Tým Polaď Prahu zve na panelovou diskuzi Společná vize mobility

Přední odborníci budou jednat o společné vizi městské mobility

Odborníci, specialisté na městskou dopravu, ale i nejširší veřejnost z Prahy a Středočeského kraje budou v pondělí 10. dubna jednat o budoucnosti městské mobility. V panelové diskusi nastolí témata, která jsou pro dopravu v Praze a jejím okolí klíčová zejména ve střednědobém a dlouhodobém horizontu. Mimo jiné se bude diskutovat o propojení metropole se Středočeským krajem, nízké kapacitě povrchové hromadné dopravy nebo o dopadech současného dopravního systému na veřejný prostor a život v něm. Na příchozí ale čekají i další zajímavá témata týkající se mobility.

V panelové diskusi zasednou zástupci pražských městských částí i Středočeského kraje, zástupci dotčených organizací, kterými jsou Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy a Dopravní podnik hl. m. Prahy, nebo nezávislí odborníci například z Autoklubu ČR, ČVUT v Praze a Univerzity Karlovy. K panelu je zvaná i nejširší veřejnost. Diskuse se uskuteční od 18 hodin v Ballingově sále Národní technické knihovny v Praze 6. Kapacita sálu je 240 osob a přístupný bude již od 17.40 hodin.

Text: Polaď Prahu

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. vlákno: Na diskuzi jsem tedy nebyl, ale z jiného kontaktu (maily, jedno osobní setkání) s týmem Polaď Prahu se mi zdálo, že se spíše chtějí zabývat terénem Prahy v tom smyslu, aby mohli cyklotrasy plánovat co nejefektivněji v nejvýhodnějších koridorech, ne je hnát do nejstrmějších trháků jen proto, že tamtudy zrovna nejezdí auta.

    Ale tyhle promo výstupy tomu úplně neodpovídají, tak nevím, kde je chyba, jestli já si špatně interpretuju naší dosavadní komunikaci, nebo to je chyba na straně toho člověka, co pro ně píše ty PR texty.

  2. Já jsem tam byl a mám z toho docela zábavné zápisky. Bohužel v panelu nebyl nikdo, kdo by na otázky k cyklodopravě dokázal na místě fundovaně odpovědět. Také pozor, v tom panelu nebyli přímo lidé z realizačního týmu Polaď Prahu, seděli tam pouze externisté.

  3. No, už při rychlém pohledu na problémové mapy: http://poladprahu.cz/cs/problemove-mapy
    bych si u cyklodopravy velké naděje nedělal. Už na první pohled je zřejmé, na které módy dopravy je soustředěna pozornost.
    Problémová mapa cyklodopravy je, s vědomím existujících databází( cyklisté sobě, mapa nehod, karty TSK), s prominutím výsměch.
    Vpodstatě zobrazuje pouze současnou cykloinfrastrukturu, která ve svých fragmentech je jeden velký problém a sklonitost terénu.
    Takže jediná nová informace v mapě je pouze databáze schodišť a podle mne to zcela odpovídá zveřejněné tiskové zprávě.

    PS: Zajímalo by mne, jaká byla kvalifikace pro výběr pouze 8 zvlášť nebezpečných míst? Zárověň mě těší že se do výberu dostal můj podňet na zmente.to .
    – Velmi nepřehledný přechod přes nábř. Edvarda Beneše (schody, rychle jedoucí vozidla, minimální rozhledové poměry)+odbočení na Kosárkovo nábřeží

    poté, co mi přisla tato odpověď:
    …přeposíláme Vám odpověď dotčeného odboru Magistrátu hl.m.Prahy:

    v daném místě je dle užitého vodorovného dopravního značení umožněno pojíždění tramvajové trati vozidly. Nedodržování maximální povolené rychlosti a neumožnění bezpečného překonání přechodu pro chodce je záležitostí dozoru nad provozem, který vykonává Policie České republiky. Cyklisté se při odbočování vlevo mohou v daném místě chovat buď jako vozidlo, přejet do levého jízdního pruhu a z něj odbočovat vlevo (což považujete za nebezpečné), nebo mohou z kola sesednout a překonat komunikaci po přechodu pro chodce.

    Je pravdou, že současný stav lokality není uspokojivý a budeme se snažit jej zlepšit.

    Bohužel je skutečností, že současné technické normy neumožňují vedení nesignalizovaného přechodu přes komunikaci širší sedmi metrů, nebo přes více než dva jízdní pruhy, bez stavebního zřízení tzv. ostrůvků, tedy vyčkávacího prostoru pro chodce. V dané lokalitě je zřízení vyčkávacích ostrůvků za stávajících podmínek obtížně řešitelné. Je tedy pravděpodobné, že tento přechod bude v budoucnu buď signalizován, nebo zrušen. Vzhledem k účelnosti a životnosti s tím spojených nákladů bude úprava tohoto přechodu pravděpodobně svázána s rekonstrukcí tramvajové trati.

    Děkujeme Vám za Váš podnět. Pokusíme se jej realizovat co nejdříve, v rámci plánovaných investičních akcí v této lokalitě.

    S přáním pěkného dne.

    Tým zmente.to

  4. No,
    už při rychlém pohledu na problémové mapy
    bych si u cyklodopravy velké naděje nedělal.
    Už na první pohled je zřejmé, na které módy dopravy je soustředěna pozornost.

    Problémová mapa cyklodopravy je, s vědomím existujících databází( cyklisté sobě, mapa nehod, karty TSK), s prominutím výsměch.
    Vpodstatě zobrazuje pouze současnou cykloinfrastrukturu, která ve svých fragmentech je jeden velký problém a sklonitost terénu.
    Takže jediná nová informace v mapě je pouze databáze schodišť a podle mne to zcela odpovídá zveřejněné tiskové zprávě.

    PS: Zajímalo by mne, jaká byla kvalifikace pro výběr pouze 8 zvlášť nebezpečných míst? Zárověň mě těší že se do výberu dostal můj podňet na zmente.to .
    – Velmi nepřehledný přechod přes nábř. Edvarda Beneše (schody, rychle jedoucí vozidla, minimální rozhledové poměry)+odbočení na Kosárkovo nábřeží

    poté, co mi přisla tato odpověď:
    …přeposíláme Vám odpověď dotčeného odboru Magistrátu hl.m.Prahy:

    v daném místě je dle užitého vodorovného dopravního značení umožněno pojíždění tramvajové trati vozidly. Nedodržování maximální povolené rychlosti a neumožnění bezpečného překonání přechodu pro chodce je záležitostí dozoru nad provozem, který vykonává Policie České republiky. Cyklisté se při odbočování vlevo mohou v daném místě chovat buď jako vozidlo, přejet do levého jízdního pruhu a z něj odbočovat vlevo (což považujete za nebezpečné), nebo mohou z kola sesednout a překonat komunikaci po přechodu pro chodce.

    Je pravdou, že současný stav lokality není uspokojivý a budeme se snažit jej zlepšit.

    Bohužel je skutečností, že současné technické normy neumožňují vedení nesignalizovaného přechodu přes komunikaci širší sedmi metrů, nebo přes více než dva jízdní pruhy, bez stavebního zřízení tzv. ostrůvků, tedy vyčkávacího prostoru pro chodce. V dané lokalitě je zřízení vyčkávacích ostrůvků za stávajících podmínek obtížně řešitelné. Je tedy pravděpodobné, že tento přechod bude v budoucnu buď signalizován, nebo zrušen. Vzhledem k účelnosti a životnosti s tím spojených nákladů bude úprava tohoto přechodu pravděpodobně svázána s rekonstrukcí tramvajové trati.

    Děkujeme Vám za Váš podnět. Pokusíme se jej realizovat co nejdříve, v rámci plánovaných investičních akcí v této lokalitě.

    S přáním pěkného dne.

    Tým zmente.to

  5. cyril: Nedostatečnosti problémové mapy jsou si v týmu Polaď Prahu vědomi, budou s tím něco dělat. Zmente.to s nimi není propojen.

  6. Podle mých informací tam bylo prezentováno, že uvnitř pražského okruhu by se už neměly stavět další dálniční stavby. Což je pro mě zajímavé a na pražské poměry odvážné, vzhledem k tomu, že IPR plánuje RR, Dolínek tlačí dostavbu dálničního MO a chystá se mnoho dalších dálničních staveb ve městě.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru