Středočeský kraj schválil záměry 104 km nových cyklostezek

Dvacet projektových záměrů na vybudování či prodloužení stávajících cyklostezek o celkové délce 104 kilometrů projednala Rada Středočeského kraj a zároveň schválila jejich zařazení do zásobníku akcí pro leta 2021-2027 spolufinancovaných z programu Integrovaného regionálního operačního programu (IROP/ITI2). „Tyto projekty jsou připravovány a realizovány Krajskou správou a údržbou silnic a jejich finanční náročnost je vyčíslena na 682,5 milionu korun,“ informuje končící radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).

Veškeré schválené záměry jsou součástí Akčního plánu 2020-2023 s výhledem do roku 2027, který byl schválen společně s aktualizací Koncepce rozvoje cyklistiky ve Středočeském kraji.

Přehled projektových záměrů:

  1. Cyklospojení Praha – Rudná – Křivoklátsko
  2. Cyklospojení Řevnice – Srbsko
  3. Cyklostezka Brandýs nad Labem – Praha Čakovice (Letňany)
  4. Cyklostezka Ostrá – Lysá nad Labem – Čelákovice
  5. Cyklostezka po pravém břehu Berounky Srbsko – Beroun
  6. Cyklostezka Psáry-Libeř-Libeň díl II
  7. Cyklostezka Týnec n. S. – Krhanice – Kamenný Přívoz
  8. Kladenská cyklostezka Praha-Hostivice-Kyšice 2. etapa
  9. Kolizní místo v Letech
  10. Koloděje – Sibřina (po místní komunikaci)
  11. Labská cyklostezka, Kostelec nad Labem -most
  12. Labská cyklostezka, úsek Kly – Tuhaň
  13. Propojka Průhonice – Čestlice – Benice – Kolovraty
  14. Greenway Praha – Vídeň v úseku Průhonice – Nespeky
  15. Ruzyně – Hostivice (podél potoka)
  16. Vltavská cykl. cesta Cyklostezka Zdiby – Klecany (ulice Nábřežní)
  17. Vltavská cyklistická cesta Dolany – Kralupy
  18. Vltavská cyklistická cesta Máslovice – Dolánky
  19. Vltavská cyklistická cesta Klecánky – Husinec
  20. Vltavská cyklistická cesta, úsek Úholičky – Libčice nad Vltavou

„Některé úseky nových cyklostezek, konkrétně uvedených pod čísly 2, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 14, 16, 17, 18 19 a 20 scelí dálkové páteřní cyklotrasy.  Nové cyklostezky v projektových záměrech 1, 3, 8 a 13 vytvoří v cyklokoncepci navržené regionální páteřní cyklotrasy a nové cyklostezky v projektových záměrech 1, 3, 10, 13 a 15 vytvoří nová cyklistická propojení mezi Prahou a Středočeským krajem,“ upřesnil radní F. Petrtýl.

Zdroj: Tisková zpráva Středočeského kraje

Nové vedení Středočeského kraje mluví o cyklodopravě

Nová koalice Středočeského kraje (ODS, Piráti, Spojenci pro Středočeský kraj – které tvoří TOP 09, hnutí Hlas a Zelení) ve svém programovém prohlášení o dopravě uvedla:

Podpoříme další výstavbu páteřních cyklostezek a jejich propojení v kraji tak, aby tvořily jeden funkční celek. Aktualizujeme Koncepci rozvoje cyklistiky ve Středočeském kraji. I v tomto případě budeme dbát na minimalizaci dopadů na životní prostředí. Obcím pomůžeme s přípravou regionálních cyklostezek.

Silniční dopravu bude mít na starost statutární zástupce hejtmana Martin Kupka (ODS), veřejnou dopravu povede Petr Borecký (STAN). V programu bylo dále uvedeno, že se nové vedení bude snažit o podporu jak rekreační, tak dopravní cyklistiky.

Při výstavbě a rekonstrukcích krajských silnic zohledníme specifické potřeby, požadavky na bezpečnost a priority řidičů motocyklů a cyklistů. Budeme postupovat s respektem k zásadám kvalitního urbanismu a dobré péče o krajinu, mj. v otázkách péče o aleje, pohybu zvěře nebo zacházení s dešťovou vodou.

Zdroj: Programové prohlášení Středočeský kraj 2020–2024

 

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Chybí mi tam Vrané nad Vltavou – Měchenice – Bojov (podle kolejí), Řež – Dolánky (podle Vltavy) a Tuhaň – Kostelec nad Labem (Labská).

  2. Rád tam vidím pokrok okolo Vltavy, ale taky mi tam chybí Řež – Dolánky (podél Vltavy). Je sice fajn, že se snad díky č. 19 člověk dostane z Klecánek do Řeže komfortněji, než teď, ale co pak dál? Jasně trasa tam sice vede, ale i na zdejší mapě tam svítí varování, takže se jí vyhýbám… :-(

    Mimochodem, č. 18, zajímalo by mě jestli to povede z Máslovic nebo skutečně podél Vltavy, a tím pádem odkud?

    Každopádně držím palce, snad se toho ještě dožijem.

  3. Severní výjezd z Prahy podél Vltavy je řešen, místy i zdvojeně. Jižní končí ve Skochovicích. Kde je chyba?

  4. Zbyněk: Já jen doufám, že v rámci probíhající rekonstrukce toho železničního mostu ve Skochovicích už se počítá i s cyklisty. Jestli ne, je to obří promarněná příležitost, kterou asi nepůjde vykompenzovat jinak.

  5. Z Řeže do Dolánek po pravé straně Vltavy je stezka prořezaná a projetá. Už to není postrach vedoucí po zdi navigace s hrozbou pádu do Vltavy. Dá se to v pohodě jet. V současnosti je to úzká polní hlinitá stezka podél vody.

  6. Brahma: Je to sjízdné s dětským vozíkem? (Jak vzhledem k šířce, tak vzhledem k příčnému sklonu … a v podstatě i vzhledem k několika ostrým výjezdům přes kořeny, na které si pamatuji, když jsem tam jednou omylem vjel?)

    Alespoň v mých představách znamená „cyklostezka“ něco jiného než „singletrack pro horské kolo“.

  7. To, že ani v tiskové zprávě není plánek sem samozřejmě zaznamenal, ale jelikož tam píší o projektových záměrech, uvádějí konkrétní počet kilometrů a mají náklady vyčíslené s přesností na stovky tisíc, tak předpokládám, že se jedná o víc než jen o úvahu nějak spojit uvedená místa, ale že už je známo k trasování a existuje k tomu nějaká dokumentace, kterou by snad bylo možné nějak získat.

    18. je předpokládám úprava cesty podél řeky od přívozu u Máslovic do Dolánek, je to dvoustopá cesta a vede tam ofik cyklotrasa 7 a EV7, normálně se tam jezdí, akorát povrch je štěrk a místy rozbitý viz toto
    https://mapy.cz/s/kucusamado
    https://mapy.cz/s/pamesaganu
    tam ta oprava celkem bodne, aby to vedlo jinudy mi nedává smysl. Cesta nahoru od přívozu do Vodochod je v pohodě a dál z Dolánek na Kralupy taky, jestli mě paměť neklame.

    Od přívozu u Máslovic na druhou stranu do Řeže vede pěšina a červená turistická značka, nikdy sem tam nejel, historky na bike-foru o pádech do řeky mě odradily od toho jet to na skládačce s hladkými plášti. Podle OSM to má ohodnocení mtb:scale=1, což by většina lidí na silničním nebo městském kole nebo s dětským vozíkem nejela. A žádný z těch bodů v tiskové zprávě nenaznačuje, že by se tam mělo něco dělat, mezi skálou a řekou někde je dost málo místa a hned vedle je NPR Větrušické rokle, tam se IMO asfaltová stezka nevejde, takže pochybuju, že i dále do budoucna se tam něco změní, určitě ne cyklostezka, co pro mě znamená komunikace označená značkou C 8a. Po asfaltu se z Klecánek k Máslovickému přívozu bude dál jezdit nahoru do Klecan a přes Drasty a Vodochody.

    19. Bude taky fajn, cesta kolem lomu za mokra není nic moc, bude se dát pohodlně po rovině dojet až k nádraží v Řeži.

  8. Petr:
    Ne s dětským kočárkem to sjízdné není. Ale už nehrozí dvoumetrový pád mezi šutry do Vltavy.

  9. Ad úsek Dol-Řež. Já tam občas jezdím, na horáku, dá se to, i když pravda, je to chvílemi trochu pro odvážné. Ale zase když třeba jedete na kole až z Děčína nebo Bad Schandau, tak už se vám do toho kopce přes Vodochody moc nechce. A z druhé strany taky…

    Jinak vídám tam jezdit i rodinky s dětmi, tak to snad zase tak strašné není.

    Na druhou stranu když jsem jednou jel horem, tak ty Drasty – tam to bylo fakt drastické (ten smrad). Nechávají se tam prý snad vysychat odpadní kaly z Bubenče.

    Taky mi před lety byla ukázána Vláďou Gallasem trasa po druhém břehu – musí se tedy přes lávku na vlakovou zastávku a pak z ní. Je to možná přeci jen o něco sjízdnější a navíc ta část, kde je terén horší, je určitě kratší.

    Aspoň tedy, že máme na výběr – buď spadnout do Vltavy, nebo pod vlak. Pod tím vlakem by to asi aspoň bylo rychlejší…

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jezdíte v době pandemie po Praze na kole?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru