Nový ochranný cyklopruh na Patočkově

V Patočkově ulici na Praze 6 probíhá ve směru z centra obnova povrchu komunikace. Dle zpráv z místa by měl po rekonstrukci vzniknout v ulici nový ochranný cyklopruh. Jedná se o 1,5 km dlouhý úsek ulice mezi ulicemi Pod Královkou a Bělohorská. Rekonstrukce je v režii TSK (Technická správa komunikací) a realizuje ji firma Strabag. Hotovo by mělo být koncem listopadu.

„Ochranný“ cyklopruh je v Česku poměrně novým dopravním značením, používá se od roku 2016 (více o tehdejších změnách zde). Pro většinu řidičů pro něj platí stejná pravidla jako pro běžné vyhrazené cyklopruhy, řidiči rozměrnějších vozidel ho ale smějí pojíždět. „Ochranný“ cyklopruh najde využití při stísněnějších poměrech, kde klasický vyhrazený cyklopruh nemůže být pro nedostatek místa realizován.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Zaujimalo by ma preco tu cestu nerozsirili 1-1.5 metra a neurobili tam klasicky cyklopruh, miesta je tam na to az az.

    Patockova je velmi rusna ulica a neviem ci zrovna presuvanie na bicykli po nej je bezpecne, este lepsie by bolo postavenie cyklochodnika uprostred na zelenom pase medzi cestami. Na krizovatke s ulicou Pod Kralovkou ide cyklochodnik cez ten pas, tam by sa to napojilo a islo by to v strede Patockovej az k brevnovskemu klasteru.

  2. Pavel: to by byly jiné peníze.

    Samozřejmě by to šlo, zvlášť na Patočkově je místo na jakékoliv cyklo-friendly řešení.

    Ale nyní mají za úkol opravu povrchu stávající komunikace, a v rámci tohoto se tam vejde jen toto.

    Na podobné dosypávání peněz na razantní zlepšení stavu cyklo není v Praze příliš velký tlak. A pokud už, tak u ulic, kde je plánována nějaká cyklotrasa dle generelu a které jsou více méně do budoucna stabilizované.

    V tomto úseku Patočkovy žádná městská cyklotrasa není plánována a stále se zde diskutuje vznik Břevnovské radiály, která může celou oblast v budoucnu dost ovlivnit.

    Samozřejmě bych rád v budoucnu viděl, aby mělo cyklo takovou podporu, že začnou souvislé nové stezky vznikat i uvnitř města v ulicích jako je Patočkova. Středové stezce bych se ale spíš snažil vyhnout – špatné vazby na okolní ulice a zástavbu – téměř nulová šance dostat se na ni od dveří domů v mezikřižovatkových úsecích, nutnost při každém napojení překonávat rušnou silnici (dlouhá čekací doba).

  3. Rozšíření komunikace podléhá výrazně komplikovanějšímu projednání (územní rozhodnutí a stavební povolení) než souvislá údržba (tj. pouze výměna povrchu), ke které lze (administrativně) přilepit změnu dopravního značení. I finančně to je slušný rozdíl, o sítích a odvodnění nemluvě…
    Podobně i „středová“ cyklostezka.

  4. josuk: zúžení ze dvou na jeden pruh? To je pouze dočasné během té uzavírky. Domnívám se, že nová konfigurace zůstane 2+2 a k tomu navíc ty ochranné cyklopruhy, které nevyžadují takovou šířku jako klasický VJP.

  5. Zúžit trvale Patočkovu na jeden pruh kvůli cyklopruhu, to by byla pro cyklisty docela pomsta. Každý by na to kašlal a k tomu nadával. Jinak Patočkovou do kopce bych teda nejel, jedno zda s pruhem či bez pruhu … tam bych to objel, přinejhorším dal na prasáka po chodníku. Tam dole se moc palba nejede, jsou tam radary a lidi si dávají docela pozor a tu 50 docela drží, ale mám jen jedny plíce.

  6. jako Patockova trvale pretizena (dokud se nevyresi blanka a spol) a nekoho nenapadne nic lepsiho, nez tam lupnout cyklopruh ?
    Po Praze jezdim bez problemu, ale zrovna sem by me nikdo nedostal ani parem volu (pres stresovice nebo Dlabacov je to lepsi).
    Pokud byl cil namalovat neco, co cyklisti nevyuzijou a nas*re to maximum ridicu (plus verejne mineni atd), tak se zadarilo.

  7. Cílem je integrovat cykloopatření do souvislých údržeb tam, kde to šířkové poměry dovolí. Na Patočkově to bude možné v celé délce, ale postupovat se bude muset spolu se souvislými údržbami.

    Samozřjemě jsou komunikace, kde to asi smysl nemá, ale tady alespoň částečně ano.

    Finální uspořádání bude 2+2, z toho pravý JP 2,5 + 1,5 ochranný cyklopruh. Ne vše se zde ale zadařilo, např. nejsou doplněny V19.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru