Po náplavkách plynuleji – dochází k doplnění hladkých pásů

Praha má již roky na Dvořákově a Smetanově nábřeží neboli náplavkách vybudované hladké pásy, který umožňují plynulejší a pohodlnější průjezd cyklistům či například kočárkům. Kolem se totiž nachází hrubá kostková dlažba, která při jízdě snižuje zrychlení, cestovní rychlost a zároveň způsobuje nepříjemné vibrace.

Cyklisté na hladkých pásech projíždějící po jižní náplavce

Hladké pásy nebyly v několika úsecích dotáhnuty až po výjezdy z náplavek. Tento týden TSK Praha na popud pražského magistrátu začala s jejich doplňováním. Konkrétně jde o tyto etapy:

  1. Smetanovo nábřeží, výjezd u Mánesa – 100 m
  2. Dvořákovo nábřeží od Čechova mostu po výjezd k Rudolfinu – 250 m
  3. Dvořákovo nábřeží u Štefánikova mostu, přestavba nepříjemného úseku hladkých pásů u obrubníku – cca 30 m

Rekonstrukce povrchů na 1. a 3. etapě potrvají necelý měsíc, tedy do konce října. Poté bude jízda cyklistů a cyklistek v centru města zas o něco pohodlnější. Nejdelší úsek pod od Čechova mostu po Rudolfinum bude rekonstruován až příští rok, jelikož ho čeká přeložka sítí (pozn. red.: tato informace byla doplněna 20 min. po vydání článku).

Zdroj: TSK Praha

Zdroj: TSK Praha

Dopravní značení spojené s přestavbou pásů na Dvořákově nábřeží. Zdroj: TSK Praha

Plánek všech tří etap rekonstrukcí

Náplavka = cyklostezka?

Náplavka na smetanově ani Dvořákově nábřeží nejsou cyklostezkami, ale fungují v dopravním režimu „obytná zóna“. Mají tedy maximální povolenou rychlost 20 km/h a slouží především pěším a cyklistům. Je po nich vedena nejfrekventovanější pravobřežní cyklotrasa A2 či evropské cyklotrasy 4 a 7.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Je skvělé, že k něčemu takovému konečně dojde. Ale nejlepší by bylo samozřejmě vytvoření nějakého širšího hladkého pásu ala cyklostezka, zejména když je teď malá vytíženost náplavky vzhledem k pandemické situaci…

  2. Výborně. Sice se zpožděním asi deset let, ale za to současné vedení města nemůže.
    Stane se něco s retardéry u restaurace Vltava na náplavce na Smetanově nábřeží?

  3. Když tu Zbyněk zmiňuje ty retardéry – proč v některých ulicích jsou takové ty podlouhlé, přes celou šířku ulice a někde jsou takové složené s těch menších kulatých, mezi kterými cyklista může většinou celkem v pohodě projet?

    Má být cílem těch retardérů zpomalovat i cyklisty? Na místech, kde jde třeba o to zpomalit auta na těch asi 20-30 km? Ale jezdí snad tolik cyklistů rychleji? Nebo to nějaký úředník dělá úmyslně, jako takový naschvál cyklistům? Nebo je to prostě vůbec nenapadlo?

    Teď tak narychlo z hlavy mě napadají třeba ulice Nad Motolskou nemocnicí, Pod Smetankou, Nekázanka…

  4. Marek Turnovec 08.10.2020 – 20:51 Jo, zrovna tam by se hodilo „cyklisto, ved kolo“, protoze tam misto neni, coz dost cyklistu uplne nepochopilo.

  5. Prosim ohledne tech retarderu. U hospody na Rasinove nabrezi jsou retardery tak ojete, ze v mokru na nich pekne klouzu a pokud to namrzne, tak to lita jeste vic. Uz jsem tam nekolikrat malem hodila tlamu. Pokud nejdou odstranit, tak by bylo super je vymenit za nejake se vzorkem.

    Jinak pokud jedu na mtb, tak pred retardery naopak zrychluju, aby se daly preskocit. Za me jsou tam dost k nicemu teda.

  6. tik, omezenci jako ty zas nepochopili, že cyklista na kole zabírá míň místa když na něm jede, byť třeba rychlostí chůze, než když jde vedle něj.
    Dost by mě zajímalo, jestli je to jen z tuposti úřadů nebo je v tom zlý úmysl. Nechápu proč má někdo potřebu dělat z jízdy na kole městem cyklokros.
    Příkaz slézt z kola je šikanózní a pro mě naprosto nepřijatelný, když se něco zavře pro auta, tak se dělá objížďka aby de dalo jet, byť třeba úzkými cestami.

  7. Za mne jsou ty „lentilky“ ve více řadách asi to nejhorší, co na kole lze potkat. A jak píše Zuzka, když je mokro, tak … škoda slov.

  8. redakce: zadam smazat Tonda 09.10.2020 – 13:48 – poruseni vasich Pravidel diskuze. Diky

  9. tik: někteří lidé možná nepochopili, že cyklista jedoucí na kole, byť rychlostí chůze, zabírá výrazně méně místa, než když jde vedle něj.
    Zajímalo by mě, jestli je to jen z nedůvtipnosti úřadů. Nebo je v tom zlý úmysl? Nechápu, proč má někdo potřebu stavět se k jízdě na kole po městě a-priory jako k závodům v cyklokrosu, a klást účastníkům přepravujícím se na pravidelné trase z místa A do místa B jednu překážku za druhou. Když nejsou ty fyzické, tak alespoň v podobě značení…
    Příkaz slézt z kola je zpravidla šikanózní a tak nepřiměřený, že ho většina cyklistů nerespektuje – a nic se neděje!. Když se něco zavře pro auta, tak se vždy udělá objížďka tak, aby de dalo jet. U kola to tak ale nebývá. Proč?

  10. MM, a ony sou ty lentilky někde ve více než dvou souvislých řadách? Na pár místech kde sem na to narazil byly ve dvou řadách nebo cik cak po trojicích a to se dá v pohodě projet.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru