanislav Kozubek.

Prvním klíčovým krokem byla společná schůzka náměstka Petra Dolínka, do jehož gesce spadá mimo jiné i oblast dopravy, Komise pro cyklistiku a organizací, které jsou v Praze zodpovědné za plánování i realizaci dopravních investic. Přítomni byli zástupci Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP), Technické správy komunikací (TSK), Institutu plánování a rozvoje (IPR) a dalších institucí.

„Mým požadavkem bylo, aby se opatření pro cyklistiku stala nedílnou součástí přípravy každého dopravního projektu, rekonstrukce či investice a to na všech úrovních. Doposud se totiž řada věcí řešila spíše ad hoc a nesystémově. Výsledkem je, že někde potřebné cykloopatření chybí, jinde se naopak realizovalo, ale vynaložené náklady neodpovídají užitku,“ vysvětlil náměstek Dolínek.

Nyní vznikne v řádu týdnů manuál pro všechny organizace, aby bylo jasné, jakým způsobem cykloopatření do všech projektů zakomponovat. Náměstek Petr Dolínek se s novým předsedou Komise pro cyklistiku shodují v tom, že je třeba realizovat potřebné projekty a využitelné finanční prostředky čerpat logicky tak, aby cyklistům pomohly.

„Jsem moc rád, že se taková schůzka konala a věci se začínají reálně posunovat kupředu. Ze strany náměstka Dolínka cítím jasnou podporu cyklistiky. Zároveň s ním souhlasím v tom, že je nesmysl budovat drahé cyklostezky tam, kde je nikdo nepotřebuje. Společně chceme pracovat na tom, aby cyklistika přestala být v Praze jakýmsi trucem v rámci dopravy, ale naopak její harmonickou součástí. Cyklista a řidič se na silnici vejdou vedle sebe, není důvod stavět je do nepřátelské pozice,“ vysvětlil Kozubek.

Vedle přípravy systému rozvoje cyklistiky v Praze se již rozjela jednání o propojení cyklistických tras v hlavním městě a Středočeském kraji. Užší spolupráci v oblasti budování cyklostezek projednali v minulém týdnu náměstek pražské primátorky Petr Dolínek a hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.

„Chceme je propojit tak, aby se už nemuselo složitě přejíždět a aby jízda byla nejen komfortnější, ale i bezpečnější,“ řekl Petr Dolínek.

Typickým příkladem nenapojené cyklostezky je oblast Zbraslavi a Vraného. V Praze směrem do Vraného cyklostezka funguje, ve Středočeském kraji ale dosud chybělo navázání. „Budování cyklostezek podél Vltavy a Labe je v popředí našeho zájmu a právě v oblasti Vraného chceme napojení na Prahu v brzké době realizovat,“ uvedl hejtman Miloš Petera.

Petr Dolínek také zmínil nový projekt cyklostezky kolem letiště: „Je to díky iniciativě vedení Letiště Václava Havla, které nabídlo, že by bylo možné vést cyklostezku celou oblastí a napojit ji na střední Čechy.“

Propojení středočeských a pražských cyklostezek ve větší míře si vyžaduje větší koordinaci mezi Prahou a Středočeským krajem, na které se zástupci obou krajů dohodli. Nyní je na jednáních pracovní skupiny, kde konkrétně se budou cyklostezky napojovat.

Pokud jde o finance, Praha do cyklostezek ročně investuje podle rozpočtu na 50 milionů korun a částku je možné i navýšit.


Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Odpovídám na dotaz Tomáše: Rozhodně je to věrohodné. V pátek proběhlo společné jednání Petra Dolínka, cyklokomise, a zástupců řady institucí (TSK, DPP a další), na kterém byly nastaveny procesy v záležitostech cyklo trochu jinak, než jak tomu bylo doposud.

  2. Ad Kalimero: kompetence Prahy končí na jejích hranicích, problematika Měchenic a Řeže je administrativně a finančně dosti středočeská (kraj, obce). Praha může tak maximálně komentovat, že by se to hodilo. Ale má přitom máslo na hlavě třeba za absenci kvalitních přeshraničních propojení typu Kunratice – Vestec, Cholupice – Dolní Břežany, Lipence – Černošice (lávka je opravdu otřesná, ale ještě drží), Zličín – Rudná, Ruzyně – Hostivice, Sedlec – Roztoky, Kobylisy – Zdiby, Kbely – Vinoř – Podolanka, Černý Most – HP – Zeleneč…

  3. Kalimero: Tohle propojení, resp. alespoň ta lávka přes železniční most, mě také nesmírně trápí. Pomohlo by mi k lepšímu dosažení už asi tak pěti různých cílů. Navíc když jsem teď viděl novou cyklistickou lávku v Týnci nad Sázavou, tak mi tohle nepřijde ani tak nereálné.

    Rád se v tom budu nějak angažovat – zatím jsem alespoň založil podnět na Cyklistech sobě:
    http://www.cyklistesobe.cz/issues/1064-lavka-podel-zeleznicniho-mostu-skochovice-mechenice

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru