Ostrava: Do Česka míří bikesharing Nextbike

Ostrava informuje ve své tiskové zprávě, že na pokračování služby sdílených kol se domluvila letos s novým dodavatelem – německou společností Nextbike:

Oblíbený způsob dopravy po městě, systém sdílení jízdních kol bude pokračovat také letos. Do veřejné zakázky na provozování bikesharingu se přihlásily dvě společnosti – Rekola a nextbike. Vítězem veřejné zakázky se stala společnost nextbike Czech Republic s.r.o., jejíž nabídka byla vyhodnocena jako ekonomicky výhodnější. Nový dodavatel bude provozovat službu v Ostravě po dobu osmi měsíců. Rozhodla o tom v úterý 29. ledna rada města.

Služba by mohla začít fungovat již 1. dubna, termín ukončení sezóny je 30. listopadu, pokud by ale došlo k odkladu spuštění provozu, posunul by se také termín jeho ukončení. Oproti loňskému pilotnímu provozu bude ten letošní více než trojnásobný. Stanic s bicykly by mělo být až 200.

Letošní minimální počet požadovaných jízdních kol je pro duben a listopad 400, pro květen a říjen 500, pro červen, červenec, srpen a září minimálně 600 bicyklů. K dispozici budou kola městského typu s nízkým nástupem, nově budou všechna mít 3 rychlostní převody a každé z nich bude mít praktický košík v přední části kola. Samozřejmostí bude pravidelná redistribuce kol po městě.

Těší nás, že Ostravané přišli na chuť tomuto modernímu, zdravému a k přírodě šetrnému způsobu dopravy. Ukázal velký zájem o službu v loňském roce, kdy 16 tisíc uživatelů sdílených kol ujelo přes 130 tisíc kilometrů. Stejně jako v pilotním provozu bude prvních 15 minut výpůjčky zdarma a dalších 45 minut nebude stát více než 25 korun. Při provozu systému budeme sbírat a vyhodnocovat data o provozu pro lepší plánování cyklistické infrastruktury v Ostravě,“ řekla náměstkyně primátora pro životní prostředí Kateřina Šebestová.

Město pro zachování ceny příznivé pro uživatele bude platit provozovateli nextbike za každou výpůjčku kola necelých 10 korun (9,5 Kč s DPH). Město předpokládá, že za osm měsíců vítězi veřejné zakázky zaplatí 4,5 milionu korun. Nabídka společnosti Rekola byla zhruba o pětinu vyšší.

Kola budou uživatelé odkládat do cyklostojanů, stejně jako v loňském roce. Stojany se rozšíří do řady dalších ostravských obvodů. Moravská Ostrava a Přívoz jich bude mít 60, Slezská Ostrava 18, Mariánské Hory a Hulváky 21, Vítkovice 20, Jih 25, Poruba 45 kusů a Hošťálkovice 1.

Rada města zároveň rozhodla o dodavateli stojanů. Vítěz veřejné zakázky společnost Kolář a Syn spol. s r.o. jich vyrobí celkem 470 za 1,1 milionu korun bez DPH. Vyrobí 270 trojstojanů a 200 jednoduchých stojanů. Trojstojany budou mobilní a budou umístěny vždy minimálně dva vedle sebe, každé takové stanoviště bude mít tedy kapacitu pro uložení až 12 kol. Jednoduché stojany budou umisťovány na pevno podle potřeby a prostorových možností dané lokality.

Ostrava městskou cyklistiku dlouhodobě podporuje. Aktuálně má na svém území 253 kilometrů cyklostezek a další se postupně připravují a staví. V letošním roce se bude jednat o zprovoznění dalších 6 kilometrů tras. Bikesharing patří k podpoře ekologické dopravy ve městě.

Kolo Nextbike ve Varšavě.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. má na svém území 253 kilometrů cyklostezek

    Míněno cyklotras, nebo je to ještě nějak jinak?

  2. Myslím, že míněno cyklotras. Ale Ostrava udělala za posledních cca 10 let obrovský pokrok. Směr co pořád opravdu citelně chybí je spojení Poruba – centrum (překonání železnice a dálnice).

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru