Rekola v roce 2017: vstup Spread Capital

Rekola 29. listopadu na své tiskové konferenci představila plány pro nadcházející sezónu 2017. Zatímco v sezóně 2016 uvedla Rekola virtuální stojany a slibovala až 300 kol v ulicích, pro rok 2017 Rekola oznámila vstup investičního partnera v podobě investičního fondu Spread Capital, jemuž šéfuje Ondřej Fryc, zakladatel Mall.cz.

Vstup tohoto partnera by tak měl zajistit mimo jiné GPS sledování kol, možnost jednorázové výpůjčky a až 750 bicyklů v ulicích pěti měst. Tolik oficiálně představené plány. Vývoj kolem Rekol i soutěže na městský bikesharing, kde Rekola patrně nesplňují kvalifikační kritéria, budeme dále sledovat.

rekola_tz_fryc

Rekola a Ondřej Fryc (foto Rekola.cz)

Celá tisková zpráva:

Do Rekol vstupuje zakladatel Mall.cz Ondřej Fryc

Službu sdílení růžových kol čekají v příštím roce největší změny v dosavadní historii. Díky investici od Spread Capital v řádu desítek miliónů Kč nabídne projekt stovky nových kol, lepší dostupnost a sledování pomocí GPS, jednorázové výpůjčky a další inovace. Český bikesharing tak doplní všechny služby známé ze západoevropských metropolí, ale s větším pohodlím a nižšími náklady díky provozu bez pevných stanic.
Od března znovu vyjedou kola v ulicích pěti měst ČR: Praha, Brno, České Budějovice, Olomouc a Teplice. Na vrcholu sezóny 2017 se počítá s celkem 750 koly.

“Rekola pro nás představují ideální investici: je to inovativní produkt, který prospívá společnosti, a je to skvělý tým s velkými ambicemi,” zdůvodnil rozhodnutí Ondřej Fryc, šéf fondu Spread Capital, který investici realizuje.

Již 3 roky Rekola mění způsob pohybu a dopravy ve městě. Na rozdíl od podobných služeb v zahraničí šetří Rekola desítky miliónů z dotací a rozpočtů měst. Rekola používají tzv. hybridní systém. Nepotřebují instalaci mnoha desítek speciálních bikesharingových stojanů, nýbrž využívají již vybudovanou cyklistickou infrastrukturu. Kola je možné zamknout kdekoliv po městě; v určitých lokalitách je možné vynutit vracení jen na předem definovaná místa. Systém je tak nejen levnější, rychleji rozšířitelný, ale dokáže pokrýt i větší oblasti a snáze se přizpůsobuje poptávce.

Díky investici se zachová a rozšíří i společenská role růžového bikesharingu. Rekola se dělí s městy o svá data z provozu, čímž pomáhají plánování městské cyklistiky například ve spolupráci s Brnem, Olomoucí a s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Firma odvádí část příjmů do spolku Rekola, který sdružuje cyklistickou komunitu, pořádá workshopy bezpečné jízdy po městě a získává nepoužívaná kola pro charitativní projekty.

Zájem o cyklodopravu obyvatelů měst a turistů se zvyšuje. V letošním roce růžová kola jela více než 94 000 krát, z toho v Praze bylo výpůjček téměř 55 000.

„Rekola vznikla v roce 2013 jako ryze nadšenecký projekt. Samotného mě tehdy překvapil zájem, který nastartoval proměnu do spolehlivé služby. Nyní máme tým servismanů, který kola v ulicích pravidelně kontroluje, infolinku, na kterou se mohou naši uživatelé obracet a spolehlivou aplikaci, která celý proces půjčování urychlila a zjednodušila. Rekola vnímám jako službu pro každého a rok 2017 by tento posun měl završit,“ shrnuje spolumajitel firmy Rekola Vítek Ježek. “Příští rok nabídne Praha a Brno bikesharing na úrovní Vídně či Paříže, ale o dvě stě milionů levněji,” dodává.

Praha 29. 11. 2016, Rekola.cz

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru