Praha podepsala memorandum s bikesharingy Rekola, Velonet, HomePort a Lime.

U příležitosti Dne bez aut podepsali náměstek primátorky Petr Dolínek s místními provozovateli bikesharingu Memorandum o rozvoji služeb sdílených kol. Společným cílem je zlepšit mobilitu obyvatel i návštěvníků Prahy a zároveň zvýšit kvalitu životního prostředí.

Společnosti se v memorandu přihlásily k řádnému a bezkonfliktnímu provozování služeb bikesharingu, zejména k motivování svých uživatelů v odkládání kol na místa, kde nebudou překážkou pro ostatní účastníky veřejného prostoru, což je nejčastější obava zejména u bezstanicového bikesharingu. Město se zavázalo k rozvoji městské infrastruktury, která umožní kolům na vybraných místech legálně a bezkonfliktně parkovat.

Celá zpráva zde.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Legrační na tom je, že zrovna Lime vyhnali ze San Francisca a to po té, co tam prostě flákli koloběžky na ulice bez povolení , byli vyhnáni a nyní se “ soudí “ protože jim nyní “ protiprávně nechtějí dát licenci“, pěkně důvěryhodná strategie a milá firma, která je pronásledována napříč městy v USA kde udělala to samé agresivní a bezlicenční vstupy ( Denver, San Diego, Nashville, Miami. LA atd–) a tak se snaží koloběžky udat jinde.
    Nevím, podle mě by to stačilo nechat českým firmám a nenechat si sem strkat prsty dceřinou firmu Uberu, která se ani doma neumí chovat dle zákona…

  2. zajímavé..
    Lime koloběžku jsem zkusil, kromě toho, že relativně drahé (25kč+minuty), řekl bych docela nebezpečné (na Prahu), a nestačím se proto divit, kde se v Praze, která se tak brání všemu elektrickému bere zrovna tohle a hlavně v jakém množství… a na konci sezóny.. kdo to hlavně z hlediska bezpečnosti schválil a kde to má, v EU tak obvyklé, varovné nápisy!!?

  3. na konci volební sezony :)
    Hele něco pro pobavení jak si manažeři Lime malují Prahu, tohle když si přečte někdo z Automatu, tak ho vezmou čerti :)

    cituji :
    Na dotazy Těchinternetů o působení Lime v Praze a dalších podrobnostech odpovídali Noa Khamallah, government affairs director a George Moreton odpovědný za mezinárodní expanzi.

    Praha je prvním městem „východní Evropy“, do kterého Lime vstupuje. Proč jste se rozhodli právě pro Prahu?
    Ano, Praha je prvním hlavním městem ve východní Evropě, kde bude náš sharing systém nasazen. Pro Prahu jsme se rozhodli, protože je to město s progresivní vizí o urbánní mobilitě, klimatických změnách a environmentálních tématech, což je ve shodě s našimi základními hodnotami.

    :)

  4. Moc nechápu zdejší komentáře – copak vy nejste rádi že ve městě máme nový způsob „sdíleného“ pohybu, který určitě spoustu lidí vyžene z aut? Když se Lime bude u nás rozvíjet, půjde o jasný signál, že by se město mělo více zajímat o udržitelnou mobilitu a postaví více infrastruktury. Moc by se mi líbilo, kdyby k nám přivezli i svá elektrokola. Ty totiž stojí stejně jako scootery a jsou výkonnější a stabiljnější na pražský terén.

  5. Přidám několik otazníků za klíčovou větu :

    který určitě spoustu lidí vyžene z aut??????

    A dodám mojí oblíbenou floskuli, kterou jsme zde debatovali mnohokrát : Podíl IAD v Praze je na celkové dopravě řádově skoro srovnatelný s cykloměsty, která mají oproti Praze násobky podílů cyklistiky. Proto se domnívám, že obětí nebudou auta, ale MHD :)

    No a dodám , co je špatného na tom říci, že jedna z firem která sem jde se zatím ve většině měst, odkud ji vyhnali, nechovala podle tamního práva, co od takové firmy lze očekávat zde ? :)

  6. Újezďák: Jo, navenek to tak vypadá. Strategický plán má Praha dobrý, ještě tak podle něj taky postupovat třeba při přípravě plánu územního. Papír snese hodn a IPR umí dělat dobře PRko, to se musí nechat.

    Podíl IAD v Praze je příliš vysoký, Praha naprosto promrhává svou skvělou startovní pozicí a stagnuje. Vídeň dokázala snížit podíl IAD za patnáct let o deset procent převážně tím, že zkvalitňovala veřejnou dopravu, Praha neudělala nic, jen změnila metodiku, takže má najednou v ročenkách 30% IAD a ne 33%. Praha by měla usilovat o 3/4 podíl neautomobilové dopravy (Curych má za cíl 80%). V centru přetížená MHD potřebuje lepší bezmotorové alternativy, aby mohla být efektivnější a přebírat cestující na dlouhých cestách.

    Jinak na Lime jsem zvědavý, zda si udrží alespoň elementární slušnost. Memorandum totiž není licence, takže není jakkoliv vymahatelné. A jestli s tím budou v centru jezdit turisti masově po chodníku (což teď docela vypadá, že se bude dít) tak na to uděláme zátah snad i sami.

  7. Myslím, že bikesharingy k čemu patří i Lime vezmou podíl chodcům, MHD ale i IAD. Místo toho, aby lidi jeli autem až úplně na místo, myslím že by jsou podobné sharingy dobré k tzv poslední míli – ať už v kombinaci auto + kolo, metro + kolo či bus + kolo a můžou tedy být částečnou náhradou IAD.

  8. Ekonomicky Lime těžko někoho z auta vyžene.. Nástupní sazba právě tu poslední mili spolehlivě zabije.. Nemluvě o (ne) bezpečnosti.

  9. Čerstvá zkušenost s Lime, páteční návštěva divadla v centru s předchozí procházkou Prahou , 90 procent uživatelů evidentně turisté a mládež , jedna koloběžka ležící na Náměstí republiky přímo ve stanici tramvaje vedle boudy , druhá se válela na křižovatce Dlouhá, Masná V kolkovně a Kozí. Několik koloběžek s fousatými mladými pány to za sebou mazalo Rytířskou po chodníku přes tamní Spořitelnou.
    Nic co by ukazovalo na možnost, že někdo z Česka nechal auto doma a jezdí po Praze na koloběžce.
    Dvě stálz opřené o lavičku zpředu ve Františkánské zahradě a na stojací ploše měli nápis 1 CHF … tedy jeden švýcarský frank…. prostě evidentně ani nelokalizované …

  10. újezďák: Dneska ráno jsem na těch Limech viděl pár lidí, na stezkách i v Křižovnické, moc turisticky ne mě nepůsobili. Koloběžky srovnané úhledně v místech, kde byly celkem OK. Záleží tedy taky na hodině, jasně že večer to bude turistický a rozházený, ráno to údržba a nabíječi evidentně trochu uklidí.

  11. „V centru přetížená MHD potřebuje lepší bezmotorové alternativy, aby mohla být efektivnější a přebírat cestující na dlouhých cestách.“ … já tou MHD v centru jezdím denně, a jak nás, kaštany:-), tam tak vidím, tak drtivou většinu z nás na kola nikdo nedostane.

    Navíc je potřeba si uvědomit, že cokoli krom MHD (a pěškobusu na kratší vzdálenosti) je zcela zásadně odvislé od počasí. Nějaké cyklo (+ třeba ty kolobrndy) může být občasný vítaný doplněk, ale to je tak všechno. Leda by ROPID najel na JŘ podle předpovědi počasí … to asi to poslední, co ještě na nás nevyzkoušeli:-).

    Koloběžek jsem včera viděl jezdit po centru relativně docela dost a min půlku těžce na prasáka. Na jednu stranu se mi to čistě po technické stránce líbí, na stranu druhou je to bohužel další testování toho, co přecpané centrum ještě (ne)unese.

  12. Martin Š. … na poslední míli by kolobrndy byly super, dle mého soudu o dost lepší než ty tz. sdílené (nejen)růžové kostitřasy, je tu ale jedno ale. Na hranicích té poslední míle se většinou parkuje úplně stejně blbě a/nebo draze jako v ní.

  13. Dneska jsem jel před 12 centrem a všude totální anarchie, ale nikoli kol nebo koloběžek, ale aut. V úzkých ulicích se stojí na neuvěřitelných místech, v křižovatkách, na chodnících, na zákazech… skončí tohle někdy?

  14. …a podle dat Eltoda je respektovanost ZPS na Praze 1 necelých 60 %, přes 40 % na ulici parkujících aut tedy vůbec neplatí parkovné, jak je to možné?

  15. Co jsem o tom v poslední době četl, tak Eltodo hrdě hlásí podstatně lepší čísla než ta, která ukázaly průzkumy Prahy 1 nebo ten od ČVUT.

    No můžu hrdě prohlásit, že naposled jsem v centru “ zbytečně“ parkoval auto když jsem kupoval dvě kola a dvoje běžky ve Fine Bike ve Skořepce to bude takových 11-12 let :) a to jsem ještě nechal auto na Rajské, kam jsem si pro něj dojel metrem a dojel s ním “ v protisměru špičky“ kolem 17-18 do centra … pak už jen pár návštěv nemocnic typu jízdy k porodu :) nebo odvoz nemohoucích rodičů, ale to nepočítám mezi zbytečné cesty…

    Ohledně zón parkování jsme už vyřešeni, prababička na Praze 6 již zemřela, tak už nemáme potřebu tam vozit její nechodící dceru z Prahy 4 ( tchyně) a trapácky tam hledat místo k parkování s tím, že nejsme “ tamní rezidenti“ , prostě se tady jsou ty hranice nastavené „dobře“, jsi z jiné čtvrti ač ze stejného města ?
    Pryč s tebou tady je naše sousedství :(

  16. Újezďák: Nikoliv, hejtuješ parkovací zóny zbytečně. Můžeš parkovat kdekoliv po městě i když nejsi z Prahy, jen platíš jinou (vyšší) cenu než místní. Je pravda, že někde je to v modré pro návštěvníky časově omezené, z toho důvodu jsou zřízeny smíšené a přímo návštěvnické zóny. Když ale nebudeš do Prahy jezdit autem, jenom dobře a parkování tedy nemusíš vůbec řešit.
    K parkování na Praze 1, tahle čísla o respektovanosti ZPS potvrdil i radní pro dopravu, čísla z evidence Eltoda jsou nejspolehlivější, jsou to údaje za období leden až srpen 2018 na základě všech průjezdů kontrolních vozidel.

  17. Jojo, ja zapomněl, že tady je hate free zone , čili natvrdo přeloženo “ zona volné nenávisti“ .

    Proč zbytečně ?

    Jen poukazuji na prostý fakt, že občané jednoho města nemají stejná práva jako občané jedné čtvrti. Sice tady máme sousedské akce, zažíváme město jinak ale všechno jen pro lidi ze sousedství, jinak všem ostatním “ cizincům- jinopražcům“ pěkně vesele šlápneme na krk.

    Dneska jsem viděl ve vlaku a v tramvaji dva řemeslníky, nastoupili v Kyjích a vystoupili na Masaryčce, jeden vlekl velký dílenský kufr na kolech, druhý měl kolem ramene asi 20 metrů nějakýcz drátů a velkou montérskou brašnu, nastoupili do tramvaje číslo 26, předpokládám, že všem cestujícím v MHD udělali obrovskou radost a počítám taky , že se jedná o produkt nemožnosti kdesi parkovat dodávku byť “ za vyšší cenu “ a tak zabrali v “ přetížené MHD centra místo pro 4 lidi“ Navíc to nebyli žádní mlaďoši …

    Podle mě je rezideční parkování v dnešní formě jedna z úspěšných cest, jak zabít centrum města a naštvat co nejvíc lidí, včetně “ chráněných rezidentů“, kterým prodají o 15-20 procent víc míst než je reálně možné s tím, mohou auto strčit dál nějam dál , nejlépe k jinopražcům do sousední čtvtě :)

    Prostě zóna volné nenávisti, asi tak šířené jako jezdit na elektrokole po obrubníku¨nebo předjíždění účastníků provozu, kteří pouští na přechodu chodce :)

  18. Jen pro úplnost: za 100 Kč ročně parkuji vsude v modrých a fialovych skoro všechny hybridy.. I poměrně levné. I mimoprazske.. :-) od letoška.

  19. MM: „Navíc je potřeba si uvědomit, že cokoli krom MHD (a pěškobusu na kratší vzdálenosti) je zcela zásadně odvislé od počasí.“

    Na velké vzdálenosti (>100 km) asi jo, ale po Praze?

  20. újezďák: Modré zóny fungují ve Vídni déle a ve větším rozsahu než v Praze, jen to centrum jim to nějak nezabilo. Na Praze 1 je víc parkovacích míst než obyvatel, takže umrtvení opravdu hrozí, ale z jiné strany, než bys čekal.

  21. Vlákno, v Praze v centru, krom rezidentů a turistů je i taková zvláštní skupina lidí, kteří tam pracují
    Vídeň má mrak podzemních parkovišť , rezidenti tam mají místo garantované , Vídeň má systém, kde lze poptávkově online zjistit volné místo v takové garáži , systém vám ho garantuje a navede vás tam…
    Vídeň umožňuje vjezd pracujících nebo obslužných ( třeba inštalatér) a dá se velmi jednoduše a rychle zakoupit časově omezená licence na konkrétní místo, určité rozpětí dnů nebo časů atd …

  22. Jenda … letošní jaro+léto je extrémní. V dobrém i zlém. Nicméně jak loni najel klasický podzim, tak sčítače letěly dolů jak blázen. Tedy až na ten v Troji:-). Ono není divu, když je ráno jasno a okolo 10 st s výhledem na slunečný den, tak se to jinak nasedá na kolo, než když jsou 3 a mrholí.

    vlákno … v centru lze zóny chápat, jinde jsou místy vyloženě na palici. Hlavně když jsou namalované ne na asfaltu/dlažbě, ale nějakém humusu a povrch vozovky je jak po náletu. Tuhle jsem šel od metra Bořislavka pěšky zadem (Beránka, Černá hora a tak) a to je hardcore i na pěšáka, na kole nebo v autě bych tam jet nechtěl. Ale modré čáry byly, to zase jo.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • Pavel Mašek: Muzejní oáza

    Zatím jsem se v prostoru mezi novou a starou budovou NM pohyboval pěšmo a pro pěšího je to určitě plus.…

  • Pavel Mašek: Zenklova podrobně: dá se vyjet, ale páteřka to není

    Když jsem tam projížděl poprvé, jel jsem z kopce, tak jsem měl smůlu, že za deště. Pěkně mi to klouzalo,…

  • Pavel Mašek: Na kole vedle sebe

    Já celý život podporuji jízdu dvou cyklistů vedle sebe, jsou i silnice dostatečně široké, kde můžou jet vedle sebe tři…

webdesign by 2046
↑ nahoru