Tam kde je lepší infrastruktura lidé častěji jezdí na kole i v nepříznivém počasí, říká studie

Publikováno: 12. listopadu. 2020
Zdroj: WWU Münster

Nová sudie z Institutu dopravní ekonomiky v německém Münsteru poukazuje na zajímavý dopravní trend. Zjistila totiž, že se napříč různými městy a regiony liší reakce cyklistů na nepříznivé počasí. Závěry vychází z 122 automatických sčítačů kol v 30 německých městech.

Potenciál že lidé pojedou na kole v dešti či za větru se liší podle úrovně „cyklistické kultury“ v daném místě. Tam kde je bezpečnější infrastruktura a cyklisté zde tvoří větší procento dopravy jezdí v nepříznivém počasí více lidí.

Kde cyklisté za nečasu nejvíc „mizí“ a kde naopak „drží“?

U měst s rozvinutou cykloinfrastrukturou jako Münster and Göttingen se ukázalo, že jejich obyvatelé se špatným počasím při nasedání kola řídí nejméně – jsou nejméně „citliví“ na různé výkyvy. Městy, kde cyklisté při špatném počasí nejvíc „mizí“, jsou Würzburg, Stuttgart a Herzoge.

Německá města a výkyvy počtu cyklistů ve špatném počasí. Nalevo jsou města, kde počasí cyklistiku neovlivňuje, napravo naopak.

Celou studii naleznete v angličtině zde.

Komentáře k článku

Jan Fiala - Kalimero 12. 11. 2020, 23:02

To jsem už dávno vypozoroval u místní školy. Nejvíc kol bylo ve stojanech v deštivém počasí. Pochopitelně, jet na kole je rychlejší, než běžet.

Brahma 13. 11. 2020, 09:41

Jestli to není opačně? Města kde jsou lidé zvyklí kola používat a umí je používat i v zimě a za špatného počasí jsou ta města, kde si cyklisté díky tradici a četnosti vydupali lepší cyklistickou infrastrukruru.
Já si myslím, že odolnost proti dešti nedělá infrastruktura, ale zvyklí cyklisté. Naopak cyklisté si vymohli a generují tu infrastrukturu.

komentář

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat