Naše Praha: zástupci Prahy 8, Dolních Chaber a Policie ČR odmítají cyklopruhy v Ústecké ulici

Noviny Naše Praha 8 informují v článku „Cyklopruhy za každou cenu?“ o sporu mezi Technickou správou komunikací (TSK), respektive magistrátem, a zástupci Prahy 8, Dolních Chaber a Policie ČR. TSK potřebuje opravit Ústeckou ulici vedoucí z Kobylis přes Dolní Chabry do Zdib a ráda by na ulici během rekonstrukce zřídila cyklopruhy. Dle pražského cyklogenerelu tudy má být trasována páteřní cyklotrasa A42.

Ulice Ústecká a cyklotrasa A42 dle cyklogenerelu (zdroj: IPR Praha)

Cyklopruhy v této ulici ale podle novin Prahy 8 odmítají zástupci Prahy 8, Dolních Chaber a Policie ČR. „Tvrdíme, že na trase Praha 8 – Dolní Chabry – Zdiby se dají vytvořit lepší trasy pro cyklisty, které nejsou zatížené tak výraznou dopravou,“ říkají pro noviny Naše Praha 8 zastupitel Prahy 8 Martin Jelínek (TOP09, STAN), místostarosta Dolních Chaber Milan Golas (ODS) i Policie ČR.

Ústecká v Dolních Chabrech (zdroj: Google StreetView)


Aktualizace 18.5.2019: Noviny Naše Praha 8 pravděpodobně zaměnily jména, členem zastupitelstva Prahy 8 je Martin Jedlička (TOP09, STAN), nikoliv Martin Jelínek.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Doufám, že tam TSK nechce pražský standard, tedy cyklopruh 1,5 m, vedle zaparkovaných aut, nijak neoddělený od jedoucích aut. Jistě by si pár svých uživatelů našel, ale jinak se mi to jeví jen jako plýtvání místem, 99 % lidí je to k ničemu.

  2. @vlákno – přesně, tam bych to viděl na fyzicky separovanou cyklostezku či fyzicky oddělené cyklopruhy až za parkovanými auty či obrudníkem.

  3. Vlákno: Otázkou je co se tam vše vejde, přeci jen ve středu vozovky povede tramvaj do Zdib. Neviděl jsem projekt, tudíž nevím zda sloupy TV budou ve středu komunikace a nebo bude zavěšení přes celou šíři. Předpokládám, že budou ve středu s osvětlením.

  4. chtel jsem se podivat na ten web nasepraha a dobrá hláška mi vyskočila ve firefoxu, vše pro naše voliče

    Vaše připojení není zabezpečené

    Majitel serveru http://www.nasepraha.cz nakonfiguroval své webové stránky nesprávně. Abychom chránili vaše informace před odcizením, Firefox se k této webové stránce nepřipojil.

    Zjistit více…

    Hlásit chyby jako je tato a pomoci tak organizaci Mozilla identifikovat a blokovat škodlivé stránky

    Při spojení s http://www.nasepraha.cz nastala chyba, protože je používán neplatný bezpečnostní certifikát.

    Certifikát je platný pouze pro http://www.malacky.brickbybrick.sk.

    Kód chyby: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN

  5. a když jsem přidal výjimku, stejně jsem se nikam nedostal :D

    Not Found

    HTTP Error 404. The requested resource is not found.

  6. Ústecká má široké krajnice a nebezpečná místa pro cyklisty tak jsou jen v křižovatkách a u některých přechodů, nebo tam, kde jsou na krajnicích ne zcela dobře zaparkovaná auta. Vtipné je, že i když se tam místo krajnic vejdou cyklopruhy a všechny křižovatky je možné udělat jako 1 odbočovák a jeden průběžný (jen jedna křižovatka je nyní 1+2 – ale ta se stejně bude signalizovat a pak bude 1+1). U chaber by pak bylo potřeba pro zřízení cyklopruhu zřídit parkování. Nebo naopak – jakmile se tam zřídí parkování, po kterém je poptávka, tak se tam cyklopruh v pohodě vejde. Ve směru do centra by měl být zřízen i kus (cyklo) bus pruhu.

    Takže jde jen o to, zda tam cyklisty přiznat (protože už nyní se tam vyskytují – je to výpadovka na švih za Prahu), nebo je dál ignorovat a předpokládat, že mají nulovou rychlost i velikost.

    Jedná se o souvislou údržbu, takže se nezasahuje mimo stávající komunikaci. Pro oddělenou cyklostezku tedy není „prostor“.

    S tramvají projekt zatím nepočítá – právě proto, že se jedná jen o souvislou údržbu vozovky. Až tramvaj (jednou) vznikne, Ústecká už rozhodně nebude mít 2+2 pruhy

  7. Další ukázka pražské zabedněnosti. Když se někam ty pruhy vejdou, ať se prostě namalují, tady to auta snad nijak neomezí. Jestli je to pro cyklisty moc provozu, nebo ne, ať si ti lidé, kteří tam na kole pojedou, posoudí sami. Argument, že se ,,dají vytvořit lepší trasy pro cyklisty“, je úplně mimo: jsou snad už vytvořeny? A budou fakt lepší, nebo se budou jen klikatit v bočních ulicích s neustálým dáváním přednosti?

  8. @Václav Římal 23.05.2019 – 13:59:
    – souhlasím

    (pozn. pojat silně negativní přístup k situaci) Silnice jsou již od nepaměti (ty dálkové), stačí se mrknout na historické mapy od Antiky, samy od sebe vyťapány tak, že jsou mezi startem a cílem co nejméně kolmé, co nejméně zakřivené. Ano, dříve se cesty klikatily více, ale to je dáno tím, že byla jiná technika, neumělo se stavět jako dnes (a na druhou stranu my neumíme jako tehdy). Samozřejmě taková cesta je pro uživatele nejlepší (s výjimkami jako někteří silniční motorkáři vyhledávající zatáčky atd.) a přešlo to i do cíleného plánování. Bohužel na našem území už od válečného období se cesty plánují čistě jen pro motorová vozidla, která paradoxně nepotřebují rovnou vodorovnou silnici, cyklisté se pohání lidskou silou, stejně jako chodci a přesto jsou cyklisté hnáni ve městech nesmyslně na legalizované chodníky mezi chodce, cyklostezky jsou trasovány do podchodů a nadchodů po schodech, vedeny po vedlejších silnicích desáté třídy s povrchem sotva pro lesní techniku atd. Krásným příkladem je stará boleslavská ze Kbel do Brandýsa a S.Boleslavi, cesta na Kostelec nad ČL, stará Benešovská atd. Přitom to jsou silnici, které jsou pro cyklistu nejpřívětivější co do délky a sklonu, ideální spojky. Kolem těchto silnici (/mimo obec) je spousta místa a nic by se nestalo, kdyby s takovou silnicí byl zároveň vedle vybudovaný samostaný pruh, třeba i za škarpou ideálně, pro cyklisty. Žádného vzácného brouka to v mikroregionu a daném biotopu nezabije více než silnice s hustou motorovou dopravou, náklady s porovnáním na silnici pro auta minimální atd. Takový model krásně funguje v Nizozemsku, meziměstská cyklistika má obrovskou podporu, u nás se budují stezky po polích přes kopce, krásný příklad je Dolnobřežansko, musím však na jejich obranu zmínit, že ti toho asi v okolí Prahy udělali pro cyklisty nejvíc a celkem dobře.

    U nás není vůbec problém s nějakým prostorem, legislativou atd, ale že Češi všeobecně jako slovanský národ jsou „zabedněnci“, bojí se změny, neradi mají změnu, neudělají dnes nepopulární rozhodnutí, aby zítra byli populární a tak to máme, jak to máme. Přitom právě na této chybě Slovanů by se dalo suprově stavět – my relativně rychle zvykneme na změnu a rychle přestaneme nadávat, rychle zapomeneme, dokonce u nás neplatí ani tříměsiční pravidlo třeba pro potravinové aféry, takže změna ve prospěch cyklistů by pro nadávače po pár týdnech nebyla problém a pro cyklisty by byla na dlouho dobrým pomocníkem.

  9. Naše Praha je vůbec povedené periodikum, chodí nám do schránky, a ve dvou, možná i ve třech po sobě jdoucích číslech dští síru na modré zóny, při stylistice politického školení ČSLA.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru