Stezka svaté Ludmily se slavnostně otevírá 9. dubna

Rádi občas vyjíždíte na výlety ven z Prahy? Od 9. dubna budete mít příležitost se projet po nově vyznačené cyklotrase nesoucí název Stezka svaté Ludmily. Cyklotrasa vede z Berouna přes Tetín do Srbska k nádraží. Měla by také sloužit jako objízdná trasa okolo uzavřeného úseku cyklostezky Beroun – Srbsko.

Program slavnostního otevření 9. dubna:

10:30 Start pochodu z Berounského nádraží

10:30 Start pochodu z nádraží Srbsko

11:15 Mše svatá v kostele sv. Ludmily

12.30 ZAHÁJENÍ

  • Projev vedení obce
  • Požehnání stezky
  • Křest knihy “Tetín objektivem historie”
  • Certifikace prvních průzkumníků stezky
  • Závody pro děti: nejmenší (2-3 let) na odrážedlech (vlastních), předškoláci na koloběžkách, jízdy zručnosti pro starší děti (1.-2. a 3.-5. ročník) na kolech

Budeme se na Vás těšit
Obec Tetín

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Tak to koukám. Jestli jste to někdo jel, dejte vědět, jak je to sjízdné (povrch). Původní náhradní trasa moc sjízdná není. Jezdím po silnici objížďku za zavřený úsek, tedy často za tmy nebo před setměním, tak abych si nenaběhl. Předem děkuji.

  2. No sice fajn, že nějaká objízdná trasa bude – ale když se někteří výletníci jedou projet podél Berounky, tak asi úplně nečekají takové převýšení – přeci jen to pár desítek metrů je.

    Ale nemá někdo informaci o tom, jak to vypadá s tou hlavní cyklostezkou po levém břehu? Já si právě říkal, že bych se někdy do Berouna zase zajel podívat, ale jestli je to přes Srbsko pořád uzavřené… Děje se tam s tím vůbec něco, nebo to prostě uzavřeli a tím to pro ně končí?

  3. Teď jsem to nejel, musel jsem pracovat. Nicméně je to moje oblíbená zimní trasa, takže pokud se něco nezměnilo v posledních dnech, tak platí, že formálně zavřeno, reálně se přes ten úsek chodí a jezdí a žádná aktivita směrem k vyřešení problému není vidět.

    Je to klasická ukázka, že jsou cyklisté občany nižší kategorie. Kdyby to bylo na silnici, prohlásilo by se to za havárii a dávno by se to řešilo. Jenomže jsme jenom cyklisté a chodci, tak se to řeší několikafázovými akcemi a sadou výběrových řízení. Výsledek tedy v nedohlednu, přesněji v řádu snad několika málo let.

  4. No jo, jak příznačné pro Berounku (nebo spíš Beroun?). Trochu mi to připomíná lávku ze Zadní do Hlásné Třebaně. Kolo se tady musí vést, protože statika lávky je prý narušena povodní. Nevím tedy kterou myslí – jestli tou z roku 2002 – ale každopádně asi není narušena zase tak moc, aby někomu stálo za to to za těch 15 let nějak řešit a lávku třeba opravit…

  5. Aktuální stav věci
    Dnes jsem stezku otestoval a jsou to vyhozené peníze. Jel jsem to od Berouna do Srbska. Značení je v celé délce dobré, ale tím chvála končí.

    Nejdříve se jede do kopce podél rodinných domů a pole. Asfalt historický, hojně záplatovaný. Krpál horší než po silnici. Pak asfaltka končí a jede se po kraji pole, rozumějte ujeté a ušlapané zoraniště. Na silnici musím na kole 700C řadit nejpomalejší možný převod na středním tácu, ve šplhání podél pole jsem musel na MTB 26″ zařadit nejpomalejší převod (34T) na nejmenším převodníku. Příčinou tak tragického rozdílu je fakt, že cyklostezka nastoupá stejné převýšení jako silnice, ale na cca poloviční trase.

    Jestli jásáte, že ušetříte aspoň metry, tak omyl. Silnice vede po přeponě, zato cyklostezka šplhá po odvěsně trojúhelníku, aby následně zabočila doleva na polní cestu a po vrstevnici dojela až k silnici.

    Průjezd Tetínem je klasicky po silnici.

  6. Z Tetína se jede dolů po asfaltce s opět historickým asfaltem a dírami. Krpál opět slušný. Nahoru bych to rubat nechtěl.

    Podél řeky se jede po polní cestě, která je ve většině své délky posypána štěrkopískem. Zpočátku je štěrk značně hrubý, poté relativně jemný. Bohužel nikdo pořádně neupravil podklad, tak je to neuvěřitelná roleta. Na MTB 26″ HT, pneu 2,25″ s tlakem 2 bary je maximální rychlost jízdy 20 km/h a i tak je umění udržet se v sedle a strašně to kope do rukou.

    V Srbsku je třeba přejet odbočku na most a vjet na most z protisměru. Od cyklostezky totiž není semafor ani detekce, takže na jednosměrný most se vlastně nedá rozumně najet.

  7. Pro koho cyklostezka je vhodná a pro koho nikoliv?
    Ocení ji pouze ten, kdo si chce zajet na hezkou vyhlídku v Tetíně, nechce jet terénem po žluté a následně po modré turistické značce a zároveň nechce jet po silnici s auty. I tak si ale dovolím tvrdit, že stoupání a povrch cyklista ocení natolik, že si dá příště pozor, aby tam nejezdil moc často.

    Pro místní je cyklostezka naprosto nevhodná. Příčinou je mimořádně prudké stoupání v kombinaci s mizerným povrchem cyklostezky.

    Jako objížďka místo levobřežní cyklostezky je to naprosto nepoužitelné. Povrch a převýšení je naprosto nesrovnatelné a obtížně zdolatelné.

    Jako má návratová objízdná trasa z Berouna do Prahy je to nepoužitelné. Opět převýšení a šílený povrch. Navíc to nelze smysluplně udržovat, takže v dešti nebo sněhu je to jinde než silnice.

    Uvedenou realizaci považuji za klasický příklad vyhozených peněz. Já vím, že to nestálo až tolik, ale smysluplné využití to nemá a když už, tak natolik malé, že to investici nelegitimizuje.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru