Tlačítko na výjezdu z náplavky u Mánesa bylo vylepšeno – nově vidíte, jestli vás detekce bere

Minulý týden došlo k výměně tlačítka na známém (a hojně ignorovaném) signalizovaném výjezdu z Náplavky u Mánesa. Na tlačítku je nově velmi pěkně poznat, zda vás detekce zachytila a dostanete tedy v dohledné době zelenou, nebo ne. Zásluhu je třeba přičíst jednomu z členů cyklokomise, který kvůli tomu za lidmi od signalizací chodil tak dlouho, až je udolal.

Historický snímek z doby po zřízení videodetekce – ještě je zřetelná stopčára a je znázorněno místo, kam je potřeba si pro detekci stoupat.

Výjezd z náplavky funguje následovně: volno se staví jen na výzvu. Buď přes videodetekci (spolehlivě zabírá při stání u „stopčáry“, tedy na rozhraní dlažby a asfaltu), a to i při průjezdu někoho jiného okolo. Nebo se dá zmáčknout tlačítko. Svícení tlačítka signalizuje nárok.

Nárok z videodetekce v minulosti někdy zmizel (zhaslo tlačítko a nic se nevybralo), ale v posledních měsících byly také upraveny zóny videodetekce a funkce by měla být bezproblémová. Někdy ale nárok propadne do dalšího cyklu – pokud přijedete těsně před výjezdem aut z Myslíkovy nebo když si to „vezmou“ tramvaje.

Panel tlačítka je chybně s panáčkem (místo správného „kolo + auto“). Je snaha ještě vyměnit kryt za lepší. Navíc nad tlačítkem je (již léta) matoucí nálepka s „chodcem“.

 

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Pokud je to pravda, pak haleluja :)
    V zimě to možná i vyzkouším (jinak jezdím horem…).

  2. Zkouším teď v zimě, když minimálně dopoledne nejsou lidi, jezdit po náplavce – z ohleduplnosti (abych nepřekážel nahoře) i ze sobeckosti (když je provoz, vyjde to o trochu rychleji).

    Dnes v 11:30 byla náplavka opět zavřená, tentokrát zjevně plánovanou akcí (stany, ochranka, média). Počet dopravních značek, které na toto upozorňovaly = 0. Takže člověk sjede dolu a pak řeší jak se vrátit zpátky. Značení, které by říkalo, jestli je to jenom k Palačáku (a tedy se dá jet po stezce pro chodce a nemusí se křížit trať a silnice) = 0.

    Tím je moje ohleduplnost opět na několik let vyčerpána.

  3. Jenda: V případě uzavření náplavky by se měly přepínat ty orientační značky, mají režim s náplavkou otevřenou a zavřenou. Ale je to dost nenápadné a předpokládám, že se na to kašle. Nešlo by nafotit stav? Jsou z centra před Mánesem na nábřeží i v Myslíkově, směrem do centra na stezce za tunelem.

  4. Tlačítko rád vyzkouším a děkuji za udolání, nicméně kolem náplavky jezdím zpravidla po silnici, jsem tam stejně rychlý jako auta, dost často i rychlejší a náplavka zejména kvůli lidem je nevhodná pro kolo, člověk je přirozeně tažen na pásy a i když na náplavce jsou dva a půl lidi, jdou po pásu, na silničním kole je to smrt, nedají se po kostkách bezpečně objet.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru