Rekola nabízí Ostravě roční pilotní provoz bikesharingu zdarma

Ostrava realizuje tendr na systém veřejného sdílení kol. Město předpokládá na jaře vznik stanicového systému s 39 stanicemi a 280 koly. Na to se rozhodla zareagovat společnost Rekola propagující své bezstanicové řešení a nabídla Ostravě zavedení svého bikesharingu na jeden rok zdarma, včetně možnosti poskytnutí dat pro další plánování rozvoje sdílení kol ve městě.

Na Rohanském ostrově v Praze. (foto: Rekola)

Vítek Ježek za tím účelem jménem Rekol poslal Ostravě otevřený dopis, ve kterém argumentuje, že bezstanicový systém Rekol je nejlevnější a že ačkoliv chápe potřebu po realizaci dedikovaných míst pro vracení a půjčování, nepřijde mu v dnešní době nutné, aby musel mít uživatel možnost vytvořit si uživatelský účet přímo u místa půjčení. Rekola argumentují, že možnost registrace přes internet je dostatečná.

Vážený pane primátore, vážení radní,

v minulých dnech v Ostravě proběhlo výběrové řízení na vybavení města takzvanými sdílenými koly. Tohoto tendru jsme se účastnili s nejnižší nabídkou za 13,5 milionu Kč. Tendr však obsahuje požadavky, které jsme úmyslně nesplnili, protože věříme, že neposlouží účelu a pouze zbytečně navýší cenu. Druhá nejnižší nabídka, která byla téměř 26 milionů Kč to navíc jasně dokazuje.

Tendr požaduje, aby se uživatel mohl do systému registrovat přímo u stojanů pro sdílená kola. Moderní systémy řeší registraci levněji, přes internet. Samotné půjčení kola pak probíhá buď přes aplikaci chytrého telefonu, který má dnes podle studií přes polovina obyvatel České republiky nebo pomocí pouhé SMS z běžného telefonu. V Česku je asi 15 milionů aktivních mobilních čísel. Na jednoho občana tedy připadá 1,5 telefonu schopného kolo vypůjčit.

Abych Vám dokázal že toto řešení funguje, nabízím městu obdobnou nabídku, kterou jsme v minulých dnech předložili ve výběrovém řízení. Ve spolupráci s Hello bank! budeme systém sdílených kol provozovat pro Ostravu bezplatně po dobu 8 měsíců (duben — listopad 2018). Data, které za tu dobu nasbíráme, pak městu poskytneme bezplatně. Město tak může na jejich základě vypsat nové výběrové řízení bez množství rizik, která běžně první výběrová řízení pro sdílená kola přinášejí.

Doufám, že budete otevřený možnostem, které Ostravě nabízíme. Rád Vám zodpovím všechny případné otázky.

S pozdravem,
Vítek Ježek
jednatel společnosti Rekola bikesharing s.r.o.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jak budete jezdit přes pěší zóny po omezení průjezdu?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru