Praha 1 zlegalizovala příjezd Vrchlického sady k hlavnímu nádraží

Celý park Vrchlického sady je nově v dopravním režimu „zákaz vjezdu motorových vozidel.“ Na vjezdech je doplněna výzva k ohleduplné jízdě.

Jedná se o jedno z prvních opatření, které pro zlepšení podmínek pro jízdu na kole připravuje městská část Praha 1, jmenovitě radní pro dopravu David Skála ve spolupráci s dalšími. Dopravní opatření v parku realizoval odbor životního prostředí, který je v gesci radního pro životní prostředí, Petra Kučery.

Nový stav (Foto: Vít Masare, výřez Prahou na kole):

Dosavadní stav (mapy.cz):

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Bomba. Ještě stojany a budu si tam snad i na kole připadat jako člověk ;o)

  2. To je fajn, sice když už tam jsem, tak spíše v zimě a zásadě na koloběžce, ale občas jsem tama nouzově najížděl k vlaku i s kolem, když přišla buřina nebo lenost :)
    Teď ještě jen aby se tím víc nejezdilo v hale a v tunelech k vlakům, to se poslední dobou rozmáhá jako mor … nedávno jsem viděl člověka na kole projet i ty samootvírací dveře do haly

  3. I když se situace zlepšila, divnolidí je tam pořád dost na lavičkách i mimo ně. Před pokladny by to chtělo umístit stojany na kola, místa v hale je dost v dolní části…

  4. Mě se zdá, že před skleněnou stěnou u pokladen ČD je drátolam pro lidi co si jdou koupit lístek. Je tam od loňska, možná i déle.

  5. Stav parkování kol na nádraží je následující:
    – Drátolam před kasami (myslím, že dokonce 2x) jen pro krátkodobé odložení kola, je tam už dlouho a byly zkušenosti, že když si to tam lidi nechávali déle, ochranka to nerada viděla.
    – Stojan v jižním podchodu byl loni v létě zrušen, údajně proto, že nebyl využíván, což ale není pravda, spíš naopak a souvislost se zřízením nového krutě placeného cykloboxu za 300,- / 24 hod. bude asi čistě náhodná (viz https://prahounakole.cz/2018/07/szdc-odstranila-cyklostojany-z-prazskeho-hlavniho-nadrazi/ ).
    – Takže našinci lze i nadále doporučit kapacitní zábradlí na peronu 1 vpravo, vivat SŽDC.

  6. Je ostuda, že nejhlavnější nádraží v ČR nemá důstojné stání pro kola. Oceňuji možnost úschovy kola do cykloboxu nebo úschovny, ale to je spíše pro kola vyšších cenových kategorií a pro denní dojíždění to není pro běžného občana finančně přijatelné. Asi bychom jako veřejnost měli tlačit na důstojné stání, vevnitř je prostoru dost, myslím tím v dolní části, nahoře přeci jen čeká u tabulí hodně lidí a jsou tam různé obchody. Ale mít řady kol před sklem u pokladen by nemuselo nikomu překážet.

  7. Teď si z hlavy nemůžu vzpomenout, ale mám dojem, že buď na 3S nebo 4S, si lidi poutají kola k takovému zábradlí/konstrukci s nýty zhruba u konce hlavní střechy, dokonce tam dost často parkuje kolo s podomácku vyrobeným vlekem :) přiznám se, že jsem tam nikde neviděl nějaký zákaz.
    Přitom třeba u nás na nádraží Klánovicích cca před týdnem na „Újezdské straně“ přibylo 10-12 stojanů ( takové ty obrácené U) a radnice slibuje, že nad nimi bude i střecha, dali to do takového výklenku který tvoří budova podchodu…

    No a na Hlaváku bych to pakroviště kole chtěl mít tady
    https://goo.gl/maps/7wYY5zfyGQu
    tedy tam dole na úrovni toho žlutého kontejneru/zdroje zhruba od toho hnědého auta z rakví dál za červený sloup pod rampu, tam by se na dalo naflákat stojanů mrak místo 10 stání pro auta :) a ani by se nemusela dělat střecha

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru