Praha 5 zobousměrnila pro kola „svoji“ polovinu ulice Šeříkové

Ulice slouží jako objížďka křižovatky Zborovská – Vítězná směrem z centra. Šeříková byla pro kola zobousměrněna i přes to, že zde hraniční šířka. Za posledních 10 let zde ale není evidována nehoda s účastí cyklisty.

Paradoxně, na straně Prahy 1 zůstává Šeříková ulice pro kola jednosměrná i přes to, že je zde téměř o metr širší a bez nehody tu každý rok projede v protisměru 12 x více cyklistů, než na opačné straně Vítězné ulice.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. MČ P5 toho dnes / přes víkend zobousměrnila evidentně více. Nejel jste dnes náhodou někdo Nádražní od Strakonické? Potřeboval bych ověřit, jestli už i tady mají cyklisté legální průjezd, nebo je to jen „planý poplach“. A pak jestli pro cyklisty není legalizován chodník u hřiště u Hořejšího nábřeží, po kterém se jezdilo na železniční most. Já se dnes byl podívat v ul. U Železničního mostu. Ta je legalizována pěkně. Když jsou zavřené lávky tak to sice nikdo moc nevyužije – ale to je (snad) jen dočasně…a v době kdy dělali výkresy dopravního značení tak asi netušili, že se to takhle potká :p)

  2. Však tam máš ještě něco, co se dá zveřejnit :o) Nikde jsem to dnes nezmínil – a záměrně. A je to na systematičtější práci o vazbách a diskusi o tom, jestli vedlejší uličky ano, nebo ne. Bylo by zajímavé porovnat intenzity tam a na hlavní o kousek dál. A rozvést, v čem by to šlo ještě dotáhnout k dokonalosti.

    Konkrétně mě překvapilo, kolik jsem v nových cykloobousměrkách(všude kromě U Železničního mostu) dnes potkával cyklistů. Ve směru, i v protisměru. Pátky jsou zpravidla slabší, ale dneska to frčelo.

    Já jsem rád, že to Pětka dotáhla. Díky jejich Cykloskupině a Odboru dopravy. Kdyby každá MČ udělala totéž, autíčka by to nijak nebolelo a cyklisté by mohli legálně mizet z problematických míst.

    Jsem zvědavý, jak dopadne ta Šeříková po roce provozu. Normově je na hraně, ale řešení je dobré. Zklidněná zóna pomůže i pěšákům. Cyklisté můžou objíždět křižovatku Lidická x Zborovská legálně. Na druhou stranu, když se tam při těch šířkách potkají dva „inteligenti“, může to být zajímavé. Nicméně to vnímám jako jednoznačný signál, že pětka bezmotorovou dopravu neignoruje a když to jde, vyjde jí vstříc. Tahle část Šeříkové (stejně jako ta jedničková :) není nijak zatížena tranzitní dopravou, nic nebrání ji zklidnit, a jeden vjezd tu dokonce vytvořil „výhybnu“, byť na druhé straně by byla lepší). Možná by stálo za to to trochu rozkuchat, aby bylo zřejmé, v čem je rozdíl mezi pětkovou a jedničkovou Šeříkovou…

    Na druhou stranu – nechci nic přivolávat, ale když se tam roky jezdí nelegálně bez nehod, snad to bez nich ještě chvíli vydrží. Zklidnění a legalizace by té ulici na bezpečnosti nic ubrat neměly.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Nastává pro vás v Praze vaše první dopravní cyklistická sezóna?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru