Policie kontrolovala cyklisty projíždějící chodníkem na trase A2 u benzínové pumpy Agip v Podolí

Policie si pro svůj poslední pražský zásah vybrala notoricky známých 100 metrů chodníku mezi vjezdy do benzínky AGIP v Podolí, přerušujících cyklostezku A2.

Nejedná se o nebezpečné místo, podle mapy dopravní nehodovosti zde došlo za deset let ke dvěma dopravním nehodám, z toho jedna byla pádem cyklisty bez jiného účastníka. Skutečná cyklistická nehodová místa jsou zejména kruhové objezdy. Místem se běžně projíždí, kolo zde vodí méně než 1% cyklistů, ze zjevných důvodů.

O legalizaci tohoto průjezdu se dlouhodobě snaží Komise Rady HMP pro cyklistickou dopravu, narážela ale opakovaně na negativní přístup dopravních inženýrů Policie ČR. Policie ČR si pro kontrolu chování cyklistů v minulosti vybírala chodník Vyšehradského tunelu a Výtoň. Z těchto tří míst je benzínka v Podolí ke kontrole chování cyklistů nejspíš nejméně vhodná.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. skutečná sviňárna je v tom, že k tomu televize Barandov sestříhala několik nehod cyklistů z míst jako je Rusko… i když vlastně pardon, TV Barandov to ještě existuje ?

  2. pokud to místo bylo vybrané jen jako záminka pro oprávněné zastavení (měšťáci tuším silniční kontroly jen tak dělat nemůžou a zastavit mohou jen při porušení předpisu) a bylo to hlavně spojené s osvětou povinné výbavu a správného upevnění helmy a bez pokut, tak bych vcelku neměl nic proti.
    Jinak měl jsem nedávno tu čest s měšťákem diskutovat o jízdě po Vyšehradě, byl vcelku nekompromisní, že ani po komunikaci se tam na kole nesmí, že je to zóna, jak prý naplánoval pan architekt (?) a proti návštěvnímu řádu. Proti návštěvnímu řádu jízda na kole není http://www.praha-vysehrad.cz/file/T8/Navstevni-rad-10-1-17-web.pdf (bod 1.6 a 1.7 kola nesmí mimo komunikace a auta a povozy potřebují navíc povolení), tak ta diskuze skončila na tom, že jsem přinesl kolo po schodech.. ;-) ale měšťáci evidentně jen plní nějaké zadání.. a jak správně říkal jejich mluvčí „respektovanost dopravního značení není dobrá ze strany cyklistů..“ – my ovšem jak dobře víme ono hlavně to dopravní značení není dobré… ;-)

  3. Komentář, že za nehody ,,může (…) jízda bez helmy“ mě pobavil.
    Ale ještě lepší jsou ty následující ukázky tří nehod, z nichž dvě vypadají, že cyklista měl dostat přednost, když auto odbočovalo vlevo (ale není vidět celá situace úplně jasně).

  4. No tak sebemenší pád „MŮŽE znamenat JISTOU SMRT“ tak ta helma asi bude dobrá věc, néé :-))))

  5. To video má datum 23. 8. 2015. Je to jenom ilustrační a byla nějaká akce i teď, nebo je to omyl?

    Ve Vyšehradském tunelu jsem to vyřešil tak, že prostě jezdím po silnici. Tady je trochu větší opruz s následným napojením na A2, ale co se dá dělat. A že mám povinnost stezku využít? Už se těším, až budu moct aplikovat trik s tím kam vlastně vede.

  6. Vyšehradským tunelem už jezdím jen po silnici, Modřanskou objíždím, pokud není zrovna noc nebo po dešti, případně v zimě.

    U té benzínky nesesedám, ale také nepoužívám ten krátký chodník, protože neumějí udělat obrubníky, takže to drncá. Projíždím tedy benzínku skrz tankovací stojany stejně jako auta. To tedy asi jezdím legálně, ne? Maximálně kdyby měli kecy, tak si jedu něco koupit do té benzínky, proto nejedu po cyklochodníku. Ať mi dokáží, že jsem ten kupovací úmysl neměl, než mne zastavili.

  7. Upřesňuji, že směrem do centra tudy vlastně skoro nikdy nejezdím díky Praze 2, přelidněné náplavce, úseku Mánes – ND a komplikované návaznosti dál (kočičí hlavy). Problém, že bych jel benzínkou v protisměru aut tedy nehrozí. Maximálně tudy jedu někdy z centra na periferii, a to jedu přes benzínku stejným směrem jako auta.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak dlouhá bývá vaše obvyklá trasa na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru