Průjezd od Nuselského mostu do ulice Na Pankráci je nově legální pro kola

Začalo vyznačování legalizace průjezdu z Nuselského mostu do ulice Na Pankráci. Legalizace řeší především hojně užívaný (a téměř půl kilometru dlouhý) průjezd od západní chodníkové stezky Nuselského mostu přes lávku nad přivaděčem k signalizovanému přechodu v ulici Na Pankráci. Doposud vedla jediná legální cesta od východního chodníku, podjezdem pod magistrálou a přes několikapruhové řazení na Pankráckém náměstí.

Součástí legalizace jsou také místní návaznosti včetně opětovného umožnění průjezdu po lávce přes ulici 5. května. V současnosti probíhá instalace značení, která bude dokončena během několika dní. Již v prosinci byla hotova stropní deska stanice metra, při které nebyly obnoveny původní zídky tak, aby byl příchod a příjezd na kole na most možný kratší cestou bez dvou pravoúhlých zatáček. Chodci a cyklisté dostali více prostoru, jak se vzájemně vnímat a vyhnout.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Udělal jsem dnes cestou několik fotek toho nového značení:

    https://drive.google.com/drive/folders/1576Bn10r_Pp5pTWWIsgAOMEK5fIJ1bn7?usp=sharing

    Docela mě pobavily ty piktogramy při nájezdu na Nuselák, které jsou namalovány přímo na tom propadlém okolí kanálu :-)

    Piktogramy by se mi líbily i průběžně přes celý Nuselák, třeba ne tak hustě, aby chodci nezapomínali, že tam kolo může jet.

    Stejně by ale bylo lepší, kdyby se směrem z centra vzal autům jeden pruh a udělala se obousměrná stavebně oddělená cyklostezka…

    Moc jsem nepochopil vyústění celého toho proznačení do ulice Na Pankráci, kde je navigace vedoucí cyklistu přes sdílený přechod/přejezd přeškrtnutá, ale možná je to jen dočasné a na něco to ještě čeká.

    Jinak ale stejně asi budu jezdit, jak jsem zvyklý: cestou na Pankrác objíždím Kongresové centrum zprava, je tam daleko víc prostoru pro míjení se s pěšími, a přes výjezd z parkoviště rovnou na kruhák. Tím se také vyhnu nutnosti mačkat buzertlačítko na sdíleném přechodu/přejezdu na začátku ulice Na Pankráci.

  2. Rudy: přechodopřejezd vznikl teprve nedávno (v úterý to tam ještě nebylo), takže teď už by to měli odpřeškrtnout.

    Tlačítko jsem teda vždycky ignoroval, a jinak se taky dá jet ulicí Na Bitevní pláni.

  3. Rudy: díky moc za fotky! Tenhle týden jsem nejsem v Praze, ale do mapy to dodělám přes víkend (jestli to už v ní není :-) ).

    Rudy, Jenda: S přechodopřejezdem se musí počkat na nové sklíčko v signalizaci – a to je nezávislá akce, takže to nejspíš ještě potrvá.

    Uvítal bych ještě fotky ohledně rozsahu těch nově legalizovaných pěších zón (lávka přes 5. května, a jak směrem k Vyšehradu?), ale nemusíte se s tím obtěžovat, v pondělí si to projedu sám.

  4. @Rudy – díky za fotky

    Takže silničky ostrouhají celý den, protože tam jsou bariéry (obrubníky), štěrk na lávce pořád neuklizen – paráda, cyklisté mají povolený vjezd ve stejnou dobu se zásobováním – pro chodce a cyklisty nejnebezpečnější auta a to jen na 4 hodiny, to se opravu vyplatí.

  5. Pavel Mašek:

    Od nestavební legalizace nelze očekávat výstavbu cyklostezky v holandském stylu. Obruby se budou snižovat v rámci navazující stavební akce.

    Hlavní průjezd od ulice Na Pankráci je bezbariérový už dnes, a i do ulice Na Vítězné pláni se dostanete přes sníženou obrubu na výjezdu z parkoviště.

    Značku pěší zóny čtu tak, že časové omezení se vztahuje pouze na zásobování.

  6. @Vratislav
    – značka pěší zony – to byla narážka na často nejednoznačné značení, stejně jako dřív na značkách nebyl systém 24 hodin ale 12 hodin a nikdo nevědel, jestli je napsán čas noční nebo denní. Na nejednoznačnost značek hrají ti, kteří kličkují, bohužel stačí nalepit jednu nálepku na značku a už je nečitelná a tudíž jako by nebyla – standardní taktika taxikářů například.
    – nečekám super stezku, myslím si, že tohle je aspoň nějaký pokrok, neznám v Praze místo, kde by byl cyklista takhle rozumně veden piktogramy a čárami, aby se dostal přes silnici na druhou stranu – zároveň je smutný, že tak musí být veden, mělo by to pro něj být stejně pohodlné jako pro auto.
    – bezbariérovost se hodně šíří, nemohu si ale odpustit stále šířit povědomí o tom, že ne každý jezdí na horském kole, balonových pláštích atd.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru