Nová sudie z Institutu dopravní ekonomiky v německém Münsteru poukazuje na zajímavý dopravní trend. Zjistila totiž, že se napříč různými městy a regiony liší reakce cyklistů na nepříznivé počasí. Závěry vychází z 122 automatických sčítačů kol v 30 německých městech.
Potenciál že lidé pojedou na kole v dešti či za větru se liší podle úrovně „cyklistické kultury“ v daném místě. Tam kde je bezpečnější infrastruktura a cyklisté zde tvoří větší procento dopravy jezdí v nepříznivém počasí více lidí.
Kde cyklisté za nečasu nejvíc „mizí“ a kde naopak „drží“?
U měst s rozvinutou cykloinfrastrukturou jako Münster and Göttingen se ukázalo, že jejich obyvatelé se špatným počasím při nasedání kola řídí nejméně – jsou nejméně „citliví“ na různé výkyvy. Městy, kde cyklisté při špatném počasí nejvíc „mizí“, jsou Würzburg, Stuttgart a Herzoge.
Celou studii naleznete v angličtině zde.
Jan Fiala - Kalimero 12. 11. 2020, 23:02
To jsem už dávno vypozoroval u místní školy. Nejvíc kol bylo ve stojanech v deštivém počasí. Pochopitelně, jet na kole je rychlejší, než běžet.
Brahma 13. 11. 2020, 09:41
Jestli to není opačně? Města kde jsou lidé zvyklí kola používat a umí je používat i v zimě a za špatného počasí jsou ta města, kde si cyklisté díky tradici a četnosti vydupali lepší cyklistickou infrastrukruru.
Já si myslím, že odolnost proti dešti nedělá infrastruktura, ale zvyklí cyklisté. Naopak cyklisté si vymohli a generují tu infrastrukturu.
komentář