Pandemie koronaviru: v Praze chodci ani cyklisté nemusí mačkat tlačítka

Náměstek primátora hl. m. Prahy Adam Scheinherr (Praha sobě) 3. dubna na svém Facebooku zveřejnil zprávu o tom, že ve městě byly přenastaveny semafory tak, aby chodci nemuseli na přechodech mačkat tlačítka. Toto opatření se týká i většiny cyklistických semaforů ve městě, které nyní spouští zelenou i bez zmáčknutí tlačítka. Celá zpráva zde:

Na všech přechodech, kde si zelenou musíme přivolat prstem stisknutím malého tlačítka, bude odteď do konce nouzové stavu v časovém intervalu automaticky skákat zelená. Na displejích svítí nápis ČEKEJTE a není důvod se dotýkat zařízení. Opatření se netýká novějších přístrojů s většími tlačítky, které jdou zmáčknout loktem. Reagujeme tím jednak na hygienická doporučení, ale i na přání spousty z vás, kteří mi s tím psali včetně kolegů z Prahy 2. Stejné opatření už mimochodem funguje také v Bostonu, Sydney nebo Lausanne.

Ilustrační foto

Vzhledem k třetinovému úbytku automobilové dopravy v Praze si přenastavení semaforů můžeme dočasně dovolit. Pro jistotu jsem svolal pracovní skupinu expertů z TSK PrahaPražská integrovaná doprava a magistrátního odboru dopravy, kteří budou sledovat dopady přenastavených semaforů na dopravu a případně pružně reagovat na vzniklé problémy.
K opatření se vyjádřila také Technická správa komunikací Prahy, celý příspěvek je zde.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. No, co se týče chodeckých tlačítek, je to dost peklo. Když na každém druhém semaforu padne člověku zbytečně červená a nikde nikdy žádný chodec, dost to zdržuje i na kole…

  2. Jo, v Chuchli do kopce je to děs běs, padne mi to většinou těsně před kolo :) V 7 ráno sice nikde nikdo, ale na červenou přece nepojedu :(

  3. ta okrouhlá strojová tlačítka se z principu k přechodům vůbec nehodí, nyní se to jen více pociťuje… (všemožně upatlaná bývají normálně..), možná elegantnější by bylo pokud možno nyní některé semafory vypnout, jako se to někde s úspěchem dělá..

  4. Chodecká tlačítka jsou u nás v naprosté většině případů ne pro chodce, ale proti chodcům.

    Chodec se jím většinou poníženě doprosí toho, aby křižovatka v následujícím cyklu milostivě zařadila fázi pro chodce.
    Podle mě by na složitějších křižovatkách, kde se střídají směry, měla prostě zelená padat chodcům stejně jako padá autům ve stejném směru.

    Kde by naopak tlačítka dávala smysl jsou semafory, které jsou tam jen kvůli přechodu, nebo semafory na křižovatce, které jsou v módu blikání oranžovou. Tam by podle mě mělo tlačítko okamžitě světla zapnout/hodit červenou a chodci do několika málo sekund dát zelenou.

    Cokoli jiného je opovrhování pěší dopravou, kterou by si město mělo jako nejméně náročnou naopak hýčkat.

  5. O. Bohac: Na semaforu, kde cekaji chodci v každém směru na kazdou fázi, proč ne. Ale většina semaforu po většinu času v každém směru svého chodce nemá. Chodecka fáze (i hluchá) ale prodlouží celkový čas cyklu, i když ho už auta v daném směru nepotřebuji (např. z nevytizene vedlejší) a prodluzuje kolonu na hlavní. Vypnutí chodeckeho tlačítka ale hlavně způsobí, že na hlavni padá červená v pevném intervalu, i když na přechodech ani vedlejší nikdo nečeká. Jak u blbych na dvorecku..

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Pavel Masek: Co si myslíte o našem webu?

    @antonio - PNK se prezentuje jako nezavisle a jakmile si ziska dotace od kohokoliv, vznika tim nejaky zavazek, vetsinou to…

  • Antonio: Co si myslíte o našem webu?

    Ano, líbí se mi co píšete na FB - centrum a komunita. PNK by se mohlo stát značkou, která bude…

  • Jan Fiala: Co si myslíte o našem webu?

    V posledních letech se výrazně zlepšily mapy.cz, turistická vrstva. Dobře se tu plánuje trasa, včetně manipulace s průjezdními body. Je…

webdesign by 2046
↑ nahoru