Tern představil nové nákladní elektrokolo kompaktních rozměrů

Společnost Tern představila nové nákladní elektrokolo, které prezentuje jako bicykl definující novou kategorii jízdních kol.

Kolo je poháněno elektromotorem Bosch s výkonem 400 nebo 500 W, má kompaktní rozměry (na délku pouhých 180 cm), díky kterým se vejde třeba i do výtahu a nepřesáhne délkou běžné kolo. Tern ale zároveň uvádí možnost převozu dvou dětí na zadním nosiči, případně až 180 kg nákladu.

Kolo by mělo mít nízko položené těžiště zajišťující dobrou stabilitu a dvě baterie by měly poskytnout dostatek energie na celodenní ježdění. Cena začíná na 4 000 € (cca 100 tisíc Kč).  S kolem jsou dodávány dvě bedýnky o objemu 62 litrů, další doplňky jako tašky Ortlieb nebo dětské sedačky lze přikoupit.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. zaujal mě ten čas videa 1:00-1,04

    Nemůžu si pomoci, ale ten pán je hotový Herkules :)

  2. Osobně bych se na to vykašlal. I kdybych bydlel někde na vsi, kde by to našlo nějaké praktické využití … možná a pro někoho … tak nechápu, proč si hrát u takového bastlu na kolo. Nějaká radost z jízdy a pohybu na tom krámu hrozí asi fakt těžko … osobně bych si užil víc i šlapání na rotopedu:-) … a z ryze užitkově/dopravního pohledu je podstatně jednoduší přidat trochu výkonu a jen se vézt. A klidně se kochat, Slavnosti sněženek jak vyšité:-). A šlapky mít jen pro situaci, kdy nedej přírodo motor do kopce nezvládá a nebo klekne. Prostě jako elektro-rikša/moped ok, ale kolo … kolo fakt ne.

    O ceně začínající na sto litrech raději pomlčím:-))).

  3. Praktický rodinný midtail, ačkoliv nevidím tu převratnost. 500W znamená, že se to nevejde do evropských škatulek pro elektrokola. Předpokládám, že budou dělat i verzi „EU compliant“ s 250W motorem.

    Jinak v rovinatém kraji je v pohodě vozit dvě děcka i na neelektrifikovaném kole, mám vyzkoušeno. 250W by bylo v pohodě i v Praze, kde by z toho udělalo ekvivalent normálního kola bez nákladu.

  4. Vzhledem k tomu, že od stejného výrobce jednoduché elektrokolo ( a to v ceně již od 3000 euro :) s jednou baterkou váží skoro 22kilo a vzhledově stejné kargo kolo úplně bez elektrifikace skoro 25 kilo je jasné, že zasouvání kola do auta předváděné ve videu není prakticky možné, musí to vážit přes 30 kilo a každé zvednutí kamkoliv bude dost těžká práce :)

    Na celé věci je nejvíc legrační to, že za podobné peníze mělo být vyráběno elektro auto pro německou poštu s nosností mnohonásobně větší, cena se sice vyšplhala úplně jinam ale je naprosto jasné, že elektrokola v přepravě budou rychle vytlačena elektroauty ( nebo prostě elektropřepravovadly s kabinou ) již kvůli konfortu… v těch cenáchm cenách náhradních dílů a poměru cena/výkon/komfort jsou kola bohužel předurčena k roli “ reklamních panáčků“ pro firmy už jenom proto, že firmy prostě tolik lidí ochotných jezdit za každých podmínek na kolech nenajdou….

    Ale jako zábavo vozidlo pro mohovitou rodinu si to dovedu představit:)

  5. To VF … já bych to bral jako nějakou úspornou … nákladově … praktickou věc, protože to plánované užití a radost z jízdy se u mne na takovémhle werku nějak ne a ne protnout:-). Ale to by to muselo stát tak o nulu míň:-).

  6. No, co se value4money týče, tak mám pocit, že by to Lidl vyhrál na celé čáře:-).

    Ale třeba jsem jen lakomá socka:-).

  7. Tak já bych to využil, ale muselo by to stát zlomek udávané ceny. Kolo v ceně auta si fakt kupovat nehodlám.

  8. Jak vidno, u nás je zvykem srovnávat cenu nového kola v nejvyšším segmentu s cenou ojetého auta nižší střední třídy – a pak to samozřejmě vychází „divně“ :-) .

    Uznávám ale, že to je do jisté míry legitimní, protože zde není dost nákladních kol na to, aby vznikl trh s ojetinami. V NL nebo DK existuje trh s ojetými nákladními koly, starší Christiania se tam dá pořídit v přepočtu zhruba za 10-15 tisíc Kč. Ojetá elektrokola mají potíže s baterkami, samozřejmě, navíc je i na ně trochu brzy.
    Uvidíme, kam se ceny posunou za deset let.

  9. Jinak třeba http://cargobikes.cz/ vám něco takového postaví na zakázku (viz můj Kočkobus, který od toho fakt není daleko, akorát prostě nevypadá tak sexy). V úspornějším provedení s elektrifikací se určitě dostanete pod 50 tisíc.

  10. VF: Ono to není tak jednoduchý a divný to je i v tom srovnání s cargobikes – právě to, že jsou schopni ± odpovídající kusovku postavit násobně levněji. Ono je to vidět i u Yuba Mundo, kde v nové generace přidali pár věcí řádově za řádově nízké stovky $/€ celkem, ale celé kolo stojí o 1000 € víc než původní.

    Z celého vývoje v cargo bikes (malýma písmenama a bez .cz 😀) mám ten pocit, že se většina segmentu posouvá ke statusovýmu symbolu místo tvrdýho zaměření na efektivitu – praktičnost + cenu.

    Přitom zrovna tohle kolo bych naplno využil právě teď: bydlím pod kopcem, mám dvě „sedačkové“ děti, které teď můžu vzít na kolo jen neprakticky (menší do sedačky a větší připnutý na TG, jde to, ale zatáčí se s tím celým pak jak s kamionem 😀 a nepoberu pak žádný náklad), občas potřebuju vozit větší nebo těžší věci a celé to dom potřebuju vyvézt výtahem. Ale i tak je 100k prostě úplně mimo, a i 25-50k za něco od cargobikes.cz by se mi doma obhajovalo těžko.

    Jinak málo sexy vzhled kola je pro mě spíš výhoda, člověk se pak nemusí bát nechat ho připnutý k něčemu na ulici.

    PS: jedno OT k vašemu nedávnýmu facebookovýmu statusu, který coby ne-přítel :) nemůžu komentovat přímo: japonský železnice bývaly státní, na přelomu 70./80. let z toho udělali inverzní model k americkému: rozdělili to do regionálních integrovaných monopolistů v osobce a na kolejích všech těchto společností jezdí JR Freight v „open access“ režimu.

  11. DJ: Já bych se na tyhle převratné produkty díval jako na ekvivalent sportovních aut nebo SUV, co si lidi kupují kvůli statutu. Bohužel na cargu musí být část komponent speciálních (zadní kolo), a některé komponenty, které se na normálním kole unesou laciné, je potřeba mít spolehlivější (brzdy, řazení). K tomu malosériovost, takže imho se s cargem po 25 tisíc dostat v podstatě nejde.

    PS: Děkuji za upřesnění k tomu JR. Akorát z wiki mám dojem, že příměstské dráhy jako například Hankyu a Hanshin byly soukromé vždycky – ale nedivil bych se, kdyby si nákladní vlaky JR Freight na koleje ve volných slotech pouštěly, koneckonců jsem na dráze Hanshinu nějaké kontejnery viděl…

  12. To VF … čistě ze zajímavosti, to myslíte čistě šlapací rikšu:-), nebo už i s osazením nějakým rozumným pohonem (byť třeba i pouze pomocným)?

    Jinak když už jsme u těch peněz, tak vlajková loď „zelené“:-) dopravy opět pobavila. http://www.cistoustopou.cz/cista-mobilita/clanek/madrid-pro-lepsi-ovzdusi-vzajemnou-ohleduplnost-495 … logika závěru o zvyšující se rovnosti v tabulce mne fakt pobavila a ten příznivý sociální dopad je v dané souvislosti opravdu kouzelný:-))).

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Cykloobousměrky by na Praze 3 byly

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého portálu pro jízdu Prahou na kole. Je to snadné, díky Darujme.cz to máte za minutku.
nebo
Daruj
webdesign by 2046
↑ nahoru