Začal zápis do květnové soutěže Do práce na kole. Letošní téma je „Zachraň město!“ 9

První březnový den patřil už tradičně zahájení registrací do kampaně Do práce na kole, kterou pořádá spolek Auto*Mat. Ta se letos v květnu uskuteční už po osmé. Nové téma „Zachraň město!“ vyzývá k pozitivní proměně prostředí měst. Týmy 2-5 kolegů či spolužáků tak budou bojovat se smogem, hlukem, kolonami a špatnou náladou. Celý článek zde.

Nehody 2017 v Praze: 17 usmrcených, z toho 11 chodců. U nehod chodců s těžkými následky je zavinění na straně chodců 35%. :)

Chodci a cyklisté jsou při nehodách – kterých loni v Praze způsobili 388 – náchylnější k úrazu než ostatní účastníci silničního provozu. Z počtu nehod s účastí chodce lze vyčíslit, že nehody s účastí chodce a těžkými následky (smrt nebo těžké zranění) chodci způsobili pouze ze zhruba 35 %. Téměř 2/3 těžce zraněných či usmrcených ..více

Změny na magistrále se ruší 6

Plánované změny na Magistrále se ruší. Změny měly kromě dílčích zlepšení v okolí magistrály a nových přechodů přinést i nová představené stání pro cyklisty v křižovatkách (tzv. cykloboxy) a další cyklistická opatření v oblasti Legerovy a Sokolské. Změny schválila Rada hl. m. Prahy, následně je ale zablokovala primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Ve čtvrtek změny definitivně ..více

City logistika může odlehčit centrům měst, součástí řešení jsou i nákladní kola :)

Internetové obchodování zažívá zlaté časy a ve velkém se rozšiřuje i na nové komodity jako například potraviny. Rubem je další zhoršování dopravní situace v hlavním městě, které mají na svědomí zejména středně velké dodávky. Komplexní řešení problému zahrnuje i nákladní kola, pomoci můžeme ale také my sami. Obsažný článek o možnostech city logistiky najdete zde.

Inspirace z Curychu a Barcelony na Čistou stopou :)

Hustý automobilový provoz a šňůry zaparkovaných vozidel jsou symbolem Prahy stejně jako místní kulturní a architektonické bohatství, jenom se o tom v turistických průvodcích příliš nedočteme. Dvě videa v článku ukazují, jak k řešení dopravní situace přistoupili ve dvou evropských městech, která trpěla automobilismem podobně jako to naše. Celý článek zde.

Praha odložila regulaci automobilové dopravy při smogových situacích :)

Pražský magistrát stáhl dokument navrhující regulaci dopravy v Praze při smogové situaci. K návrhu dorazilo mnoho připomínek, především od městských částí. Podrobnosti zde.

Fotoblog Aktuálně k omezení jízdy na kole na Praze 1 :)

Každým dnem se očekává uzavření centra Prahy pro cyklistickou dopravu. Důvod je „bezpečný pohyb chodců a cyklistů v centru Prahy 1“. Za posledních deset let se tu staly tři nehody mezi cyklistou a chodcem. Fotoblog Aktuálně.cz zde.

Rada hlavního města schválila aktualizaci generelu cyklistické dopravy :)

Na svém úterním jednání Rada schválila aktualizovaný cyklogenerel a vybraným městským organizacím určila spolupracovat na jeho naplňování. Jedná se o usnesení č. 201 / 2018.    

Velonet: další bikesharing na Libeňském mostě :)

Bikesharingová společnost Velonet, dceřinná společnost reklamního kolosu BigBoard, přistavila na Libeňský most svůj bikesharingový systém založený na americké platformě SoBi, která kombinuje stanicový a bezstanicový systém. Společnost Velonet se v Praze prezentovala již několikrát (psali jsme zde), v poslední době jste pak na tento bikesharing mohli narazit v brněnských ulicích. V případě Libeňského mostu je ..více

Dočasná lávka v Troji bude na 30 let a široká jen 3,5 metru 1

Rada hlavního města schválila stavbu dočasné lávky v Troji. Nosnost lávky bude 3,5 tuny. Životnost lávky je navržena na 30 let. Na lávku nebude vypsána architektonická soutěž a při realizaci se půjde co nejrychlejší cestou (více zde). Legalizace původní lávky v Troji byla dlouhodobě problematická právě z důvodu její malé šířky, a ačkoliv mělo nakonec ..více

Poslední komentáře

  • Martin Šnobr: Zprávy z únorové (nové) cyklokomise

    Při volbách tuším P sobě nebo Piráti povídali o zavedení funkce „cyklo architekta" nebo nějakého celkového „cyklo koordinátora". Co je…

  • újezďák: Novinky v mapě a další mapathon

    Pavel Mašek, Praha není Vídeň, Praha je terén :( . Jinak pocity z silničky máme asi stejné, jenže…

  • Pavel Mašek: Novinky v mapě a další mapathon

    @ újezďák - jj, teď jsi to přesně trefil: "Na žiletce člověk po pražských silnicích musí být pořád ostražitý".…

  • újezďák: Novinky v mapě a další mapathon

    Pavel řidítka mi tedy nikdy nezabránila podjet, nebo projet kolonu ten rozdíl je pár cm, na druhou stranu nemusím…

  • Pavel Mašek: Novinky v mapě a další mapathon

    @ Tonda - promiň, klamu, chtěl jsem napsat 21 mm pláště (https://www.kupkolo.cz/plastovka-silnicni-tufo-c-s33-pro_z762/?id_variation=1701068), ale mám vyzkoušeno, že pokud není kolo…

↑ nahoru