Vzniká cykloobousměrka Na Příkopě

Vzniká protisměrný americký cyklopruh za zaparkovanými auty od Prašné brány až do pěší zóny. Stačilo změnit parkování ze šikmého na podélné. Díky, Praho 1!

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Tohle jsem si vždycky přál, těch 50 metrů šikmého před KB v podstatě znemožňovalo průjezd, jednou jsem to tam zkoušel a nějaký taxikář mě docela ohrozil.
    Upřímně řečeno jsem to ale vůbec nečekal a nevím komu za to mám být vděčný :).
    Takže od teď trasa Hybernská – Dlážděná – Senovážné nám. Jindřišká – spodek VN je zapomenuta, hooray :).

  2. * častěji jezdím/jsem jezdil Králodvorská-Ovocňák-Železná-Skořepka-Národní, bylo to kratší a méně komplikované.

  3. Praha 1 se tentokrát předvedla v dobrém světle! Úpravu údajně platí soukromý investor, který teď rekonstruuje barák na rohu Panské.

  4. Výborné, opravdu bych nečekal, že to Praha 1 takto povolí

  5. Tak doufám, že na to brzo naváže ta Hybernská, protože to dává smysl hlavně jako celek. Takhle se může stát, že to akorát naštve řidiče, protože tam nebude jezdit dost lidí.

  6. btw které řidiče by to mohlo naštvat? Těch 95%, kteří tamtudy už dnes radši nejezdí? Zásobování, odvozu odpadu i záchranný složkám méně parkujících aut a cykloopatření v centru jedině prospěje. Takže nejen občanům na kole! A naopak pokud bychom to tam vytvořili pro auta výhodnější, akorát se rozjede ten imho ve výpočtech intenzit dopravy podceňovaný buffer lidí, co mají auta a momentálně nejezdí, ale jsou připravení při poklesu intezity kdekoli jí zase zahustit! Za mě klidně zákaz vjezdu Na Příkopy i Hybernskou. :-D Jinak opatření velmi oceňuju

  7. No, nepotěší to ty, co tam krátkodobě parkovali ve druhé brázdě, to si přiznejme. Ale jinak dobré, uvažuji, zda nepošlu za PNK Czitalovi děkovný dopis…

  8. Myslel jsem, že tam ubude parkovacích míst, takže jsem myslel ty.

  9. Ještě to samé s Národní a máme pěknou objízdnou trasu místo Smetaňáku. A kdyby se udělala celá Hybernská, tak se napojí vítkovská cyklostezka…

  10. 8. jasně, ovšem musí tam na jedné straně těch cca 25 (?) míst v oranžové zóně (na max. 2 hod) vůbec být? Nebylo by sporů a nervů, pro ty parkující, méně kdyby tam byl vjezd jen pro zásobování a dopravní obsluhu? A těch 25 zdravých lidí každé 2 hodiny se tam dostalo jinak? (nepřijímáme náhodou za normu, co imho normální není? ;-))

  11. Zvláštní, že nedávno napsal radní dopravy P1 Veselý, že Praha 1 nikdy eldorádem cyklistiky nebude a pokud občané Prahy 1 touží jezdit na kole, nejlepší když popojedou pár stanic vlakem. No a teď toto. Nemají to být cyklopruhy k nádražím? Nebo p.Veselý nemá svůj odbor pod kontrolou a pan Czital si tam dělá co chce? :) On už z fotky p.Veselý působí spíš do počtu…

  12. [10] Tak v pracovní dny tam poptávka je a zas úplně zrušit přístup na Prahu 1 autem není ideální, občas tam člověk potřebuje něco odvézt. Druhá věc je respektovanost, tak je tam podle ročenky nízká…
    To by bylo ale na parkovací debatu, proč vůbec existují nějaké oranžové a zelené zóny, kdy chytrý úředník stanovil, kde se má parkovat krátkodobě a kde ne. Ve Vídni se dá parkovat kdekoliv, kde za to člověk zaplatí, rezident má ve svém okrsku rezidentní kartu a abonent (dojížděč) nedostane výjimku automaticky jako v Praze, ale musí prokázat, že auto k práci potřebuje.

  13. [10] To je celkem jedno. Prostě místa zmizí, řidiče to naštve. Kdyby se v Praze nedělala opatření pro cyklisty jen tak jak to vyjde, ale s jasným cílem maximalizace počtu uživatelů, tak nebude tak těžké jim vysvětlit, že to má smysl. Zvlášť kdyby to bylo tak pěkně vidět jako v případě Nábřeží kapitána Jaroše.

    Věřím, že zrovna zobousměrnění Hybernské a Na Příkopech (nejlépe i s Celetnou a Havličkovou) má docela velký potenciál. Ten se ale projeví jen v celku, do té doby to bude spíš dmýchat vášně u odpůrců. Doufám tedy, že ten zbytek bude brzy následovat.

  14. Ahoj, chtěl bych se zeptat co je to „americký cyklopruh“?

  15. Nádhera. Dosud jsem tam potupně kličkoval po chodníku. Další návaznost by samozřejmě pomohla, ale i tak je to moc prospěšné.

  16. Tak jsem si to dneska projel, a musím říct, že – paráda!
    Největší problém jsou tam zatím nechané ohrádky, ale bez nich to bude lahoda. Ještě tu Národní a bude to komplet.

    (Akorát teda nevím, jak se bude líbit hromadné projíždění cyklistů přes „zahradní restauraci Zlatý kříž“.)

  17. Taky se pridavam k opevovani tohoto cyklopruhu. Jezdil jsem proti predpisum v protismeru, protoze silnicka a kostky vsude kolem opruz. A je pravda, ze to sikme stani to obcas slusne opeprilo.

  18. Dneska jsem tamtudy jel, první auto stálo částečně v pruhu a ještě jsem narazil na dva chodce, který jsem musel prozvonit, říkali že jsem prý první cyklista. Snad to tam nebude pravidlo :). Mezi obrubníkem a autama to působí stísněně, ale je to krátký úsek tak to jde. Každopádně by bylo lepší to od aut ještě fyzicky oddělit, ale to zas třeba někdy příště, nemůžeme chtít hned všechno…

  19. Taky jsem to nevydrzel a cestou z prace se jel podivat. Nekolik aut parkovalo primo v pruhu. Velka cast ridicu stala levymi koly primo na care takze to opravdu pusobi stisnene. I tak mne to ale prislo jako zjeveni. Druhe dnesni zjeveni abych byl presny. Ranni cestou do prace jsem videl tolik cyklistu co v nektery jarni den. Pri vyjezdu z Pelleovy jsme cekali ve trech a na semaforu pod letnou jsme stali dokonce ve ctyrech. Nema nahodou snezit za par dni? Co blbnete lidi?! Myslete na odpurce cyklodopravy! Neberte jim argument pocasi! To uz jim zustane jenom Prahaa, kopcovitaaaa…

  20. Sloupky, a ještě gerilové, se obávám, by neodolaly větším vozům, které tu a tam s oblibou posouvají i betonové zábrany ;-) (parkování Na Příkopě je imho stejně zbytečné, protože je konfliktní, a i pro řidiče auta problémové .. jedu takhle na poslední chvíli autem, věřím, že tam auto odložím a hle! Neodložím! Čas běží.. jsou to děsný nervy. Kdyby tam parkovací místa nebyla vůbec je situace dopředu průhledná a jasná!) :-)

  21. To jo, nějaký hrbolovitý oddělovač by stačil. Ono je to tam stísněné i pro auta, takže tendence zajet na pruh je jasná. Dneska jsem tamtudy šel a několik aut stálo na pruhu, dokonce našikmo, takže se skoro nedaly ani objet… jel tam messanger a chudák musel zastavit a čekat, aby to auto mohl objet. Klidně je možné, že přes zimu to začnou bez oddělovače ignorovat úplně, bude zajímavé to sledovat.

  22. Vi nekdo proc tam nevznikl „standardni“ pruh? Mysleno mezi parkujicimi a jezdicimi auty.

  23. Je to super, jenom si myslím, že ve špičce to tam bude adrenalin. To, že tam nikdo nezaparkuje je sci-fi, a objet ho půjde špatně. Mělo by to smysl, pokud by se tam neparkovalo vůbec, pokud vím pro průjezd kukavozů je tam upozornění o šířce, teď se sebral další metr, takže tam parkovat je blbost. Snad to tak do jara bude

  24. Dneska jsem tam málem sejmul chodce, takže to tam moc nerozjíždějte, chodci tam lezou úplně volně bez rozhlížení.

  25. Jo lezou. Rozumny clovek by to ale nemel rozjet na plny koule.
    Pozorovani: Nevim jestli je to tim, ze tam projizdim az za tmy ale prislo mi, ze se barva jiz misty stira. Je to mozne nebo uz jsem definitivne slepy?

  26. To nevim, ja tam jel taky za tmy ale niceho jsem si nevsiml, koukal jsem spis po okoli, muze tam skocit kdokoliv odkudkoliv kdykoliv.

  27. Jel jsem tam v pátek kolem šesté večer. Na vjezdu od Hybernské první auto parkující na začátku cyklopruhu až u obrubníku – na protažení se s kolem do cyklopruhu jen tak tak. U Broadwaye vypadl zpoza aut úplně opiiý bezďák, který si ani nestačil zapnout kalhoty když se vymočil mezi auta. V poslední třetině na cyklostezce jeden cyklista v protisměru, vyhnout se ale dalo celkem bez problémů. Když si člověk uvědomí, jaký je tam provoz aut i chodců, tak naprosto luxusní a přepychové řešení. Rozhodně nejbezpečnější, jaké šlo v daném místě udělat. Bravo! Je to jen o prioritách. Jestli chceme víc plechovek parkujících v centru Prahy, nebo méně zraněných cyklistů.

  28. Tak vcera jsem byl take vyzkouset a pro mne velke zklamani. Parkujici ridici novy rezim respektuji v ramci svych parkovacich schopnosti, ale chodci jsou katastrofa. Turiste novy cyklopruh doslova okupuji. „S dovolenim“ zde nefunguje, neb mluvi prevazne rusky. Pomalejsiho cyklistu zde taky nepredjedete.

    Pokud se jedna o zkusebni rezim, tak bych uvital zmenu na obycejnou cykloobosmerku s pruhem ve vozovce, nebo instalaci zabradli, kvuli vstupu chodcu do pruhu.
    Navic me zarazilo, ze neni pred prechodem vynechano jedno parkovaci misto kvuli rozhledu.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Jaký je nejčastější typ dlažby na vašich cestách po Praze?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

webdesign by 2046
↑ nahoru