Stížnosti na asfaltový povrch připravované stezky Cholupice – Dolní Břežany

Připravovaná stezka má mít asfaltový povrch, což vzbudilo negativní ohlas na stránce Chodci sobě, následně z toho vznikl článek v Pražském deníku.

Původní debata na Chodci sobě

Článek v Pražském deníku

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Doufám, že se kvůli tomu projekt měnit nebude. Bez asfaltu by se snížila sjízdnost, vždyť cyklisté jsou na povrch vlastně mnohem náchylnější než řidiči aut. Například na stezce Šeberov – Kateřinky je také mlátový povrch a dokonce i tam TSK po několika letech od výstavby plánuje přebudování na asfaltku.

  2. podle mého jestli to vyasfaltují, tak to může dopadnout jako se spojkou z Libušské do Hodkovic – tzn. že tam začnou jezdit běžně auta (bývala to taky prašná polňačka) .. a navíc, jak je taky dobře na tomto příkladu vidět, kde se jednou asfaltuje, je navždy potřeba údržba a ta něco stojí.. přitom nového asfaltu se nedostává na řadě stávajících cest..

  3. Josuk ono navíc neostane jen u asfaltu a kácení tamní současné zdravé zeleně, ještě se tam udělají obrubníky, lavičky, osadí se to značkami z dětského hřiště a železobetonovými zátarasy proti autům, pak tam bude několik lavičkových ostrovů se příslušným počtem cyklostojanů, košů které nikdo nebude vyvážet a když se radnice hodně rozmáchne, tak tam vznikne i souběžný 3 metrový pruh pro “ cválání“ tak jako u cyklodálničního miniúseku Koloděje- Újezd nad lesy. Pak se tam udělá parková úprava, vysází se nějaká exotická zeleň ( tu současnou naštěpkujou a “ upraví s tím“ okolí…

  4. @újezďák – máte někde k tomuto zdroj? Jestli tomu tak doopravdy bude, je to pro mě zklamání. Tam určitě nic jako cyklodálnice potřeba není, stačila by 2 či 2,5 široká stezka, bez většího kácení okolní zeleně. Naopak to chce větší zazelenění a pracovat na lepším odvodněním.

  5. Martin, zdroj k této nemám ale mám zkušenosti s několika bývalými polňačkami a jejich “ parkovo-silniční úpravou.
    Jedna je zmíněna v textu, druhá je úsek ze Zelenče do Lázní Toušeň začínající na silnici Zápy Mstětice a končící v Lázních Toušeň, kde padlo neskutečné množství divoké i zdivočelé zeleně, která roste zadarmo a něco plodí…

  6. Já si nebudu kupovat do města endurance kolo jen kvuli tomu, ze na komunikaci pro JEŽDĚNÍ nechtějí CHODCI mít asfalt. Já to prostě na svém kole nesjedu a když ano, jen za sucha a s rizikem defektu, v zatáčkách mlat a podobně vždy strašně kloužou v zatáčkách. Na horákovi však po té cestě do Cholupic z Prahy jezdím často a mohu říct, že kdyby se celá šířka vyasfaltovala, nemusí se kácet nic, otázka je, jestli se to nekácí kvůli tomu, že by zeleň pak zvedala kořeny daný asfalt. Já osobně jsem proti v takových místech asfaltovat, ale na druhou stranu když silnice nerespektují potřeby cyklisty a není vedle separovaná stezka kopírující silnici, tak chápu, že pro dojíždění do práce či sinličáře vyjíždějící za Prahu to může být dobré. Já sám nadával, když vyasfaltovali stezku podel Průhonického parku, kde byla krásná vyšlapaná lesní cesta a krásně se tam na horském jelo, teď ale uzavřeli průjezd parkem a silničáři by museli skrz ucpané silnice, kdyby toto nebylo…

  7. Pavel M: já se omlouvám, ale nemám pro podobné stesky moc pochopení, když můj 8 let starý amsterdam takové stezky zvládne zasucha i za mokra, málokdy a kde je bláta tolik aby se ucpávaly blatníky. Takže za mě asfalt pokud možno tak ne. Navíc kde je psáno, že místní chodci tam nějaký cyklotranzit po asfaltu vůbec chtějí. Cyklo nemá bojovat o prostor s chodci ale maximálně s auty (IAD zejména). Není-li vyhnutí.

  8. @ josuk
    – není třeba se omlouvat, faktorů je tam hodně. Když pojedu na svém silničním měšťákovi, tak mi také horší cesta nevadí, to jsem stavěl už tak, že to prostě bude mít těžký život, ale když jsem si na tréninky postavil něco lepšího, co je dělané jen na pevný povrch a nejezdím s tím ani za mokra, je to jiná, přirovnal bych to třeba k tomu, když si někdo koupí silničku třeba za 100000, není to endurance, tak s tím prostě nepojede po kamenech, abych riskoval defekt za 15000, poškrábaný a omlácený rám za 50 000 atd… S osobách nízko položeným také nepojede po poli.
    – já jsem i psal, že osobně se mi nelíbí na takových cestách asfaltování, ale když je to značená trasa, která navíc má přivést dojížděče do práce, tak bych preferoval asfalt, je i pravda, že zrovna tato cesta poskytuje napojující se ulici spoustu hlíny a kamení po dešti…v okolí je mnoho jiných neznačených takových cest, které vedou na Točnou i do Břežan, takže výběr pro mtb tu stále je.

  9. Josuk: Dej si za kolo ještě dětský vozík a pochopíš. Cokoliv odletujícího od zadního kola v množství než malém je obrovský problém – a je jedno, jak nízko to lítá, protože dítě je za tebou jen na délku tyče.

    Nemluvě už o tom, že najednou si nemůžeš vybírat stopu, protože jsi najednou třístopý a ne všem nerovnostem se dá vyhnout.

    Cyklistika prostě není jen horské kolo, silniční žiletka a amsterdamský měšťák.

  10. Petr: obávám se, že v tom trochu může být strategie Jeskyněk… „ohřejeme si jen prstíček“… a dopadne to jako ta cesta do Hodkovic (kde někdo někdy na polní cestu položil asfalt bez řádného podloží a asi není v plánu ho někdy obnovit), tzn. vzhledem k provozu aut pro cyklistu docela špatně použitelnou.
    (připomeňme si, že je o území, kde na východní obchvat Písnice se bude čekat asi ještě hodně dlouho, tím pádem se asi nikdy neotevřou nájezdy a sjezdy z okruhu u Břežan nebo Cholupic, zoufalí autodojížděči tam ve špičkách a při dopravních kolapsech D1 a okruhu provádějí na úzkých cestách zoufalé věci..)
    Já bych jednoduše povrch bez asfaltu bral jako cyklistovu jistotu, s tím že těch pár vozíků to nějak projede, sice drncavě, zato docela v klidu a bezpečí.

  11. @josuk
    – „Já bych jednoduše povrch bez asfaltu bral jako cyklistovu jistotu, s tím že těch pár vozíků to nějak projede, sice drncavě, zato docela v klidu a bezpečí.“
    – – – jenže platí pravidlo: postavte to a oni přijedou, je jich pár, protože nemají podmínky a aut je tolik (i z jiných důvodů), protože podmínky mají.

  12. pozn. a chtějí vůbec Cholupičtí aby někdo další přijel..? ;-)

    (auta tam podmínky právě moc nemají.. ani průjezdu ani P+R a návaznosti kapacitní MHD – metra, tram – zastupitelé komunikace raději špuntují, jinou možnost nemají, přitom důvod proč aut je tam tolik je zjednodušeně hlavně ten, že v centru Prahy je práce ale slušné bydlení (cena, prostředí…) nikoli.. obávám se, že pár dalších dětí ve vozících tu celkovou nekoncepčnost nevytrhne..)

  13. @josuk
    – Cholupice není přestupní bod, ale průjezdní, to je prostě malá vesnička s pár novými bytovkami a to je vše. Otamťaď se jede k řeči nebo do Krče či na Chodov, rozhodně to není terminálové místo.

  14. Pavel Mašek endurance kolo a pak z toho v kontextu vypadne cesta pro silničku na švih :)

    1. značná část městského centra a vlastně celá Praha je jako “ dělaná“ pro MTB, koleje, vyjeté koleje, kanály, dlažba, rozpraskaný asfalt, záplaty, díry, “ vjezdy do zastávek autobusů atd atd atd ..

    2. naprostá většina populace nechce mít dvě kola a ani nemá možnost je skladovat, čili já znám jen pár lidí, kteří mají echt městské kolo a k tomu ještě něco na ježdění venku .( jsem mezi nimi a na nákupy mám ještě starého treka)

    Petr : popravdě řečeno tuhle vozíkovou módu moc nechápu :)

    1. je to drahé jako bič a není to moc obratné, na českých silnicích a stezkách je to taková atrakce jako v Liberci , když člověk přijde do iQlandie a tam si na simulátoru zemětřesení sedne a nechá si pustit pár stupňů Richterovi stupnice a diví se, co mu to dělá se zadkem a kostmi v těle :)

    2. přesně jak říkáš, dítě žere doslova všechno, co tatínkovo/maminčino kolo rozvíří, to není jen bahno, to je prach , kamínky, drobné předměty , v Praze když vyfotíš za vhodných podmínek cyklistu ( nízké postavení fotografa a boční světlo) tak vidíš ten bordel co cyklista víří v místech, kde se pravidelně neuklízí, což je v Praze prakticky všude. ( za auty ovšem taky, abych nehaněl jen cyklisty :)

    Nám se tedy spíš osvědčila sedačka za sedlo a brzké přesazení dítěte na kolo než ho vlekat napůl spící napůl vyjevené aby se celou dobu koukalo na pozadí rodiče z úrovně vozovky.

    V dnešní době občas dokonce vidím tatínky “ jedoucí na švih“ s batoletem, za mě jsou to šílenci, to dítě z toho nic nemá :(

    Obecně :

    Obecně si myslím, že ledacos na specifikaci kola se dá obejít jen prostými úpravami a osazením.

    Tedy moje MTB 29 nemá “ drapáky“ ale plášť se silničním proužkem a drapáky až po straně, mám ho víc nafoukané. Když bych měl jet do terénu na výlet, tak buď ufouknu nebo na výlet do hor holt přezuju :)
    Na řidítkách mám nasazené rohy, ne kovové aby nezábly, pro pohodlnější posaz.

    Moje silnička taky nemá galusky, ale širší “ cyklokroskové pláště“, na zimu pak nasadím se vzorkem .

    Obě kola mají silné gelové omotávky pro omezení vibrací do rukou a a mají blatníky, na silničku zadní sundavám když jedu s kamarády, aby se “ za mě nestyděli“, přední je napevno na rámu, takže smůla :)
    Blatníky na horákovi mám prodloužené a rozšířené páskou „z Lidla“ , to není úprava pro bahnité cesty, je to úprava pro české silnice a prasáctví českých silničářů.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru