Praha 2 versus Lime

Praha 2 informuje o anketě, kdy se skrze Noviny Prahy 2 dotázala čtenářů, zda si přejí provoz sdílených koloběžek Lime na svém území. Na anketu odpovědělo celkem 396 čtenářů, z nichž si 306 provoz koloběžek na Praze 2 nepřálo. Praha 2 informuje, že bude požadovat, aby společnost Lime doložila písemnou dohodu se SONS ČR a doložení osvědčení od Ministerstva dopravy a Policie ČR, zda jsou koloběžky způsobilé k provozu na pozemních komunikacích. Praha 2 zároveň hodlá iniciovat závazná pravidla pro provoz sdílených elektrokoloběžek.

„Jsme první městská část, která se ptá svých obyvatel na jejich názor ohledně sdílených elektrokoloběžek. Výsledek ankety není překvapením, z reakcí našich obyvatel vím, že mnohým vadí, když se elektrokoloběžky povalují na různých místech a jezdí se na nich po chodnících mezi chodci,“ říká místostarosta Prahy 2 Jan Korseska (ODS), v jehož gesci je oblast dopravy.

Společnost Lime v reakci odpovídá, že splňuje veškeré požadavky, které jsou stanoveny v magistrátním memorandu, které se společnost zavázala dodržovat. Připouští, že Praha 2 si klade další požadavky, Ondřej Široky ze společnosti Lime ale uvádí, že provoz koloběžek konzultuje jak se SONS ČR, tak spolupracuje s nadací Světluška. Technické parametry koloběžek a bezpečnostní kampaně pak konzultuje s BESIP a Policií ČR.

„Věříme, že v jednadvacátém století nebude Praha 2 nastavovat politiku na základě ankety, v rámci které bylo nutné vystřihnout kupónek z papírových radničních novin a dojít s ním osobně k hlasovací urně na radnici. Tím je samozřejmě vysvětlena i nízká účast hlasujících. Ankety se zúčastnilo 396 rezidentů Prahy 2 z celkových 49 tisíc. Pro srovnání, na našich koloběžkách se v Praze denně sveze několik tisícovek lidí, kterých se mj. často ptáme prostřednictvím našich vlastních elektronických anket na zpětnou vazbu a podněty k vylepšení služby. Během týdne posbíráme zpětnou vazbu od tisícovek lidí,“ říká Ondřej Široký, provozní manažer společnosti Lime.

Provoz koloběžek na Praze 2 by měl být nyní omezen a nemělo by být možné je v této městské části parkovat. Městská část si ale stěžuje, že tento zákaz není společností Lime dodržován. Zákaz však doposud pramení jen ze vzájemných dohod, žádný právně závazný a vymahatelný dokument vydán nebyl.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Půjčovna koloběžek je volnou živností. To si Praha 2 chce stanovit zónovou značku se zákazem vjezdu jízdních kol a dodatkovou informací „Jen e-koloběžky Lime“, nebo rovnou zařízne všechny cyklisty?

  2. koloběžka je z hlediska provozu jízdní kolo..dle 361/2001 sb. jako povinnou výbavu by tudíž měla mít dvě nezávislé brzdy (což lime myslím nemá??) a odrazky vpředu (bílou) vzadu (červenou).. takže požadavek na osvědčení MD a PČR je alibismus toho, že zákon a vyhláška nejsou u koloběžek jasné, a se SONS dohoda…nevím.. ale asi jednoduchá nebude..
    Legrace je, že anketa proběhla od 1. do 31.července.. :-)) Legrace je, že hlavní město by mělo mít hlavně v zásadních věcech podobná celoplošně směroplatná pravidla, zas tak specifická Praha 2 není.. a kdybych chtěl být zlý, nespravedlivý a podezřívavý…byly (a snad nejsou!) doby, kdy podobný obstrukční postup některých radnic byl nepřímo úměrný velikosti „provize“….

  3. Praha 2 opět úplně mimo… dlouhodobě hledají ve všem důvody proč to nejde nebo proč to zakázat. Že by si třeba řekli, že koloběžky parkují špatně, protože v reálu nemají parkovací místa (a ostatně ani jinou infrastrukturu), to ne.

  4. Josuk,

    ona je spíš legrace, že to co třeba Berlín či Vídeň po provozovatelích prostě vyžadují je u nás považováno za „úplně mimo“ :)

    Vím že je to i důsledek předchozího zívání úřadů nad “ samohyby“, kteréžto zívání pak přešlo v zaříznutí všeho, co se hýbe, ale stejně to co musí provozovatelé a nebojme se přiznat “ nadnárodní podnikatelé a spřízněné nadnárodní investiční společnosti“ ( proto se vždycky směji jak antiglobalisté z řad levice dělají výjimky pro nadnárodní molochy typu Uber, Lime atd) co musí splnit, aby mohli provozovat je u nás považováno za šikanu, dokonce i referendum obyvatelstva je vlastně v tomto případku špatně :)

    Takže ano :
    Povinné ručení označené známkou, dvě brzdy, osvětlení, bílé a červené odrazky vepředu a vzadu, jiné odpružení.
    To jsou koloběžky Lime v Berlíně

    Proč ?

    Protože je k tomu dotlačili a ne jako u nás, kde to nikoho nezajímá

    Až bude u nás platit tohle, tak bude lépe:

    https://www.gesetze-im-internet.de/ekfv/eKFV.pdf

  5. Tak například v noci nejsou tyhle kolobežky na ulici vůbec vidět. Pokud náhodou jedou po silnici, tak jsou to všechno typičtí černí ninjové.

  6. oni nejsou vidět ani na chodníku, navíc tam průměrný chodec vůbec nečeká, že se kolem něj něco mihne 20kou.

    Nedávno jsem četl, že jedna z pořadatelek “ Critical mass“ v Berlíně je ze sdílených e-koloběžek rozčarovaná, v podstatě říká, že jí jako cyklistce narušují teritorium a že se cítí jako v “ turistickém Safari“, prostě koloběžky přihodila k turistickým atrakcím jako jízda trabantem,segway nebo pivním kolem. :)

    https://nextcity.org/daily/entry/dispatch-from-berlin-escooters-landed

    My cyclist friend remains unimpressed. “We already have tourists doing a ‘safari’ in Trabis [socialist-era cars], on Segways and on beer bikes. It’s not Disneyland.”
    n Berlin, tales of cycle rage have taken on a new spin lately.

    RELATED STORIES
    Seattle Transit Gets Ridership Bump From Reduced Youth Fare
    Work Begins on Boston Regional Rail Expansion Project
    Cuomo Signs Legislation for LaGuardia Train to the Plane
    Berlin Likely to Hold Referendum on Re-Nationalizing 200,000 Apartments
    A friend, co-organiser of Critical Mass events in the city, told me she was on her bullet commute across Kreuzberg when an unfamiliar object cruised into her sight. A man, mobile but upright, like the primal ancestor on two feet: He was on an e-scooter. To her fury, he joined her at the red light. When the light changed, he serenely sped ahead and she made a point of overtaking him as aggressively as possible.

    Why the antagonism? “I wanted to mark my territory,” she shrugs. “He hadn’t done anything wrong but I still had this fierce reaction to seeing him in my space.”

  7. Jen pro informaci, protože se ta kravina omílá i zde stále dokola. Koloběžka poháněná lidskou silou je dle naší legislativy jízdní kolo. Věc zvaná „elektrokoloběžka“ žádnou koloběžkou fakticky není ani se jí nestala formou přestavby z mechanické koloběžky.

    Takže o co jde? Jedná se o tzv „motokolo“ – dopravní prostředek spadající do kategorie L1e-A.

    K tomu si každý stát definuje legislativy, třeba jako Německo, kde musí mít, mimo již zmíněného, každý Lime, Bird a další poznávací značku.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru