Na Praze 11 se dále zhoršují podmínky pro jízdu na kole, tentokrát u Modré školy

Po zákazu jízdy pod Chilskou ulicí na Opatově a zákazu průjezdu po lávce přes D1 se na Praze 11 realizuje další krok znepříjemňující cyklistickou dopravu. Tentokrát se stavebně likviduje hladká dlažba na křižovatce páteřních cyklotras A21, A22 a A41 naproti Modré škole.

Výměna hladké dlažby za hrubou.

Hladká dlažba bude nahrazena hrubými dlažebními kostkami. Dle zpráv z dopravní komise Prahy 11 (váš autor je jejím členem, pozn. red.navíc hrozí, že bude v pěší zóně jízda na kole zakázána. Jedná se o další krok proti cyklistické dopravě na území městské části, kde podpora cyklistické dopravy formálně neexistuje a řešení pro jízdu na kole zde soustavně trpí svévolí některých  úředníků. K realizaci navíc dochází v politickém vakuu těsně po volbách, kdy není jasné složení nové Rady městské části.

Edit 1, doplnění po vydání: Podle informací, které dostal autor komentáře dodatečně, se nejedná o akci MČ Praha 11. Dlažba se odstraňuje na základě opakovaných požadavků organizace SONS ČR, která sdružuje osoby nevidomé a slabozraké, aby povrch nebyl pro tuto skupinu uživatelů matoucí. Dovolím si k tomu dodat osobní komentář, že tento typ hrubé dlažby nemá na sídlištích žádnou historickou tradici, správným řešením by samozřejmě bylo sjednotit povrch jako hladký. (O problematičnosti místa hovořil Ing. František Brašna ze SONS v rozhovoru, který magazín Prahou na kole publikoval v létě, pozn. red.)

Edit 2, doplnění po vydání: Ing. František Brašna ze SONS ČR pro Prahou na kole upřesňuje, že SONS ČR nepožadovala odstranění dlažby, ale požadovala, aby byla dodržena platná legislativa a aby byl zajištěn bezpečný a plynulý pohyb osob. 

Původní stav s dvěma typy povrchů.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Tak to mě zajímá, jak to potom bude vypadat. Určitě věřím, že by se to dalo uzpůsobit pro slepce i bez rušení cyklostezky. Nedokáže to vyřešit P1 s turisty, ale že bude rušit stezku v pěší zóně i P11 bych teda nečekal.

  2. Doslova se mi zvracet z paní Muzikářové a vele radnice Prahy 11.

  3. Prazšký cyklisto doslova se v 18:11 podařilo, blahopřeji….

  4. Zajímavé je, že hladká dlažba vadí, ale že každý týden tam je celý prostor zabrán „nekoordinovaně“ stánky na tzv. Farmářské trhy, kdy stavaři tam najíždějí už v podvečerních hodinách dne předchozího, mimo jiné tak ničí dlažbu, která na váhu aut není dimenzovaná) a prostor se pro například nevidomé stává neprůchodný, to nikomu nevadí. Nevadí to ani tehdy, když se podíváme na pozadí, kdo stojí za firmou pořádající tyto trhy, respektive kdo z toho nejvíc profituje.

    Bohužel na to, že JM má díky svému (chválabohu v tomto případě) komunistickému plánování sídlišť obrovský potenciál Hradce Králové či dokonce třeba Kodaně a jim měst podobných, tedy bezpečně ubírat prostor motorové dopravě a přidávat prostor bezmotorové dopravě a životu v ulicích, tak téměř veškeré plánování a realizace tkví pořád v době hlubokého totalismu, kdy vůz musel mít každý, aby se ukázalo, že komunismus je skvělý pro lidi – auto znamenalo status úspěchu – čemuž se vše přizpůsobuje.

    Jediné, co na JM přibývá, je hlučnost z dopravních zácp, zhoršuje se ovzduší a nálada obyvatel. Mladí už nemají takový zájem na JM bydlet, protože ceny bytů jsou tu jedny z nejvyšších a za takové ceny nedostanou odpovídající služby – bezpečí, dobrou obslužnost služeb, infrastrukturu. Člověk se pak obrací k legendě Jižního Města – autobusu č. 911 (dříve 511) – který nás domů dopraví ještě rychleji, než metro, zná ho číslem více jedinců než jménem vlastního starostu. Přitom právě obnova generací na JM je to hlavní, co nás bude posouvat dál, co přinese nové nápady, nové zájmy, nové potřeby.

  5. “ … v době hlubokého totalismu, kdy vůz musel mít každý, aby se ukázalo, že komunismus je skvělý pro lidi … “ … tohle mi nedalo. Takové věci se teď o době budování reálného socialismu říkají? To jsou věci:-).

  6. Pavel Mašek :
    No nevím, pamatuji si tolik, že za hlubokého totalirismu se rozhodně neplánovalo, že vůz bude mít každý :)
    Naopak, třeba parkovací plochy na sídlištích se plánovaly podle očekávání, že auto bude mít maximálně každá čtvrtá rodina .
    Navíc auta byla cenově a dodavatelsky mnohem nepřístupnější než dnes :) ( položte si otázku kolik bylo potřeba platů na auto nebo co to byl “ pořadník“ ) takže je možné souhlasit s tím “ statusem“, ovšem takových statusů “ sehnal jsem cukr, víčka na zavařování, toaletní papír, sirup Jahůdka , maso, libové maso, boty prestige, kolo favorit pro dítě atd atd “ byly doslova mraky :)

    No a obměna generací je normálně potřeba všudem akorát s těmi potřebnýmu novými nápady si při pozorování některých nápadů dnešních “ mladých digilidí“ už nejsem tak jistý :))))
    To bude legrace, až na JM proběhne nejpopulárnější nápad “ sdílení“ a někdo s vámi nasdílí bydlení, nebo vás nechá nasdílet jeho náklady na energie :D

  7. @ MM
    – vždy je důležité si uvědomit, k čemu se jaké tvrzení vztahuje. Nic není samostatně 100% pravda. Co se týče aut, tak je ale pravda, že kdo vlastnil vůz za legálně získané peníze, dosáhl v podstatě nejvyššího statusu, který mohl NEfunkcionář, NEstbák atd. ve společnosti dosáhnout, pokud soudíme čistě podle movitého majetku.

    @ újezďák
    – vyjádřil jsem se nepřesně, omlouvám se, berete moje tvrzení doslova. Psal jsem to trochu s nadsázkou. Upřesňuji – při plánování JM se plánovala infrastruktura primárně funkčně autobusy/ metro a auta. Co se týče aut, tak silnice měli funkci hlavně dopravní, ne parkovací, kde to šlo se vytvořila parkovací místa, jak to vidíme dodnes. Nevím, odkud pochází Vámi zmiňovaná informace, že parkovací místa se plánovala podle vize, že každá 4. rodina bude mít auto, pač pak je tu otázka, jak se dostaneme k počtu rodin? Co byt, to rodina? Já jsem při studiu dokumentů a rozhovoru s „pamětníky“ a lidmi, kteří do tohoto projektu byli zapojeni, byl informován tak, že se počítalo s jedním parkovacím místem na jednu bytovou jednotku – pro ta místa, pro která scházela parkovací místa, se na volných plochách dopočítala/naplánovala a postavila parkoviště. Dnes je samozřejmě i toto nedostačující, když v roce 2016 připadalo na 1000 obyvatel 480 vozů. převedeme-li to na počet lidí v domácnosti v této pražské části, je to skoro 2 vozy na bytovou jednotku, k tomu lidé cestující do Prahy za prací, studiem atd. Pokud mi zašlete odkaz na dokument nebo info, kde si mohu vyvrátit své dle Vás nepravdivé informace a potvrdit si, že se plánovalo JM tak, jak tvrdíte a jak bylo pracováno s počtem rodin na JM, budu velice rád. Nerad žiji v mylných představách.
    – co se týče Vašeho tvrzení o dostupnosti vozidel, tak z finančního hlediska zcela nesouhlasím, z dodavatelského ano. To, že lidé měli na auta peněz dostatek, je podporováno tvrdými i měkkými daty. Poptávka vysoce převyšovala nabídku. Dnes tomu tak není, nabídka se v podstatě rovná poptávce. Je třeba si uvědomit, že finanční dostupnost aut i bytů byla před 30-40 lety lepší, než dnes, přepočítáno na stálé hodnoty lidé měli průměrně více volných finančních prostředků dříve, než dnes. Když k tomu přičteme fakt, že dříve měl běžný občan (rozumíme osobu pracující na plný úvazek ze střední třídy) častěji nedaněný příjem než dnes, ještě se finanční situace zlepší. Není to tak dávno, co jsem se bavil s kolegy z kanceláře – Husákovými dětmi (já jsem dítě těchto dětí) – kdy se všichni do jednoho povzdechávali cituji: „nojo, nemáte to lehký, my jsme na ten byt nějak rozumně našetřili z toho platu, ale co vy dneska, fakt když vám nikdo nepomůže, nedědíte atd., tak nic jiného než nájem nebo hypotéka fakt nezbývá“.
    – Co se týče nových nápadů, tak je vždy posuzována v soukromém životě subjektivně, podle vlastních zkušeností, znalostí, potřeb atd. Mé tvrzení vycházelo čistě z jednoho faktu a to, že s přibývajícím věkem prokazatelně klesá iniciativa věci zlepšovat, lidově řečeno mladí mají zpravidla větší tah na branku, než starší. Neplatí to vždy, ale zpravidla ano.
    – K vaší poznámce o sdílení se nemohu dobře vyjádřit, protože si ji mohu vyložit mnoha způsoby a působí na mne spíše tím neprogresivním přístupem, samotná prezentace na mne působí negativisticky.

  8. Pavel Mašek, tvrdit, že se poptávka za totality kryla s nabídkou ? To bych se musel narodit někdy po roce 1990 abych takovému blábolu věřil.
    Dokonce i na družstevní byty ( jediné kde lidé mohli uplatnit vlastní finance oficiálně) se děti zapisovaly do družstva tak, aby na ně za 15-20-25 let vyšla možnost si ho pořídit, dítě Husákových dětí o tom nemůže vědět nic :)
    To že lidé měli víc volných finančních prostředku za totality je totální blábol to mi nenakuká nikdo a vy si to nenechte nakukat, žil jsem v tom . Sám naznačujete vedlejší příjem, což bylo ovšem v zásadě

    Takže polopaticky :
    výsledek zneužívání přístupu k nedostatkové službě nebo zboží.

    Na byt rozumně našetřit nešlo, auto stálo víc platů než dnes , jízdní kola byla k dostání několikrát za rok a kvalitnější ( Favorit) v zásadě jen pod pultem, na byty zdarma byl pořadník a čekalo se léta, na auta byl pořadník a čekalo se léta, na družstevní byty( spolufinancované a splácené podobně jako dnešní hypotéka) musel být člověk “ družstevník“ léta. co bylo levné to platíme dodnes zaostáváním za vyspělým světem.
    Doporučuji vám nastudovat následující pojmy:

    záporná daň z obratu
    kladná daň z obratu ( luxusu :¨)
    Podpultovka
    Krácení dodávek
    Podvojná linka
    Vekslák
    Tuzex
    Výjezdní doložka
    Devizový příslib
    Objektivní potíže
    Nadměrné metry
    Dotace

    Třeba vám ten obraz doby, kdy lidi měli na všechno peníze a všechno levně trošky zbledne :)

    Ale z celkové dikce vašich příspěvků si myslím, že je to marný, je to marný, je to marný ….

  9. Pavel M.: skvělá mezigenerační diskuze!! ;-)
    Jsem si tak uvědomil, jak je nemožné hodnotit stav věcí optikou z jiné doby a že to je možná důvod, proč mi dnešek uniká.. protože ho vidím chtě nechtě tou socialistickou optikou.. ;-)

    třeba pojem „legální“ peníze nemá v socialismu žádný ekvivalent.. řada normálních věcí byla mimo zákon.. taky proto bylo drobné překračování hospodářských zákonů mezi lidmi tolerované a chápané.. mj. za rozkrádání socialistického vlastnictví byla tuším trestní sazba dvojnásobná.. Na společenský status se obecně tak nehrálo, žádná střední třída nebyla ;-). Byla třída dělnická.. pro všechny, kdo nechtěli potíže a chtěli dna dovolenou k Balatonu nebo k Baltu. Kdo měl známosti, měl se dobře, kdo měl jen peníze a nepustil je na úplatcích ten si je tak mohl zašít do matrace (do spořitelny to nešlo a koupit se nic nedalo..)
    JM se podle mě plánovalo v pětiletkách akorát na počty bytů.. a aby v nich bylo dost vodovodních baterií např… nic jiného se neplánovalo..nebylo..neřešilo.. v 1985 jsme sice na JM bydleli, ale všude bláto, a kromě stanic metra a jedné telefonní budky v ulici nikde skoro nic.. jo harmoniky, ty kloubové ikarusy tu jezdily, ale jak byly plánované, nevím, netopily a dost dlouho se někdy čekalo.. ;-)
    Ceny byly jinde, platy jinde, hodnotu měly hlavně kontakty.. je toho spousta, co bylo jinak. Taky proto moc nechápu jak může dneska pidibyt před rekonstrukcí stát 3-4 miliony.. a jak se na to dá našetřit. S přibývajícím věkem se stává ledacos.. ale skoro bych řekl, že iniciativa na „zlepšování“ věcí klesá zcela vědomě ;-)

    Není to marný!! ;-)

  10. Josuk každá generace má něco do plusu a něco do mínusu, ale normální by mělo být , že na “ staré zlaté časy“ vzpomíná generace skutečných pamětníků, proto je pro mě opravdu děsivé vidět , že někteří mladí lidé dneska nevědí o posledních 60 letech vůbec nic a “ kradou nám naše zlaté časy“ :)
    Přitom mají k dispozici youtube …
    škoda že nemůžu najít to o nedostatku součástek na kola , ale tohle by na probrání ze snu o skvělých nabídkách socialismus mohlo stačit :)
    https://www.youtube.com/watch?v=OyvJ3CaY3Yc

  11. Proto jsem rád za každou mezigenerační diskuzi ;-) naše děti cca od 12 let komunikují hlavně s internetem a pak to takhle dopadá..
    Na youtube je po zadání např. „nedostatek náhradních dílů“ několik stránek podobných videí. Sice se dostáváme od modré školy k rudé, ale asi pořád je to škola.. Např. o čem taky jednal ústřední výbor strany… o nedostatku toaletního papíru.. :-) mnozí si dnes asi ani nevšimnou, jak si redaktor musí bedlivě dávat pozor na tón hlasu aby nezněl příliš kriticky a na minutu neskončil.. ;-) https://www.youtube.com/watch?v=DGNv6TejO00

  12. Pavel Mašek … abychom tu diskuzi trochu uvedli do reality, kolik je Vám cca let, resp. kolik jste z toho budování světlých zítřků zažil?

  13. MM píše, že je dítě husákových dětí :) z čehož cca vychází rozpětí 20-30 let :) Osobně tipuji tak 26-27 :)

    Mě to trošku duchem připomíná debaty s komunistickou poslankyní a nyní komunistickou europoslankyní paní Kateřinou Konečnou, ta vždy vzpomínala, jak jako holčička vnímala smutek její rodiny z období listopadu 1989 .

    Dávala to jako příklad, že všichni z toho šťastní nebyli:) Jen vždy zapomněla uvést, že její tatínek byl okresní tajemník OV KSČ a maminka členkou strany …

    Tím se nechci kolegy diskutujícího dotknout, je to spíš zjevná neznalost než cílená demagogie….

  14. Aby ovšem pan Mašek neutřel pamětníky čísly. Protože se zdá, že s nimi pracuje on, kdežto zbytek se spoléhá na osobní dojmy, což nebývá vždy nejspolehlivější rádce – taky to může být Kateřina Konečná s obrácenými znamínky.

    Ten odstup konec konců může být výhoda mladší generace.

    A to, že pan újezďák je ukázková konzerva (ne že bych k tomu taky s věkem netíhnul), rozpoznal pan Mašek hned při prvním sezení :o)

  15. Osobní dojmy lidí, kteří na panem Maškem vysněném JM osobně žili :)
    :)
    Čísla asi může vytáhnout, nechtěl jsem to sem dávat ale staťák má volně přístupné soubory jak o příjmech tak o zboží , nebo stačí si přečíst zápisy z federálního shromáždění z té doby, kde se mluví o platech, zadlužení státu, nedostatku zboží a služeb naprosto otevřeně. To není problém znovu najít

    Pan Mašek řekl pár floskulí a sám přiznal jeho zdroje, jsou to údajně rozhovory se staršími kolegy v práci :):)

    Tolik k tématu ráj za komunismu, přál bych mu zažít moje anábáze s se sháněním věcí na kolo a s koupí kola Favorit, to by ho snad probralo ze sna o tom jak za totality měli všechno skvěle naplánovaný :)

    Tečka ať s tím úplně nezamoříme dnešní kapitalistickou realitu :)

  16. Lei …. čísla jsou vám dost naprd. Protože cesta k vytouženému zboží … zde třeba tematicky vzpomenu na mé anabáze se získáním klínků a pětikolečka:-) … fakt nespočívala v tom, že jsem si naškudlil a pak v proslaveném cyklošopu.-) u Jindřišské věže zakoupil.

    O taškařicích typu bydlení nebo dovolené(jinam než do kempu na Baltu:-) ani nemluvě.

    A ano, některé věci bylo prostě potřeba zažít, aby je člověk skutečně pochopil. Já si taky mohu načíst mnohé, ale představit si třeba časy lístků … ne na tramvaj.-) … nebo umístěnek umím jen velmi mlhavě.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Kde zpravidla v širším centru Prahy parkujete kolo?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru