Policie kontrolovala cyklisty projíždějící chodníkem na trase A2 u benzínové pumpy Agip v Podolí 8

Policie si pro svůj poslední pražský zásah vybrala notoricky známých 100 metrů chodníku mezi vjezdy do benzínky AGIP v Podolí, přerušujících cyklostezku A2. Nejedná se o nebezpečné místo, podle mapy dopravní nehodovosti zde došlo za deset let ke dvěma dopravním nehodám, z toho jedna byla pádem cyklisty bez jiného účastníka. Skutečná cyklistická nehodová místa jsou zejména kruhové objezdy. Místem ..více

Auto*Mat zaslal náměstku pro dopravu Petru Dolínkovi 333 podpisů pod výzvou za zřízení cyklovídně v zastávce Divadlo na Fidlovačce :)

Již bylo dosaženo toho, že se řešení zastávky projektuje ve variantách včetně cyklovídně, takže se kompromisní řešení zdálo být na dobré cestě. Dýkou do zad se cyklovídni nicméně stalo čerstvé rozhodnutí komise pro Prahu bezbariérovou, která prohlasovala zastávkový mys, aniž by vzala v potaz níže zmíněné věcné argumenty. Na definitivní rozhodnutí náměstka pro dopravu Petra ..více

Náš redaktor hovořil v Českém rozhlase o mapě Prahou na kole :)

Krátký rozhovor se šéfredaktorem PNK na téma našich mapových aktivit jste mohli zaslechnout na vlnách stanice ČRo Regina DAB v úterý 2. května od 11:45 v rámci programu Prahou křížem krážem. Ten se tentokrát věnoval alternativním mapám Prahy. Záznam rozhovoru je přístupný na stránkách Českého rozhlasu, článek k celé reportáži je pak k dispozici zde.

Dotazník: Jak jezdíte na kole centrem v pěších zónách? :)

Vratislav Filler (Auto*Mat) na svém facebookovém profilu: Prosím, kdo jezdíte po centru na kole, vyplňte mi tento dotazník ohledně jízdy na kole v pěších zónách centra. Potřebujeme rychle získat informace, které se Rada MČ Praha 1 před zadáním svého zákazu rozhodně ani neobtěžovala zjistit. Odkaz na dotazník zde. EDIT: Dotazník již je zpracován, není třeba ..více

Petice proti omezení jízdy na kole v pěších zónách centra :)

Auto*Mat připravil výzvu proti omezení jízdy na kole na Praze 1. Shrnutí celé kauzy naleznete v naší zprávě zde. Podepisujte petici, pokud také požadujete, „aby nebyla poškozena cyklistická doprava v celopražském ani místním měřítku.“ Petici naleznete zde. Výzva proti omezení jízdy na kole v pěších zónách centra

Připravuje se zákaz jízdy jízdních kol v pěších zónách v centru? 8

Rada městské části Prahy 1 bude zítra hlasovat o novém dopravním režimu pro cyklisty na některých pěších zónách v historickém centru města. Celá záležitost je trochu záhadná, protože nejsou k dispozici žádné materiály, ani nedošlo k projednání s veřejností, ale z vyjádření radního pro dopravu Richarda Bureše (ODS) na sociálních sítích z konce minulého týdne vyplývá, ..více

Konec louže na Rohanském nábřeží a auta na objízdné trase :)

V následující zprávičce krátce informujeme o dvou relativně významných událostech, které se odehrály v uplynulých dnech na objízdné trase A2 pod terasami hotelu Hilton na Rohanském nábřeží. Lidé jezdící po Rohanském nábřeží v cyklopruhu ve směru do centra si jistě vzpomínají na dlouholetou louži, která pravidelně zabírala cyklopruh po každém větším dešti. Případ byl o ..více

Fotoalbum z Velké jarní cyklojízdy 2017 na FB Auto*matu :)

Celé fotoalbum Jana Hromádka z jízdy najdete zde

Nová cyklostezka Jeneč – Dobrovíz :)

Mezi středočeskými obcemi Jeneč a Dobrovíz byla vybudována nová cyklostezka křížící dálnici D6 a propojující obě obce. Cyklostezka zkracuje délku cyklotrasy 8100 vedoucí mezi obcemi a lidé na kolech se díky ní vyhnou provozu na dvou kruhových objezdech u nájezdů na dálnici. Investorem celé akce je developer Panattoni Europe stojící za tamní průmyslovou zónou se ..více

Parkageddon – nedovolte parkovat lidem zadarmo :)

Diskuzní příspěvek do debaty o parkování přináší týdeník The Economist ve svém článku Parkageddon. Shrnuje zde různé světové systémy dotovaného parkování a zamýšlí se nad otázkou, jak levné parkování škodí světovým městům. A to včetně Amsterdamu, který bojuje jak s přemírou zaparkovaných aut, tak s přemírou bicyklů. Překlad článku vychází v češtině v aktuálním čísle týdeníku ..více

Poslední komentáře

↑ nahoru