Uzavřený úsek poškozené komunikace na trase A2 u Trojského zámečku zprovozněn

Opravy potrvají delší dobu, cesta byla zúžena betonovými zábranami a v úzkém úseku je pokyn k vedení kola. Apelujeme na všechny, kdo tam budou projíždět nebo procházet, aby se chovali ohleduplně.

V naší mapě zde.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Dnes jsem tam byl, je to tam opravdu úzké. Zejména o víkendu doporučuju raději objet po silnici.

  2. Proč „projíždět nebo procházet“? Proč ne rovnou apelovat na všechny, aby tam na těch pár metrů z kola sesedli? Tohle je jedno z míst, kde cedule „Cyklisto, veď kolo“ má opravdu smysl. A ano, cyklista vedoucí kolo zabere víc místa, ale zastaví o poznání rychleji, než cyklista jedoucí krokem.

  3. JC: Jsem to myslel tak, že jako každý, kdo tam přijde nebo přijede. Rozhodně ne jako návod k tomu, tam projíždět, když je tam nabito a vedení kola je jediná možnost.

  4. Jel jsem tam zrovna v úterý a po pravdě řečeno nějaké cedule o tom, že mám slézt z kola, jsem si tam ani nevšiml, akorát jsem se divil, že jsem předjížděl dva lidi, co kola vedli – proč že ty kola vedou, když kvůli tomu zabírají tolik místa a zrovna je to tam takové zúžené – nikdo jiný tam jinak v ten moment nebyl… Až pak když jsem se ohlížel když jsem to projel, tak jsem tam nějakou ceduli viděl… Tak si říkám, jestli už jsem tak slepý, nebo tam ta cedule byla umístěná nějak nevhodně…

  5. Tak včera mě v tom zúžení minulo 8 cyklistů, ani jeden se nenamáhal sesednout. Do rychlosti chůze zpomalila ani ne polovina :-(
    To se pak těžko hledá argument proti tomu, že cyklisti chronicky nedodržují předpisy. Konkrétně tady sesednutí a vedení kola zdrží ani ne o minutu a přitom má vzhledem k počtu dětí a nepřehlednosti opravdu smysl.

  6. Zrovna já se považuji za cyklistu, co se předpisy dodržovat snaží. Ale zároveň se musím přiznat, že občas mi to moc nejde. Třeba když se snažím projet nějakou světelnou křižovatku – zastavím na červené – no a zelená ne a ne padnout, i když proběhne několik cyklů. To pak sice nerad, ale nakonec se rozhlédnu – široko daleko nikde nikdo – a střihnu to na červenou. Naposledy se mi tohle stalo u výjezdu z Mánesa. Je tam sice nějaké tlačítko, ale i když jsem ho opakovaně mačkal a čekal celkem asi 5 minut, zelené jsem se stejně nedočkal…

    Ale k tomuhle zúžení – jak jsem se tu už přiznal, projel jsem ho také – ale prakticky nikdo tam nebyl – a bylo to i proto, že jsem si toho značení ani nevšiml… Nějaké značky byly vpravo, koukal jsem asi na ně – a jestli si to dobře pamatuji, nějaká cedule o slézání z kola byla někde na levé straně, v momentě, kdy já tam vjížděl, tak ještě asi za něčím schovaná (možná lidé, co z toho zúženého úseku zrovna vycházeli)…

    Obecně mám ale ke značení typu „slézání z kola za každou cenu“ dost výhrady. Nedělá mi problém při míjení lidí i hodně zpomalit. Je opravdu cyklista jedoucí vedle chodců rychlostí dejme tomu 5-10 km/hod tak nebezpečný? To budete nutit slézat i lidi třeba na lehokolech? A proč nemůže být značení ve smyslu: Pokud tam jsou lidi, tak slezte – ale pokud ne, tak to klidně projeďte?

    Nebo je argumentace: „Kdybychom tam jen omezili rychlost cyklistů na 10 km/hod, tak stejně skoro žádný nezpomalí… Tak je musíme zpomalit tím, že slezou…“

    To by se stejně mohlo dělat i u aut – pozor, extrémně nebezpečný přechod či železniční přejezd – 10 km/hod. Ale protože na to všichni řidiči dlabou, tak tu bude speciální značení, které jim přikáže vystoupit z auta a auto přes tento přechod/přejezd tlačit…

    Nebo by někdo na protest v takových místech mohl začít dělat to, že by z kola sice slezl, ale pak by kolo tlačil tak, že by vedle něj hodně rychle běžel. Myslím, že by byl nebezpečnější, než třeba ten pomalu (5 km/hod) jedoucí cyklista…

    Podobná situace je pod Vyšehradem – je tam kousíček, kde cyklisté také „musí slézt z kola“. Já to řeším tak, že z cyklostezky kousek před tunelem (kde to ještě jde) pěkně sjedu a jedu dál po silnici – a pak zase přejedu na cyklostezku, jakmile to jde. Škoda, že třeba ve směru z centra ten nájezd není nějak usnadněn – jsou tam docela vysoké obrubníky. Jsem ale zvědavý, kdy se do mě někdo pustí, co mám co dělat na silnici, když přeci zákon mi přikazuje použít cyklostezku, je-li souběžně se silnicí vybudována… (Viz současná diskuze pod jiným článkem.) A to bych se pak tedy hodně nahlas bránil – cyklostezka, po které nemůžu jet na kole, u mně není cyklostezka a tudíž se necítím povinen jí použit.

    Abych to nemusel řešit, tak až pojedu příště přes Tróju a bude tam pořád tahle uzavírka, budu se to raději snažit nějak objet.

  7. Jediná změna, kterou jsem zaregistroval dnes, je že chodci tam začínají být oprávněně podráždění. Cyklisti vesele projíždějí dál.

  8. Docela by mě zajímalo, kdy se to tam vůbec začne opravovat. Aby tam tahle situace nebyla třeba až do jara… A když jsem v minulosti slyšel, kolik třeba stojí jedna hliníková značka – tak jestli by třeba nebylo lepší místo těch několika značek to opravit… Ale jo, to asi přeháním, tam ta oprava asi bude nejspíš řádově dražší…

    Možná by pro ty cyklisty mohli vyznačit objížďku – aby stačili odbočit ještě dokud to jde, vracet se jim pak asi nechce. A ještě bych přidal ceduli: „Inlinisté, slezte z bruslí…“

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru