Rekola startují svou sezónu dnes, některým městským částem vadí parkování

Rekola startují s novým ceníkem nabízejícím 30denní předplatné za 195 Kč a prvních 15 minut zdarma. Od května nasadí také elektrokola. Mimo těchto novinek bude již od začátku sezóny 2019 Rekola možné odemykat přes QR kód, který je umístěn uvnitř každého košíku kola. To znamená, že uživateli Rekol postačí otevřít aplikaci, zvolit půjčit kolo a naskenovat QR kód. Nadále zůstává možnost rezervace kol či půjčení dvou kol na jeden účet.

Dle zprávy Deníku je přístup městských částí k parkování bikesharingových kol diferencovaný. Praha 5 připravuje místa vyhrazená pro parkování bikesharingových kol a koloběžek. Praha 2 požaduje, aby kola nebyla přivazována ke značkám, o zřizování stojanů ale neuvažuje. Praha 4 požaduje odkládání kol a koloběžek mimo vodící linie nevidomých.

Rekolům jsme se tento rok již věnovali celkem ve třech článcích:

Lidé, kteří sdílená růžová kola využívají, se mohou mimo to těšit na navýšení počtu kol a na postupně se zvětšující zóny. Důležité je, aby si před první výpůjčkou zaktualizovali aplikaci. Službu bude možné využívat přes mobilní aplikaci Rekola nebo webový prohlížeč https://app.rekola.cz.

Ilustrační foto: Rekola.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Mě by zajímalo, co má někdo proti parkování ke značkám; vždyť to je často to nejlepší místo, kam se kolo dá dát! Mezi sloupkem značky a krajem chodníku je většinou pro chodce naprosto nepoužitelný prostor několika decimetrů, sloupek je dost tenký, aby kolem něj šel dát zámek, kolo je na okraji chodníku, kde nikomu nevadí, nešpiní fasádu domu, nepřekáží nevidomým. Lepší už je jen komunistické červenobílé zábradlí. A jasně, stojany, ale ty prostě nikdy nebudou dost hustě. Ty mají smysl tam, kde je nějaký velký cíl (knihovna, pošta), ale nikdy nebudou před náhodným obchůdkem uprostřed ulice.

    Je tu samozřejmě drobnost: (9) Na dopravních značkách a jejich sloupcích, stojanech nebo konstrukcích nesmí být vyznačeno nebo umístěno nic, co nesouvisí s dopravní značkou, dopravním zařízením nebo zařízením pro dopravní informace.

    Přijde mi evidentní, že cílem paragrafu nebylo zakázat k nim přivazovat kola. Nejspíš jde o to, aby značka byla čítelná a na první pohled rozpoznatelná, což by nebyla, kdyby na sloupku viselo ještě 10 cedulí s reklamami. Nebylo by rozumné zkusit v tomto směru působit na změnu zákona, spíše než šikanovat cyklisty, kteří ten hnusný pozinkovaný krám, kteří technokraté neumějí dát blíž než nějaký půlmetr od kraje chodníku, konečně aspoň využijí?

    Je na tom sloupku vůbec kolo umístěno, když je o něj opřeno a kolem volně splývá řetěz se zámkem? Co kdyby se město pochlapilo, a dělalo sloupky přímo designované na opření kola?! :)))

  2. @ Jiří Bohác
    – ulice Milady Horákové jasně ukazuje, že může být stojan i před náhodným malým obchůdkem. Bohužel sem nejde vložit fotografie, ale jsou tam stojany na tram ostrůvku před skate shopem, o něco níž před řeznictvím, u kina ve vedlejší uličce…
    – požadavek Prahy 2 je celkem odůvodnitelný, tato městská část je silně zalidněna, chodníky kvůli stále podporovaným autům kapacitně nestačí a hlavně v letní sezoně se lidé proplétají všelijak, kolikrát musí i vstoupit do vozovky a každé kolo na té značce umístěné dle vyhlášky bere prostor na tom chodníku. Na druhou stranu je to spíš žádost, která dle mého osobního názoru vychází z místní dlouhodobé nepodpory cyklistů. Jelikož Rekola je firma působící na nějakém území, „musí“ mít povolení tam působit a tedy se snadněji postihuje než náhodný cyklista na svém kole.

    Líbí se mi rozumný požadavek Prahy 4, bohužel v tomto zase zaostává osvěta chodců-cyklistů, kdy si neuvědomují, kde je v daném místě vodící linka pro nevidomé, pač to nemusí být zrovna hmatný pás a je mnoho fotek, kdy je kolo umístěno opravdu v cestě nevidomému. Na druhou stranu bych spíše bojoval proti zahrádkám, které jsou povolovány podle toho, kolik šušní úředník od hospody dostane a neřeší se vůbec, že zaberou na CHODNÍKU většinu prostoru a nevidomý hmatá jak chce, stejně to neumí obejít, protože to není nacvičená trasa. No a pak ještě nabourá do spadlého kola…

  3. @ Martin
    – I když v tom vidím také nevyužitý prostor, tak bohužel Policie ČR to zamítne s odkazem na legislativu. Myslím, že zrovna ve Veletržní nastala stejná situace, je tam krásná nová ulice, myslím, že cyklo opatření je tam dobré, je tam i přímo vykrojený úsek chodníku na parkování motorek a kol. I když tam je na to svislé značení, tak stojany nebudou v zemi, protože to je pořád silnice. I když tam je osloupkovaný prostor parkovišťátka, je to součást stavby…

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru