Praha 1 vydala dne 11. 4. opatření obecné povahy, kterým se stanovuje omezení jízdy na kole v pěších zónách centra Prahy

Stanovení včetně vypořádaných 65 zaslaných připomínek si můžete stáhnout z úřední desky MČ Praha 1.

Opatření nabývá platnosti patnáctým dnem po vyhlášení. U opatření je možný soudní přezkum.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. „….A bylo jaro. Všecko, všecko kvetlo, a ty včely tolik bzučely, a ta tráva byla taková veliká, a ta rosa jako granáty, a ti ptáčci tolik zpívali, a ti cvrčci – ale ti se něco nacvrčeli! … tak kdo by jezdil po Praze na kole, ne?“ Váš Ing. Oldřich Lomecký.

  2. Myslím, že některé metafyzické metafory byly obzvlášť působivé :)

    A rovněž zajímavé rytmické prostředky, které jsou kontrapunktem k surrealismu základní metafory zobrazující dílko pana inženýra , jímž usiluje, prostřednictvím jeho funkce, sublimovat tu cyklopřítomnost a transcendentuje to ochranou chodců.

    Inu smířit se s fundamentální dichotomií toho čtyřicetiosmistránkového elaborátu z Prahy 1 na kterém nepokrokové síly pracovaly a proti kterému pokrokové síly bojovaly ruku v ruce a “ seč to šlo“ , v seči tak líté, že blogy praskaly diskusí a který mě nakonec zcela předvídavě a naprosto brutálně vytlačí tam kde už stejně dávno jsem, tedy na „kvalitní silnice“ Prahy 1 :)

    Inu žádná změna a tak se zaťatou pěstičkou TAKÉ volám

    “ Lomecký Lomecký, do roka a do dne“

    :D

  3. Újezďák: Tak to k tomu účtování držím palce. Lomeckého nárazník proti vaší galusce. Nu – zlomte vaz! Tedy – ne doslova…

    Obzvlášť se mi líbí vypořádání připomínky č. 39 (parafráze) dopravní obslužnost cyklistů je skutečně omezena, protože omezení jízdy cyklistů je cílem tohoto opatření. Mohou si tam dojít pěšky, připomínce se nevyhovuje. Považuji to za milé :o)

  4. Újezďák: No, při tom účtování budu držet palce. Vaší galusce proti jeho nárazníku nedávám moc šancí – ale zlomte vaz! Tedy, ne doslovně. Ve statistice nehodovosti bude asi už dost jiných.

    Líbí se mi vypořádání připomínky č. 39. Dopravní obslužnost cyklistickou dopravou je skutečně omezena bez náhrady, neboť cílem tohoto opatření je omezit cyklistickou dopravu. Mohou jít pěšky… To mi přijde takové milé :o) Od srdce…

  5. Na víc místech píšou „jedná se o pěší zóny, kam je vjezd automobilů 9-20 zakázán“. To Czital asi upad, vždyť tam jezdí normálně obsluha celý den. Ani neví co tam má na značkách a jak to tam v reálu vypadá.

    Dále imo nevalidní agrument, který jsem už slyšel u kauzy Kampa, že omezit rychlost na 10 km/h nelze, protože jízdní kola nemají povinně tachometry a nelze je proto postihovat.

    „Opatření nemůže mít významný negativní dopad na bezpečnost cyklistů, protože jejich bezpečnost je zajištěna příslušnými ustanoveními zákona č. 361/2000 Sb., nikoli konkrétními dopravními opatřními.“ WTF? Z toho jednak vyplývá, že (nevýznamný/málo významný) negativní dopad na bezpečnost cyklistů to mít může, druhak že na cyklisty zcela serem a vyženeme je klidně k Muzeu na magistrálu nebo mezi koleje na nejfrekventovanější tramvajovou osu Lazarská-Jindřišská, protože cyklisty přece chrání zákon stupid! Lol jako.

  6. Povrchy všech vozovek musí být bezpečné pro všechny účastníky silničního provozu. Odbor dopravy Prahy 1 nicméně doporučuje, aby účastníci silničního provozu na jejím území v zájmu vlastní bezpečnosti a komfortu používali terénní, auta, kola a obuv.

  7. Vypořádání přip. č. 4 říká, že je to stanoveno skutečně na základě politického zadání. Přitom jejich politici dost úporně tvrdili opak, byť byli s tímto usnesením konfrontováni. Holt – politika. Kdybych ale napsal že kdo lže, ten i krade, byla by to jistě pomluva.

  8. P.S.: Dnes jsem stál na info na P1. Přišel celkem sympatický městský policista s foťákem v ruce a ptal se, jestli mu můžou zjistit, kdo již druhou hodinu stojí s tím černým Porche na zásobovacím stání max. s povolenými max. 15 minutami? Stejně jako tam stál ve středu. Paní vzala telefon…

    „Pan radní XXX“.
    „Aha…“.

    No nevím, mě ještě nevolali, jestli bych si mohl přeparkovat :o)

  9. A vůbec mi není jasné, jak ze značky pěší zóna vyplývá, že je určená pro pěší. Zákon říká, že pěší zóna je totiž označená značkou pěší zóna a vyhláška říká, že to je značka, která označuje začátek a konec pěší zóny, a že ve spodní části značky se uvádí, která vozidla do ní mají povolený vjezd. Značně zavádějící argument, který je zopakován na hodně místech…

  10. David : Galusku na MTB ? To bych rád věděl co bych s ní dělal, snad jen omotávky na řidítka ?

    V tomto případě by udeřil Hurikán, konkrétně Schwalbe Hurricane :)

    Jo dlouhodobé stání, v naší firmě již minimálně měsíc a půl zabírá jeden stojan v garážích kolo na prázdných gumách, zaměstnavatel se k tomu staví, tak, že neodpovídá za to kdo tam a hlavně jak dlouho parkuje kolo, protože cyklostojany tam dali na “ naší odpovědnost“.
    Na to kolo jsem dal ceduli, že to není kolegiální, protože to zabírá nejlepší místo:) a ….. a nic stojí tam zamklý dál. No a protože jsme megabarák, tak nevíme kde a koho oslovit…

  11. …myšleno POUZE pro pěší. Předpisy výslovně hovoří o vozidlech…

  12. zákon jinak přesně definuje, jak se tam má kdo chovat.

  13. K vypořádání přip. č. 12: „V čem konkrétně spočívají problémy v bezpečnosti chodců a cyklistů je uvedeno v odůvodnění OOP. Rozhodující je počet stížností, zejména na ohrožení bezpečnosti chodců a není rozhodující, skončí-li nebezpečná situace skutečnou nehodou…

    Aha. A dá se to vykládat tak, že když se bude umírat potichu, bude to v pořádku?

    A nebo tak, že když si teď budou motoristé a tramvajáci ztěžovat, že je cyklisté v provozu příliš zpomalují a když cyklisty pře(d)jíždí, tak mají strach o svůj lak, tak cyklisty zakážou i na silnici? Nepředpokládám, že když je cílem omezit cyklistickou dopravu, tak že bude přihlíženo i ke stížnostem cyklistů :o)

    Ale ano, zónu zákaz vjezdu cyklistům naše právní předpisy umí. Jednoduchá kombinace dvou značek… Myslím, že si to Czital zbytečně zkomplikoval. Měl to udělat v jednom kroku.

  14. Újezďák: No, je zvláštní, že já vždy dostal od měšťáků rovnou pokutu… (na auto v centru, samozřejmě. Kolo mi jen ukradli, to jsem na odtahovém parkovišti ještě nenašel).

  15. U vypořádání připomínky 14 uvádí, že objízdné trasy jsou vedeny ve stopě stávajících či doporučených cyklotras? Jaké doporučené cyklotrasy? Kdo jim je doporučil? Mapa Auto*Matu?

    A je to venku. Může za to A*M! :o)

  16. no uvidíme, vzhledem k tomu, že boj centra pražského dopravního moudra proti Segwayím v pěších zonách dosáhl krvavými pařáty značek až na Prahu 4 kamsi za Spořilov a za Kačerov tedy prakticky až k Jižní spojce, můžeme toto omezení považovat za důkaz toho, že jim dochází dech :)

    Pro mě jako pro Pražáka je daleko důležitější, že končí Krnáčová a že už dávno skonči třeba ten Matěj l Stropnický či že Dolínek nadějně jede za ním do propadliště dějin , jezdit na kole si budu stejně jak budu potřebovat :)

  17. Újezďák: Hlavně, aby byly vyhlídky nových politiků pro cyklistiku optimističtější. On takový Lomecký by se na magistrátní radnici celkem hodil. Stejně, jako Bureš. Myslím že by věděli jak na okruh, parkování, metro i důchodce…

  18. Jezdil jsem na kole za bolševika, kdy se nedala koupit ani kazeta nebo řetěz zrovna když člověk potřeboval, tohle mi tedy vůbec nemůže rozhodit sandál.

    Najmě když si vzpomenu, kterak třeba na Praze 2 nejvíc ostentativní procyklostrana podepisovala a hlasovala pro blokády náplavky akcemi typu výstava luxusních lodí a vodních skútrů :)

  19. Líbí se mi vypořádání připomínky č. 51:
    Vy chcete být naprosto nepoužitelné muzeum bez života? Ano, chceme být nepoužitelné muzeum bez života.

  20. Vypořádání připomínky DPP (č. 53) je naprosto excelentní:
    DPP: Nelíbí se nám, že nám hrnete cyklisty na koleje. Omezuje to frekventované tramvajové koridory nejen v centru, ale následně i na okrajích města.
    MČ P1: Kecáte. Jezdíte moc rychle. Podle generelu tu měla (někdy možná, až s tím třeba budete souhlasit) proznačena trojková cyklotrasa, tak Vám sem rovnou přeložíme cyklotrasu páteřní…

    Tak to má grády! :o)

  21. Zajímavé hlášky..

    Z centra Prahy ale dělá muzeum bez života hlavně masová turistika kterou půlka světa už pomalu považuje za základní právo.
    Za život nepovažují zbylí místní ani každodenní párty v okolí zábavlandů náplavka nebo krymská.

    Život místních končí přesně tam, kde začíná masová a netoleratní zábava ostatních a když se místo líbí nejenom tisícům místních hipstrů ale i milionům více přespolních, tak je s ním konec.

    Jen doufám, že to nakonec s centrem Prahy nedopadne jako s Krumlovem, kde už se dokonce berou granty na to, že zaměstnanci agentury předstírají, že v tamním proudu řeky honičů zážitků normálně žijí…

    Legrační na tom je, že většina “ sdílených technofičur“ tuhle muzejní kalamitu jen podporuje, jen místo přijďte pobejt tady máme “ přijďte se k nám masově pobavit“….

  22. No, já mám pocit, že od toho zmiňovaného Krumlova historické centrum Prahy odlišují jen ty spousty úřadů, resp. těch, co v nich pracují. Jinak by v tom moc rozdíl nebyl.
    Tohle je prostě marný boj a dokud budeme pro turisty atraktivní a cenově poměrně levná destinace, tak to lepší nebude.
    Na férovku je nutno uznat, že dost podobně to vypadá po Evropě už leckde a místní tam z toho mají podobnou radost.
    Jistě by se ten zdejší bordel dal vyřešit lépe, a nehodlám se tu dohadovat jak by to lépe mělo a mohlo vypadat, ale situace „tlustý do tenkejch“ dopadne vždy blbě.

  23. Tak o bezpečnost chodců jde až na posledním místě. Jako sorry, ale kdyby Lomeckému šlo o bezpečnost, tak už je dávno uzavřen pro auta Smetaňák, a také Malá Strana je bez aut.

  24. Kdy to má začít platit? Od So 28.4.?
    Jak je to s ulicí na můstku, když pak projdu od uzávěry z Jungmannova nám. k ulici Na Můsku, tak ulicí můžu už jet, protože to není pěší zóna? T.j. cca 50 metrů povedu?

  25. Platnost je 15 dnů po 11.4., tj. od 26.4. Od Jungmannova nám. je to zadem v pořádku, ale ulice Na Můstku bude pro kola zneprůjezdněna 24/7. Vedení je tedy kola nejméně do Provaznické, tj. cca 130 metrů.

  26. Takže argument nevypořádání mé připomínky (č.1) je, že tohle místo budou sledovat a dají mu prioritu???
    Je mi z toho vážně smutno. :(

  27. Neo Moucha: Právě Republiku budeme rozporovat (stejnou věc požadovalo ještě dalších 6 lidí), je to výborná ukázka toho, že to opatření je neproporcielní, což jsme měli v připomínce my. Až bude žaloba hotová, zveřejníme i naši argumentaci k vypořádání připomínek (zatím je to v procesu).

  28. Skvěle, nedejte se. Bojujete za mnohé další. Budu vám držet palec. Všechno by nějak šlo, ale to náměstí Republiky se dá objet fakt blbě a přitom je to zrovna tam úplně zbytečné.

  29. co je asi nejhorší, že podobná neodůvodnitelná omezení jen snižují obecný respekt k pravidlům.. :-( a lituju měšťáky jejich autoritu tam…

  30. VF: je možné/vhodné se k žalobě nějak připojit?

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Kde zpravidla v širším centru Prahy parkujete kolo?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru