Pražský festival EBIKE FEST dá šanci vyzkoušet si dvě stovky elektrokol

[Tisková zpráva Ekolo.cz]

Elektrokola v Česku zažívají obrovský zájem. Jen loni se jich prodalo přes padesát tisíc a letošní zájem Čechů bude zřejmě ještě vyšší. Jenže jak vybrat to pravé elektrokolo? Pomoci může první ročník testovací festivalu elektrokol EBIKE FEST. Koná se v Praze 4 – Krči o víkendu 18. a 19. května. Vstup na testovací festival je zdarma.

Skládací, horská, městská, cestovní, celoodpružená… Elektromotor v náboji zadního kola, nebo raději středový elektromotor? Výběr ideálního elektrokola je komplikovaný. Obzvlášť pro ty, kteří jeho koupi zvažují, ale přitom na něm zatím ani neseděli, takže příliš netuší, co od konkrétního modelu mohou čekat. „Máme zkušenost, že 70 procent našich zákazníků se na ekolo posadí teprve ve chvíli, kdy poprvé přijdou k nám do prodejny,“ říká Jakub Ditrich, dlouholetý propagátor elektrokol a majitel společnosti ekolo.cz.

Právě tento největší prodejce různých značek elektrokol v Česku se rozhodl uspořádat festival, na kterém si široká veřejnost bude moci vyzkoušet v reálném prostředí více než dvě stovky různých modelů a jednotlivých typů elektrokol odlišných cenových kategorií od přibližně dvaceti předních světových výrobců. „Program festivalu EBIKE FEST je je zaměřený hlavně na skutečný zážitek, který lze s elektrokolem zažít,“ vysvětluje Jakub Ditrich. Organizátoři pro návštěvníky proto připraví dvě testovací dráhy na dohled Thomayerovy nemocnice v pražské Krči, konkrétně v lokalitě Zálesí, kde si bude možné kola vyzkoušet.

Necelý kilometr dlouhá trasa s převýšením přibližně čtyřicet metrů určená pro cestovní a městská elektrokola nabídne jízdu po městských komunikacích bez automobilového provozu. Trasa pro eMTB (horská elektrokola) zájemce o skutečný zážitek vyvede na tři kilometry dlouhý výjezd do nedalekého Krčského lesa, kde bude jedinečná šance naplno využít přírodního terénu s prudkými stoupáními, technickými pasážemi i adrenalinovými sjezdy. „Na eMTB budeme v průběhu celého dvoudenního festivalu vyrážet ve skupině maximálně pěti zájemců a s doprovodem zkušeného jezdce, který bude výhody a samotné fungování horských elektrokol vysvětlovat přímo v prostředí, do něhož jsou tato kola určena,“ dodává Jakub Ditrich z ekolo.cz.

Vedle testování elektrokol EBIKE FEST po oba dva víkendové dny nabídne i celodenní program, v jehož rámci se na festivalovém pódiu se zajímavými radami vystřídají zástupci výrobců elektrokol, ale i různé osobnosti, které už trendu elektrických kol propadly.

Vstup na dvoudenní festival, který v Česku nemá svým zaměřením a rozsahem obdoby, je zdarma. Pět vylosovaných návštěvníků navíc získá poukaz na bezplatné vypůjčení elektrokola podle vlastního výběru na víkend. Akce se koná pod záštitou starosty městské části Praha 4 Petra Štěpánka.

EBIKE FEST
Kdy: 18. a 19. května (sobota 10.00 až 19.00, neděle od 10.00 do 17.00)
Kde: Pod Višňovkou 29, Praha 4 – Krč, areál spol. ekolo.cz a okolí
Vstup: zdarma
Doprava MHD: Metro C Kačerov a dále bus do zastávky Nemocnice Krč nebo Zálesí.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Jsem rozpolcen, osobně nemám nic proti elektrokolům, ale hodně mi vadí, jak se uchytila. Pokud si kolo pořídí nějaký „slabší“ jedinec (osoba starší, nemocná, případně i partnerka pro občasné vyjížďky s mnohem zdatnějším partnerem), nic proti tomu. Bohužel z vlastního pozorování na ulici mám pocit, že se kola uchytila zejména na prvním místě mezi společnostmi, které dělají vyjížďky s turisty, muži nadprůměrné váhy, zámožnějšími – dokonce jsem viděl i cca desetileté dítě na elektrokole. Je to ostuda, když rodiče takto dítě vychovávají.

  2. Pavel Mašek, to jsme dva, navíc údajně už i v Holandsku je značná část elektrokol kupována pro děti, to mi přijde úplně šílené…

  3. > dokonce jsem viděl i cca desetileté dítě na elektrokole. Je to ostuda, když rodiče takto dítě vychovávají

    Považujete za ostudu když je dítě převáženo i na/v jiném motorovém dopravním prostředku (auto, autobus, vlak, tramvaj…)?

  4. PM: Příliš nechápu vaše antipatie k uživatelům elektrokol – ostatně ani jste neprozradil co vám na nich vadí. To že jsou (někdy) zámožní nebo nadprůměrní?
    Přijde mi že váš komentář by seděl i někdy před 100 lety při nástupu motorek. Taky si ji asi kupovali hlavně zámožnější nebo silnější jedinci a cyklisté si mohli myslet svoje. Člověk je pohodlný a s tím nic nemůžete.
    Lidé, kteří si koupí elektrokolo by nejspíš na normální kolo z různých důvodů nesedli. A je určitě lepší že jezdí na elektrokole než autem.

  5. zagief :
    tenhle způsob uvažování znám :) ano určitě by to bylo lepší než jezdit autem, jenže většina lidí na elektrokola stejně přesedlává z kola bez motoru.
    Bude to podobné jako přesedláváním na kola z MHD, za 10 let jsem v poslední firmě můžu klidně říci, že 90 procent lidí , zt těch co dnes pravidelně v mém okolí jezdí, přesedlalo z MHD, v předchozí firmě to bylo tak 75 procent, ovšem tam to kazilo to, že začal jezdit generální řiditel a jeho náměstci :)

  6. Myslím že rozmach e-kol teprve čeká, nyní jsou především „drahá“. Viděl jsem odkaz na e-skůtr od Huawei co stojí 12000,- dojezd 60/120km, se šlapáním se v podstatě nepočítá. Taky proč, doprava je hodně o komfortu a času.
    Přesednout z mhd na e-kolo se finančně nevyplatí, spíš je to o přesvědčení „něco pro sebe dělat“.
    Osobně jako sportovně založený silničář prostě buď JEDU nebo nic, ale spousta lidí si teprve s motorem někam dojede. To, že se vozí zdravé děti je spíš jen důsledkem doby a image, ale kupodivu běhání je stále na vzestupu, byť spíše v kategorii alespoň 20+. Upocené dítě na sterém kole vyčnívá z kolektivu „kouřících part s mobily v rukou“ …
    Ať chceme nebo ne, budoucnost městské/turistické cyklistiky v krajině jiné než placka v Nymburku je prostě s motorem a tím se zvýší i to vaše sledované % :-)

  7. Jan Herda, no já tiše doufám, že to pomine, jednu dobu se rozmáhaly malé benzínové pomocné motorky ( cca 1920-1950) a také to naštěstí přešlo… ale se skůtry je to fakt , v bývalé cyklo-asii normální kolo ve městech už prakticky skončilo, vytlačeno skůtrem nebo elektrokolem totálně bez regulace.
    A přitom některé země, elektrokola k procentům vůbec nepotřebovaly a stejně se teď pomalu mění v ráj motorů.
    Je to bída a turistika na elektrokolech bude jen znamenat, že i na místech kam se vlastní silou dostalo pár lidí budou davy. V USA na některých singletrekech buď elektrokola úplně zakázali, nebo jim vyhradili některé dny, normálním cyklistům tam prostě vadili nejenom tím, že jich tam bylo najednou moc, ale i tím, že úplně změnili zvyklosti na treku ( i průběh jízdy profilem se změnil k rychlejším časům + k tomu větší tlak na přírodu)…

  8. @Jenda
    – nepovažuji za ostudu, když dítě jede v autobuse atd.

    @Zangief
    – myslím, že z mého příspěvku to vyplývá dostatečně.

  9. @Jenda
    – jelikož se obávám, že bych nebyl schopen svými slovy Vám vysvětlit, proč to tak cítím, použiji citaci jako příklad:

    https://www.novinky.cz/domaci/435725-cesi-tloustnou-a-misto-kola-si-koupi-radsi-elektrokolo.html

    cit: “

    Češi tloustnou a místo kola si koupí radši elektrokolo

    (…) si lidé oblíbili i elektrokola nebo elektrokoloběžky, které jim usnadňují aktivní život. Jenže už málokdo si připustí, že tím podporuje svou vlastní lenost. Ta má za následek zvyšování hmotnosti těla, která způsobuje zdravotní komplikace. Ty mohou mít fatální následky.“

    To je jeden z důvodů-příkladů…

  10. To naprosto chápu, a osobně také jako jeden z důvodu proč jezdím na (neelektro)kole mám zdraví. Ale pořád nechápu, proč ten argument neplatí i pro situaci, kdy dítě jede místo na kole autobusem — a to je to, na co jsem se ptal.

  11. @Jenda
    – protože uvažuji typickou situaci, kterou na ulicích vídám (jsem viděl). Cca desetileté dítě o víkendu na výletu s rodiči na elektrokole – viz výše, to mi vadí, jeden z důvodů.
    – autobus – uvažuji nejtypičtější situace (např. cesta do z školy, na z kroužku), do kterých se cca desetileté dítě dostane a ve většině z nich je to ve smyslu udržitelné mobility, uhlíkové stopy, socializace a učení se společenských návyků atd. vhodné řešení.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru