Nové absurdní retardéry na jižní náplavce

Píše nám čtenář Klíma: mám jen aktuální info o 15.6. nově zřízených dvou retardérech před a za hospodou na trase A2 na Rašínově nábřeží, je to ta hospoda co je u ní zúžené místo. Retardér je těsně před a za hospodou, jdou to ty klasické žlutočerné. Je to tam evidentně natrvalo a ne asi jen na léto. Je to na cyklisty, žádný díl není vynechán a jsou od kraje ke kraji, nelze je nijak objet.

Komentář redakce: Věříme, že mnoho lidí na kole umí jezdit pomalu mezi chodci i bez vynucení nesmyslnými a agresivními retardéry. Odsuzujeme instalaci retardérů. Není to funkční opatření k docílení ohleduplnosti spíše bohužel naopak.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Já tam jezdím na kole každý den a zpomalovače mi nevadí. Zdá se mi, že tam mají své opodstatnění, je to dost nebezpečné místo a spousta cyklistů, obzvláště ti v pseudo-závodnických dresech, tudy sviští dost rychle.

  2. Z nejakeho duvodu me ty vysoke retardery nuti ke zrychleni a skakani pres ne. Pokud tohle byl umysl, musim potleskat, povedlo se to dokonale.

  3. to je pravda, na přeskočení oběma koly přece musí být dostatečná rychlost! ;-)

  4. jo tak ty mě taky opravdu „nadchly“, chtěl jsem na ně upouzornit ale kvůli dvojitému defektu v pátek cestou domů jsem na to zapoměl…
    Obzvlášť výborná věc pro malé cyklisty, z jedné strany voda z druhé restaurace…….

  5. Chtělo by to restauraci posunout k vodě, případně i vzadu zkrátit (jako kompenzaci třeba rozšířit) a cyklotrasu vést podél zdi. Nebo restauraci přesunout na ponton. Každopádně i kvůli kostkatému nájezdu u Mánesa je lepší jezdit horem.
    Adam: inteligence nezávisí na barvě dresu.

  6. Doplnil jsem opravdovou fotku. Ty retardéry nejsou až _úplně_ ke kraji, takže při trochu umu jdou objet.

    Taky si myslím, že na místě jako je toto smysl mají. Otázka je spíš, proč musí tak úzké místo na náplavce vůbec být.

    Navíc, kdyby byla náplavka udělaná na to, aby se tam dalo chodit a ne jenom na to aby se dala fotit (nebo aby tam mohli koně tahat klády, což byl původní účel té dlažby), tak by tam vůbec takové problémy nevznikaly.

  7. Ta restaurace je tam už min. od války, nedávno o ní psali na netu. Chápu že majitele to děsně štve, že mu těsně před lokálem projíždějí lidi na kolech a ruší potencionální štamgasty, kteří si čtou lístek u dveří, na druhou stranu ty retardéry to akorát zhoršují, všichni tam brzdí víc než je nutné navíc musí víc koukat na zem než na lidi před sebou a do toho kočárky, koloběžky.
    Objet je těsně podél zábradlí tedy vyžaduje jistou akrobacii, zbývá tam asi 30 cm a musí se sjet z úzkého hladkého pásku na hrbolaté kostky, odpoledne je to dík množství lidí téměř nemožné . Z nové fotky je pěkně vidět že do nejužšího místa se nacpe co nejvíc věcí, lavička, poutač a řešením je retardér?
    Myslím že dost lidí co navštěvují ty restaurace objevili náplavku jen díky tomu, že tam jezdí na kolech, asi tak před 5ti lety tam chcíp pes, jen letos přibyly dvě nové, to by si měli majitelé uvědomit a ne vyhánět cyklisty nahoru

  8. Cyklotrasa tamtudy vede kvůli neschopnosti města postarat se o občana na kole jinde a jinak. Restaurace paroplavba za to nemůže!!!!!

  9. Restauraci ten pozemek nepatří je to veřejný prostor, je to úplně stejný případ jako zábor chodníku pro předzahrádku. Nepochybně to bude na popud restaurace, takže jak nemůže? Nemůže za to že je tam cyklotrasa, to ano. A jak se má město postarat jinde, nahoře, po chodníku, po silnici a proč nemůže využít náplavku když je taky veřejná? Nedávno byla krátká zpráva, že město není spokojeno s využitím náplavek, no tak uvidíme jak to pojmou.

  10. Paroplavbu chtěla vyhnat už firma co si naplavku pronajala…. Jen tak tak se podařilo ji zachovat, víc nevím, ale asi proto bych nerad byl na straně občanů s koly, co tu restauraci konecne dorazí!

  11. Restaurace je z doby, kdy byly náplavky jinak pustý a (mimo dobu krátce po velký vodě) docela zaneřáděný místo .. na promenádě kombinovaný s cyklostezkou už pro ni místo není. Leda ji vyzvednout na pilíře, na nějakou montovanou plošinu, to byl by pro štamgasty i lepší rozhled.

  12. Jonáš: to není pravda. Místo na posezení to bylo pěkný a klidný a Vy teda chcete aby ustoupilo dopravě. Já ne.

  13. Není nutné restauraci odstranit, stav který tam byl do pátku byl v rámci možností OK (teda až na nesmyslný poutač na zmrzlinu Nestle co byl občas otočený tou ukazovací ručičkou napříč stezkou), teď restaurace expanduje nejhorším možným směrem, takže dneska retardér a zítra co, stolky? A jak píšu je to veřejný prostor, možná to mají pronajaté i s chodníkem až k Vltavě (pak je trouba ten kdo jim to takto pronajal), ale přijde mi to absurdní, protože prudí svoje vlastní zákazníky. Co vlastně chtějí víc lidí nebo míň lidí a klídek. Stává se z toho druhý Vyšehradský tunel. Můžete namítnou jezděte vrchem po silnici, OK, ale tudy vede páteřní cyklotrasa, takže tudy projíždí lidé s bagáží, dětmi apod.

  14. No s tou expanzí nejsou sami, mě už tam párkrát přišly hodně trapný slunečníky zasahující až nad pás pro cyklisty :)
    Díky tomu, že patří bikeazylu mám dojem, že se možná jedná o rafinovanou snahu nějaké cyklisty srazit a poskytnout jim azyl :D

  15. josuk: je mi jedno co podle vás je či není vaše „pravda“, ale prostě tam před dvaceti i více lety takovej provoz jako dneska nepamatuju. Po velký vodě tam byla vrstva suchýho bláta a naplavenin třeba do léta a kromě tý boudy a třech přístavů pro parníky tam nebylo nic .. žádný davy, na parníky se chodilo prakticky výhradně schodištěm z horního chodníku. Jistě to souvisí i se zvýšenim provozu nahoře po nábřeží (vytlačenim pěších dolů) ale hodně i lepšim stavem a akcema na náplavce, který z ní udělalay vyhledávanou rekreační zónu poloviny města.

    Věci a podmínky se prostě měněj, berte nebo ignorujte, ale nezměníte to. Věřte nebo nevěřte, ale to stísněný místo kde se navíc přímo u hospody kříží podélná promenáda s nástupem na lodě je nepříjemný i pro pěší a štamgasti Paroplavby budou v menšině. To „patro“ mě napadlo už před delšim časem jako vhodný kompromisní řešení, druhá varianta je zbourání nebo přemístění tý historický boudy.

  16. to 14: ba ba , to mě taky dost štve, měli by být solidární a výsledek poutač těsně u hladkého pásku, asi aby v té rychlosti si to člověk stihl přečíst :o)) Ale slunečník je fajn, alespoň tam není takový vedro :o)). Jednou tam leželo i celé kolo nějakého osvěžujícího se hosta, čekalo asi na opravu.
    Všechno je to jen o vzájemném respektu a ohleduplnosti a té se asi čím dál víc nedostává jak doprava houstne.

  17. Nic bych neboural. Lidé projíždějící tudy na kole by rozhodně měli zpomalit. Nedivím se restauraci, že se o zklidnění nějak snaží, ale retardéry podle mě nejsou šťastný způsob. Snažme se lidi třeba svým příkladem naučit, že kvůli chodcům se rozhodně vyplatí a to i výrazně zpomalit. Problém retardérů je, že vynucují pomalou jízdu i brzo ráno či v zimě, kdy tam třeba nikdo nebude. Nebrzdíme přeci kvůli retardérům, ale kvůli skutečným důvodům. Retardéry někoho mohou zbytečně neštvat a o kus dál to rozpálí o něco více, než musel, kdyby zůstal bez retardérů v klidu.

    Lepší řešení by mi přišlo na dlažbu namalovat kruh a do něj napsat 10 a pak dokonce 5 srážející rychlost. Viděl jsme to v Seville před přejezdy pro cyklisty. Slušní to budou respektovat a nebudou si zbytečně ničit kola. Retardéry znamenají nedostatek představivosti.

  18. Nemám nic proti restauracím, tahle je tam odjakživa. Nemám nic proti předzahrádkám, ty většinou miluju, ale autor by se měl zamyslet nad tím, jak a kam je umisťuje. Před dvěma týdny na trzích na náplavce jsem si říkala, proč si stánkaři nechavají odstup ode zdi, bez něj by byla náplavka průchozí (pomalu, ale průchozí, takhle to bylo prodírání se davem a to to bylo bez kola, jen s taškami).

    Co ale nesnáším, jsou skákací retardéry, co se nedají objet a obrubníky všeho druhu. Minulý týden jsem se pokusila přivézt si z trhu na nosiči jahody. Člověk si neuvědomí, po čem jezdí, dokud si nepředstavuje, že je jahoda na nosiči. To pak autory všech retardérů nesnáší. Určitě musí být způsob, jak kola zpomalovat bez toho, že by se z nich dělaly teréňáky, budily se děti ve vozících a rozmačkávaly jahody na nosičích.

  19. Podle Daniela Mourka z Nadace Partnerství je „na spadnutí proznačení celé trasy na Rašínově nábř. jako plnohodnotné varianty pro cyklisty“. Už aby to bylo, náplavka odpoledne téměř není průjezdná, zvlášť když jedete na závodce a každé objetí chodce je jak práce se sbíječkou, plus ty retardéry na několika místech, plus kočičí hlavy u Mánesa, kam cyklopruh už asi nikdy nedovedou. Dneska mě navíc opět nadzvedla policejní kontrola u vyšehrad. tunelu, od přístavu v Podolí tak začnu jezdit do města po silnici. Musíme mezi auta, jinak si nás nevšimnou.

  20. Kuba: Je to 5 semaforů s kolonami před nimi versus jízda mezi chodci. Většinou to asi bude vycházet rychleji spodem i při celkem pomalé jízdě.

    Dneska byla v Bajkazylu nějaká akce, takže to tam cyklisti a příznívci kol skoro úplně zašpuntovali. Z náplavky se stává čím dál oblíbenější místo a na rychlou jízdu tam bude čím dál tím míň prostoru.

    Bude to tedy chtít, aby se průjezd vrchem stal konkurenceschopným v porovnání s jízdou spodem. Chtělo by to aspoň možnost objet ty kolony.

  21. Budete sa musieť zmieriť s tým, že na niektorých miestach sa skrátka nedá jazdiť rýchlo. Jedným z nich je aj náplavka podvečer alebo počas trhov a je to snáď jediné miesto v Prahe, kde je zatiaľ prevaha domácich nad turistami.
    Snahu reštaurácie chápem – sama v tom mieste jazdím krokom, ale som len jedna z mála. A keďže platí, ako sa do hory volá, tak sa z lesa ozýva, máme tam retardér. Takže týmto „ďakujem“ tým za každú cenu rýchlikom, kvôli ktorým tam je a bude všetkých otravovať aj ráno, keď je náplavka prázdna.

  22. to 22: tomu se říká trest za kolektivní vinu. Nicméně si nemyslím, že je to kvůli pár rychlím jezdcům, ve špičce jsem tam snad nikdy žádného nepotkal, neb rychle se tam jet zkrátka nedalo ani dřív. Ale jak jsme psal už výše, retardér v úzkém místě plném lidí je akorát víc nebezpečný.

    to 21: žlutou dlažbu u Mánesa a Rudolfina nepředláždí, loni v létě psal jsem na MČ odpověď že to památkáři zakázali, logiku v tom nehledejme :o(((

  23. klíma: mohl bys získat od MČ konkrétní stanovisko památkářů nebo alespoň kontakt na příslušného památkáře? Docela by mě to zajímalo, neb mám pocit, že u nás se odvolání na příkaz/zákaz památkářů, hygieny nebo EU používá jako univerzální výmluva.

  24. VŘ: tak bohužel konkrétní vyjádření zmíněno nebylo, toto byla odpověď z 26.9. 2011:

    Vážený pane,
    k Vašemu dotazu týkajícímu se cyklostezek na náplavkách v Praze 1 sdělujeme, že problematika výměny „kočičích hlav“ za hladší povrchy pro lepší komfort cyklistů, byla rámcově popsána v článku na str. 3 deníku METRO ze dne 19. 9.tr., kde mluvčí TSK hl.m. Prahy mj. uvádí: „Tam, kde je to možné a kde se dohodneme s památkáři, povrch měníme.“
    Kromě tohoto obecného výkladu jsme však ještě o Vámi uvedeném konkrétním případu hovořili s vedoucím OS Centrum TSK h.m. Prahy p. Čzechem, který přislíbil, že Vám podá podrobnější zprávu.

    Za Váš podnět děkuji, s pozdravem
    E. Kesl

    Potéto odpovědi jsem usoudil, že to asi opravdu není otázka peněz nebo majetkových vztahů, protože proč by to jinak nedotáhli do konce a krom toho není to dodělané jen v místě těch žlutých kostek (ze živce). Z TSK mi už nikdo neodpověděl. Ten článek v Metru se dá dohledat zde http://www.mojemetro.cz/denikmetro/5081-denik-metro-199-2011. strana 3.

  25. Kdyby se daly ty retardéry vyměnit za odstranění kočičích hlav na nájezdech na náplavku, tak bych to bral. Jinak je to jen buzerace, ale účinná. Dokonce i ráno, kdy je tam prázno si soudný člověk ten retardér do zatáčky skočit neodváží. Také by mohl skočit rovnou pod protijedoucí kolo. Na druhou stranu jim věštím krátkou životnost. On je někdo jistě pošle po Vltavě :)

  26. Srovnání kočičích hlav na rampě u Mánesa památkářům vadí, ale žlutočerný retardér jim nevadí?

  27. Zkuste se jich zeptat, třeba jej nařídí odstranit. Taky jim asi nevadí ty bufetové stánky, zrovna u hospody Vltava parkuje takový ten bílý přívěs s obžerstvením, ostatně ten mě štve ještě víc než retardér, protože kupující stojí hodně blízko pásu a vůbec nevnímá co se kolem něj děje. Měly by tam šoupnout taky retardér a když jsou trhy navezl bych tam betonové šikany :o)).

  28. Asi by vadil, kdyby ho někdo napral do tý historický dlažby, kterou se nesmí hnout ;-) ale dolní plocha náplavky byla na rozdíl od těch spádů určitě předlážděná ahistoricky už mockrát.

  29. Teď jsem na to koukal ve Streetwiew, polovina oné náplavky je dlážděná těmi žlutými kočičími hlavami. Rozhodně je taková oblast pod a okolo Jiráskova mostu. Takže on ten zákaz nebude vázán pouze na výskyt té dlažby. Spíš jde o nějaký komplexnější pohled.

  30. Skutečně, to je tedy záhada, zvláštní je jak končí pruh pro cyklisty mezi J. mostem a rampou k Mánesu, úplně z ničehož nic, na kole jsem si toho nikdy nevšiml. U Rudolfina mi dlažba ale přijde krapet jiná, taková víc historicko-dramaticky zvlněná :o))

  31. 24:o rýchlosti som písala v súvislosti s predchádzajúcimi príspevkami. Každý vnímame rýchlosť inak a už sa mi nie raz stalo, že pomaly prechádzajúc popri zmienenej reštaurácii iný cyklista spoza mňa vyletel a jal sa ma práve tam predbiehať. Proste kvôli ľudom, ktorí jazdia bezohľadne, sa tieto opatrenia (retardéry) robia a nebudú sa robiť iné, ktoré by boli prospešné, napr. to predláždenie pri Mánese (na konci zjazdu od Mánesa je nakoniec tiež retardér). Iné riešenie ma nenapadá, miesto musí byť prejazdné pre autá.
    Rôzne pribúdajúce búdy s občerstvením snáď ani nemá cenu komentovať – možno z nich pamiatkári niečo majú a z predláždenia nie :) A samozrejme sú rôzne záujmové skupiny, ktoré si predstavujú iné využitie náplavky, než na cyklistiku – preto som sem priložila ten odkaz.

  32. Brahma: naopak, památkáři dneska nic kompletního chránit v podstatě nemůžou, takže se soustřeďujou na detaily. A protože dolní náplavka byla po povodních mockrát kompletně předlážděna a podbetonována, můžou tam chránit leda tak jednotlivý kostky. Zatímco do těch šikmin se zřejmě v čase moc nešahalo a pravděpodobně tam chráněj zachovalý provedení. Prostě nový zadláždění se už tak moc nechrání, i kdyby bylo provedený historickejma kostkama (nebo jako kauza na kameňáku, vyzděný před třicíti lety na beton, byť ze středověkých kvádrů), ale do zachovalý „technologie“ se nešahá, maximálně drobnýma opravama, dokud to nějakej živel nezdevastuje tak, že se to vybourá komplet. Aspoň tak jsem životnim pozorovánim ten jejich přístup odhadl.

    Nějakej stánek, retardér nebo dokonce auta na náplavce už je nezajímaj vůbec, to byste museli spíš na odbor ŽP kterej má chránit „krajinný ráz“ ;-) — ovšem do statutu památkový zóny samozřejmě spadá i to, že některé plochy ve městě prostě vyasfaltovaný být nesměj, kdyby čert na kole jezdil. Docela se dodnes divim, že na náplavce ustoupili aspoň na ten kamenej proužek.

  33. jonáš: Ty šikmé úseky se nedělaly proto, že nebyly v tak tragickém technickém stavu, jako spodek. U Mánesa se realizace cyklopásu odložila, protože se čekalo na rekonstrukci světelné křižovatky nahoře. Ta se ale provedla až v roce, kdy už na předláždění nebyly peníze. Kromě toho se tam myslím nepovedlo dohodnout s policajtama přesné vedené těch pásů, tak tam raději není nic. Rekonstrukce severní náplavky byla rozdělená na tři etapy, dvě se udělaly, třetí ne. Teď je předláždění v celé šířce moc drahé, jsou větší priority (hlavně jedna na „B“). Vydláždění pouze pásu pro cyklisty by musela být akce z peněz na cyklodpravu a tam už jsme letos taky na dně.

  34. Vím, že je to tady offtopic, ale bylo by možné si tyto delší diskuse číst i nějak pohodlněji? To stránkování po 10 mi docela vadí. Myslím si, že stovky nebo tisíce příspěvků, jak někde na iDnesu tu asi u moc článků nebudou, co takhle stránkování zrušit úplně? Nebo ho udělat třeba po stovkách… Ale těch 10 je opravdu moc málo. A docela bych ocenil, kdyby se komentáře zobrazovaly už pod vlastním článkem…

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru