Žižkov Highline: Zpřístupnění vítkovské cyklostezky od Divadla Ponec

V rámci Landscape festivalu Praha 2018 vzniklo krátké schodiště ze smrkového dřeva zpřístupňující pro pěší vítkovskou cyklostezku od křižovatky ulic Husitská a Trocnovská. Instalace ve veřejném prostoru se nazývá „Žižkov Highline“ a jejími autory je skupina Archwerk (Martin Kloda, Hana Procházková, Petr Tůma).

Jedná se o cyklisty dříve poptávané napojení vítkovské cyklostezky (vedoucí od Bulhara na Krejcárek) na uliční síť v okolí Divadla Ponec využívající místo po bývalé železniční trati. Instalace je určena především pěším, průchod s kolem je ale při zvýšené opatrnosti možný také.

Líbil se Vám článek?

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Podpořit

Komentáře

  1. Důstojnost cyklisty( cyklistiky) rozhodně neutrpí pár kroky s kolem na ramenu nebo tlačeným po schodech.
    Vynikající věc. Navíc je to na dílo architektů a obvyklá pražská řešení i hezké, žádná ocelová mřížová nebo betonově-armaturová příšera.

    Nikdy by mě nenapadlo, že je to z tohoto místa tak blízko na stezku :)

  2. Vratislav, jako pardon ale nazvat pár schodů chůze běháním cyklokrosu ?

    To mi přijde hodně ujeté hodnocení možnosti si jednoduše zkrátit cestu a celkem nechápu, proč tak ostrá slova (ahá, ona je to vlastně další možnost, jak se dostat na cyklostezku a pohodově si objet Husitskou, tak to pardon, to narušuje konkurenceschopnost….)

    Osobně znám pár lidí, kteří každodenní cestu do práce začínají tím, že snáší kolo několik pater nebo ho skrz dům a nějaký mezanin táhnou do po schodech do sklepa. Jsem rád, že od 4/2/2019 9:09 vím, že oni nejsou měštští cyklisté, ale jen nějací běhající cyklokrosaři.

  3. Nést kolo po úzkých schodech? Už nikdy více. Jednou rukou jsem se držel zábradlí, druhou rukou jsem držel kolo, to se díky brašnám nedalo jednou rukou udržet, přetočilo se a šprajclo. Bez pomoci bych sletěl dolů.
    Takovéto schodiště má pro mě ekvivalent 5km po rovině.

  4. kdyz je nekdo nesikovnej, ze nevynese kolo po schodech, tak ho nechci videt v doprave…

  5. No nevím, otázka je kolik brašen a co v nich, v Linci na nádraží jsme pomáhali dálkovým natěžkářům do schodů na nadchody kolejí, jenže jejich kola měla s nákladem tak 30 kilo . Mám na horákovi vzadu nosič s jednou vrchní, dvěma postraními brašnami a v životě jsem se nemusel držet na schodech zábradlí, to by musely být schody točité nebo pokryté ledem nebo co? Loni jsem kolo vytlačoval 3 patra po požárním schodišti v práci ( mnohem horší než tohlo na fotce protože se to furt vracelo tam a zpět ), protože garáže byly uzavřeny, že bych tenkrát tím pádem ujel 2/3 mé obvyklé cesty domů jsem si nevšiml… kolo po schodech nahoru tlačím a po schodech dolů si pomáhám zadní brzdou, zábradlí k tomu nepotřebuji.

    Tik, spousta lidí musí každý den vynášet / snášet kolo po schodech u nich doma, je to normální městská disciplína jak se dostat do dopravy, nevěřím že to nějaký cyklista nezvládá, podle mě to je jen taková “ účelovka“ aby se mohlo říci, jak jsou schody špatné a jak je někdo raději 5 km objede jen aby si “ nezadal , prostě klasická agitka “ :)

  6. Fakt problém vyjít 30 schodů. Spíš mám obavy o celoroční použitelnost té zkratky, když bude mokro, tak dřevěné konstrukce mají časem tendenci být slizké a nechutně kluzké a na té cestě co následuje bude nejspíš pěkný bláto.

  7. @ újezďák
    – jak jsem psal v jiném komentáři k hodnocení sjízdnosti jednotlivých úseků, obdobné pravidlo platí i tady; člověk se musí zamyslet nad nejhorší možností. Příklad – už delší dobu zesnulý soused měl zdravotní problém s nohami, bez berlí neušel ani metr, ale když sedl na kolo – ne tříkolku, klasické kolo – tak i když znám hodně hobíku/ma…ů, tak tenhle jim všem ujel desetkrát, pohyboval se čistě jen na kole všude, protože se nedostal tehdy ani do autobusu, když ještě nebyly nízkopodlažní, tyto schody by nevyšel. Bydlel v přízemí s rampou do vchodu místo schodů.
    – uvědomuji si, že pro většinu lidí vynést kolo není problém, ale já taky nechci kolo nikde nosit, tlačit, slézat atd. Na tohle já vždy říkám (inspirace z přednášky o městské cyklistice https://youtu.be/tOGsoN8BDvA): „Už jste někdy viděli před přechodem značku VYLEZ A TLAČ AUTO?“ Já ne.
    – dneska – viz můj tweet – jsem si dal krásný výlet s návratem přes cyklostezku z Vraného do Prahy. Chyba jak Miloš na hradě – sesednutí ze stezky abych popošel pár metrů kvůli štěrků a pak zase nasedl atd. zkazí pocit z celé jízdy nemluvě o tom, že rozjezd a těžký převod není na kolena tak ideální, jak si lidé myslí.

  8. Pavel Mašek, chápu nejhorší možnosti docela dobře , bydlel jsem domě ve staré zástavbě bez výtahu ( v paneláku by to bylo tak 6 patro :) plném starých lidí a i v rodině mám lidi, kteří prakticky nechodí.

    Hodnotit “ zkratku, která očividně není pro každého“ tím, že ne každý “ unese jeho elektrokolo“ mě v životě nenapadlo :)

    Také jsem nikdy neviděl značku Přisťaň a rolluj letadlo a nedávám to jako příklad do cyklistické dopravy, nemá to totiž žádnou souvislost :)

    Nejvtipnější mi přijde to, že když se tady objevily fotky pirátských nájezdů na různé stezky , tak všichni jásali a přitom “ také zjevně nemysleli na nejhorší možnosti“, přitom některé ty nájezdy klidně mohly být součástí, slovy Vratislava “ cyklokrosové vložky“, ale nikdo to o nich neřekl, “ dávaly totiž další možnosti“ jak se někam na kole dostat a na slabé, pomalé, staré a nemohoucí se při prezentaci hliněných koryt přes obrubníky ani nevzdechlo :)

    Jenže doba postoupila dál a tak se asi taková nadšenecká řešení stala spíše součástí “ překážek cyklistiky „….

  9. @ újezďák
    – mohu poprosit link na pirátské nájezdy? Vůbec nevím, o co jde :-O

  10. No bývalo to zde na Prahounakole.cz a omlouvám se zavádějící název, prezentovalo se to jako guerillové sjezdy spíš ?
    A jsem si dost jistý, že pro lidí “ mající nejhorší možnosti“ to byla místa spíše nesjízdná….

  11. Jo tak to uz vim :-), to bylo o sjezdu z byvale vlecky na Zizkove od cyklogangu. Skoda, ze neznam vice jejich akci.

  12. https://prahounakole.cz/2011/09/novy-gerilovy-sjezd-z-cyklostezky-v-hloubetine/

    Jen bych chtěl upozornit, že o dřevěném schodišti vedoucím na přes zimu bahnitou cestu jsme na tomto webu také vydali zprávu (jsme v diskuzi pod ní)… a nebylo v ní ani slovo něčeho negativního. Podle mě informace ze vzpomínaného spektra “dávaly totiž další možnosti“, stejně jako články o guerillových sjezdech. Ostatně i forma akce je dost podobná, akorát tady se zásah oficiálně svezl s výstavou. Jinak tip městského zásahu mi přijde z naprosto stejného spektra jako vybetonování nájezdu nebo vytvoření pěšiny, akorát v o něco vice trendy formě.

    Osobně nevidím nějaký posun doby v typu informací, který tu zprostředkováváme. Možná forma textů je teď vice neutrální.

  13. Jiří Motýl, ne v článku, myslel jsem reakci některých diskutujících, na to, že jsem řekl, že je to možnost navíc se dostat na pohodovou a příjemnou cyklostezku a že mi to přijde pěkné.

    Mám hlavně na mysli reakci Vratislava, protože ho mám dlouhodobě redakčně spojeného s tímto webem a argumentačně byla poměrně hluboko jak pod jeho, tak i pod místní obvyklou úrovní (cyklo)diskuse…

  14. Hrozně rád mám tyhle výzvy. Zastavím. Odpojím dětský vozík a připnu na něj přední kolečka, aby stál. Nechám vozík stát pod schody i s dítětem a věcmi. Kolo vynesu po schodech. Nechám ho tam stát i s brašnou. Vrátím se pro vozík. Vynesu ho po schodech a pevně doufám, že se nikde nešprajcnu a že náhodou v protisměru nikdo nepůjde. Z vozíku opět sundám přední kolečka a připnu ho za kolo. A hurá, jede se dál. Nestálo mě to ani deset minut.

    Já samozřejmě chápu, že někomu takovéhle schody pomohou. Nekritizuji je. Nechci, aby je zas někdo odmontoval a odnesl pryč, jenom protože mi jsou nanic. Ale nějak z nich nepociťuji to pravé uspokojení, jsou mi platné asi jako nový sjezd z D1 na Hrnčíře. A ano, docela sobecky mě štve, že řeší problém někoho jiného, ale na mě ser… chci říct kašlou.

    @Újezďák, doma samozřejmě tohle vynášení po schodech do prvního patra absolvuji. Ale to je něco jiného. Například protože to je jen jednou za jízdu. Nebo protože přitom nehlídaný vozík/nehlídané kolo stojí za zamčenými dveřmi domu. Nebo protože dítě mohu z vozíku vyndat a nechat ho vyťapat po schodech samotné.

  15. Petr:
    Hrozně rád mám tyhle výzvy, přijedu k řece, vyndám z brašny člun a 30 minut ho nafukuji , mezitím myslím na to jak složím pádlo, pak opatrně naložím kolo do člunu a přepádluji mezi parníky Vltavu na druhou stranu, ano vím, že bych to mohl objet po několika mostech, ale při skládání člunu do brašen jsem na sebe cyklohrdý, protože jsem si nezajel ani metr :)

    Vozík osobně neznám, ale s dítětem v sedačce na kole jsme vyšli Broumovské stěny až na Hvězdu aniž by jsme měli potřebu dítě odložit kolečko a dítě dole :) Měla by to být stejná trasa jako se jezdí Sudety. Ano mohli jsme to vzít pohodlně po silnici přes Pasa, ale nechtělo se nám.

    Ps přiznám se, že o novém sjezdu z D1 Hrnčíře nevím nic, na kole jsem vždy jel přes Šeberov a nezdá se mi, že Hrnčíře jsou tak blízko k dálnici, aby do nich vedl sjezd . Má to něco společného s asi 40 let starým plánem, tzv “ Vesteckou spojkou“ ?

  16. Újezďák: Přiznám se, že často nemám sílu unavovat se dál argumenty, které už tu mnohokrát zazněly. Městskou cyklistiku prostě chápeme každý jinak, a podle mne do ní patří i carga a vozíky za kolo. S obojím jsem se už po Praze najezdil dost a proto mám dost zkušeností s tím, jak moc je to omezující.

  17. @Vratislav Filler
    – jojo, já vidím v městské cyklistice potenciál veliký, nedávno jsem retweetoval příspěvek o nákladních kolech, které uvezou 300 a 500 kg, to je více, než se může do mnoha aut dát do kufru nebo na přívěsný vozík. Strašně se mi líbí třeba DHL kola pro kurýry. Myslím, že na cyklisty přijde brzo řada, taky u nás dlouho trvalo, než se vždy a stoprocentně brali v potaz lidé s s hendikepem – oční vady, neschopnost chůze atd. Teď se vehementně předělávají všechny zastávky na bezbariérové včetně metra. Dnes je to běžné a musím věřit, že po vzoru jiných metropolí Praha bude také cyklo město. Ono se to nezdá, ale v San Franciscu i přes kopce má kolo velikou historii…

  18. Vratislav, ovšem ovšem někdo má představy a někdo jezdí představám navzdory..
    Navíc jezdit s nákladním nebo nedejbože s dítětem ve vozík za kolem cyklokros nenapadlo mě, ale tebe.

    Na druhou stranu ani moje zkušenosti s umnou debatou některých mě nepřipravily na to, že pokud se bavíme o Husitské a souběžné cyklostezce s tunelem po trase , tak ty vytáhneš naprosto (ne?)pochopitelně(?) argumenty o tunelu kolmém na Husitskou a držíš se jich zuby nehty :) .

    No nic, prostě další přístup na cyklostezku je potřeba upozadit, protože kargo nebo vozík to mohou pohodlně objet, ale to je už je samo o sobě zlo a diskriminace a tak je potřeba mumlat o cyklokrosu :D

    No a s těmi cargo koly opatrně, taky už jsem neštastné prodejkyni biodžusů, kterou takto vybavil majitel firmy, jednu takovou nestvůru pomáhal dostat na místo prodeje, jel jsem kolem na kole a když jsem viděl jak se trápí asi na 2 procetním stoupání v místě kde na chodník v pohodě najede invalida na vozíku, tak jsem slezl a zatlačil, holka musela být celá štastná, že má šlapací prodejní cargo kolo, ale podle majitele to do portfolia firmy prodávající předražené barevné vody patří, je to pěkný promo a dělá to firmě reklamu…

  19. Pavel Mašek, ovšem ovšem ale to jsou už motory vybavené stroje které vůbec nechrání obsluhu jak od prachu, vedra, zimy nebo vody. Tedy to nejsou stroje, které celoročně vydrží užívat průměrný Čech/Češka ´, vůbec nemluvím o postižených lidech, mluvím o tom, že naložit a složit 300-500 kilo několikrát za den za podmínek, které tyto stroje nabízejí není pro každého ale jen pro pár extravýkoných nadšenců, i ty články co tady byly ukazovaly mladé vysportované muže :) A celé to velmi rychle vytlačí segment elektroautíček a elektroaut, které k pracovním podmínkám přidají kabinu. Takových jaké dělá německá pošta….

    SF souhlas, ovšem tam jsou všude místa, kde se o 8 procentním stoupání mluví jako o “ prakticky rovině“ , navíc zrovna Frisko je místo kde klidně vykopnou sdílené samohyby z provozu a s provozovatelem se pak klidně soudí a ten nemá šanci. Pokud by tam někdo chtěl jezdit v limitech nastavených Vratislavem ( 2p stoupání), tak bude jezdit okolo zálivu a zajede si spíš několik než pár kmm navíc tamní kopce nejsou moc obloukové ale spíš plošinové, napojení betonů je pak takový cyklokros, ale to je SF tam to nevadí … :) Tolik k SF

  20. újezďák: No právě, že je únavné reagovat na to, když se pořád opakuješ..

    Abych shrnul to poslední dění, jak ho vidím. Na úplném začátku jsi se v sousední diskusi sám utopil v důsledku neznalosti toho, že cyklisti na Dolní Žižkov jezdí také tunelem z Karlína. Potom jsi sem napsal, že pokud jde o objezd Husitské, důstojnost cyklistiky neutrpí pár schody. Na to jsem otráveně zareagoval, v tom smyslu, že městská cyklistika není cyklokros, a debata se stočila k cargokolům. Což jsi uzavřel opakovanou, rádoby humornou historkou, ve které se snažíš evokovat, že carga v Praze nemá smysl řešit, protože jsi viděl, jak pojízdný stánek, který má sedlo a šlapky k tomu, aby ráno dojel na místo prodeje a večer zpátky, a evidentně nebyl upravený pro pražské podmínky, není snadno ovladatelný holkou, která pro to nemá fyzické dispozice a zjevně neměla v řízení cargokola praxi. Tu historku sem dáváš pokaždé, když se řeší cargokola, takže se není čemu divit, když už – s vlastní zkušeností s různými cargy v Praze a v řádu mnoha stovek ujetých km – toho mám v debatě s tebou někdy dost.

  21. Jistě sám utopil, jasně jsem říkal jedna souběžná cyklostezka je po trase bývalé železnice, bývalý železniční tunel a tak jsem se od začátku bavil o “ souběžné cyklostezce s Husitskou a popsal jsem i možnou druhou druhou “ s Husitskou souběžnou trasu“ Řehořova atd těžko jsem tedy mohl mluvit o cestě z Karlína, když Husitská začíná na křižovatce se Seifetovoua navazuje na běžně cyklisty používanou Hybernskou.

    Čili mě vůbec ani nenapadlo, že se ty se náhle bavíš o Karlínu a cestě více než kolmé na Husitskou. Karlínem normálně jezdím, ale že bych si tamtudy při “ objíždění Husitské udělal takovou zajížďku mě nenapadlo a vůbec netuším proč jsi tento tunýlek ve kterém magistrát občas pro zábavu obyvatelstva dělá tobogán do debaty tahal. Dopravně nahradit Husitskou nemůže, logiku to nemá žádnou a tak slovy Andreje mě napadá jen účelovka.

    Ad cyklokros, přemrštěný a nesmyslný argument když sám víš, že cargo kolo si na rameno nikdo nedáa přesto reaguješ, jsi si musel být jistý, že o něm nemluvím. ale stejně jsi si píchnul.

    Jinými slovy já mluvil o sortě cyklistů, která tě vlastně nezajímá, o sortě cyklistů kteří při jízdě Prahou nepřemýšlí o tom, jestli jejich cesty chodníčky, zkratkami, schodišti nebo guerillovými sjezdy/nájezdy náhodou neubližují těm, kteří jsou ochotni s cargo kolem jet přes celé město do Ikey si koupit botník nebo vláčet dítě na kole Husitskou v dopravní špičce 30 cm nad zemí.

    Uznávám, že je to fajn pocit,ale tolik dovolené a volna nemám, abych se zabýval takovou ztrátou času když mi ten botník Ikea za stejné peníze doručí až do domu a nepotřebuji k tomu nákladní kolo vlastnit nebo si půjčovat.
    Kdyby Ikea nabízela dopravu cargokolem, tak si to klidně objednám taky, to je fér, když je za to někdo placený tak klidně ekologii podpořím:)

    Na druhou stranu potkává tvou ženu Markétu docela často ,kolo s košíčkem , kytičky, s dřevěným sedákem, ji pohání elektromotor, přesto ji většinou na tom mém šlapadle s brašnama do kopce předjedu, i když jede na celém rozměrném stroji sama.
    Takže nevím, je to moje vina, že nemám potřebu taková kola vnímat jako něco, co něco v Praze řeší a vyřeší a zajímat se o to, jestli je pro ně úrážlivé, že si kole někde poponesu abych si cestu celkově zkrátil.

    Ono je krásný si přečíst, jak jsi ujel 28 km do Ikey a zpátky, půl hodiny strávil jen vázáním skříně na stroj k tomu ne moc vhodný a desetikilometrovou rychlostí jsi to odvlekl domů a jak to dokazuje, že to jde, když se chce.

    Šlo by to i s ruční kárkou nakonec :), ale dávalo by to nějaký smysl lidem, kteří mají jediný volný čas na děti o víkendu a +- od 7 do 18,00 mimo domov a rodinu, na cestě do a z práce a v práci ? Přiznám se, že mě dává větší smysl vzít děti a maželku na kole do Polabí, Posázaví nebo třeba dojet do Zoo a zpátky a celý den jezdit na kolech, než plán, že vezmeme kola a pojedeme 15 km na nákup do obchodního centra s davem kde kolo zamaskuji pod nákladem…

    Ale je to každého volba a je únavný sledovat, jak některé volby jsou “ nadřazenější “ zdravému rozumu ( ten jsem v diskusi pod nákupem v Ikea taky zmiňoval _:D

  22. .. na jednu stranu újezďák měl být též v cyklokomisi, s Vratislavem, prtem a Davidem..!! :-D na druhou stranu na PNK by byla nuda, kdyby si to vyříkali jinde.. zdá mi zde, paradoxně, že mají oba pravdu.. liší se jen názor na rychlost změn.. (podle mě, kde jsou dneska schody–zítra rampa–pozítří výtah ..takový je světaběh ;-))

  23. Josuk nestraš, to bych už vůbec nebyl doma :)

    Nedávno jsem četl, že si v Amsterodamu cyklisté stěžují na to, že jim přepravní firmy a cargo kola brzdí osobní přepravu a že by bylo vhodné je poslat mezi auta nebo autům sebrat víc místa :) :)

    Je to logické, protože na cyklostezkách si pak firmy realizují bussines a už tam nejde o prostou samopřepravu lidí, pro kterou jsou určeny především a ty lidi pak brzdí. Údajně prý i hrozí, že se od cargo kol firmy zase odvrátí, protože je jich moc a brzdí se navzájem :)

    V Praze to zjevně nehrozí, klidně bych se vsadil, že firemních čistě nákladních ko,l jezdících celý den a celý rok, budou v provozu maximálně vyšší desítky kusům, nepočítám v to messengery s báglem na zádech, ty nikomu vadit nemůžou, protože jsou to většinou vyšvihanci s výkonem koně a rychlostí skůtru :)

    At CityLab, we often talk about pioneering services being possible trendsetters for the future. With Utrecht’s plan, that future once mapped out by experimental bike couriers now seems to be arriving.

    Still, not everyone is happy. Right now, the media in Amsterdam is bemoaning the volume of cycle cargo on the city’s bike paths. So great is the city’s volume of bike-born goods, newspaper Het Parool claimed Monday, that cycle lanes are filling up, and hefty cargo trailers make it impossible for other cyclists to overtake them. With a new company called Just Cargo joining Amsterdam’s roster of bike couriers in May, the bike lanes could become even more over-burdened, possibly encouraging clients to turn back to van delivery to ensure their deliveries arrive on time.

    LINK

    https://www.citylab.com/transportation/2017/03/do-dutch-bikes-need-more-road-space/520998/

  24. újezdák: Tvůj předposlední příspěvek přesně ukazuje, proč už nemám chuť ztrácet čas debatama s tebou. Tvrdíš, že lidi na něčem ukazují něco, co na tom vůbec neukazují. Jdu se hrabat v projektu jedné ulice, kde jsou zvrzaná cykloopatření a navrhnout připomínky pro komisi.

  25. Tyhle diskuze jsou naopak zpestřením a přinášejí více názorů. Nicméně myslím, že běžná populace je na tom s nadšením jezdit výrazně hůř, než se prezentuje či vychází v průzkumech. Pokud se bavím s necyklisty v práci, tak jsou „pumpičkáři“ stále „šílenci hazardující se životem“, obtěžující hmyz na silnicích a nedojbože, aby jich bylo víc!
    Pohled újezďáka jako sportující silničář zcela chápu, v Úvalech i já osobně několikrát jdu i se silničkou v karbonových tretrách do podchodu, neb závory jsou věčně dole … S kolem musím 2x 21 schodů ze sklepa a známí běžně 5 pater v činžáku.

  26. Jan Herda, v Úvalech na silničce prakticky nejezdím dlažba je tam na….. :) ale když jedeme s rodinou tak to bereme/ podjedeme ulicí Na spojce, tamní dlažbu na horským dáváme.

    Vratislav, to říkáš pokaždé, že nemáš chuť, ale stejně si pokaždý rejpneš, ale chápu, taky jsem byl před 10-12 lety větší optimista ohledně cyklodopravy a pořád se nám ten modal share, snad kromě pár slunečných odpolední, nějak nedaří naplnit.

    Tak šťastnou ruku s tou zprzněnou ulicí, hlavně ať tam nejsou zpomalovací hrby, prahy, žluté bubliny nebo stovky čtverečních metrů vesele barevných a za deště kluzkých ploch či desítky plastových sloupků a jiných „zklidňujících“ opatření z těch , co shazují cyklisty z kol na zem nebo je nutí jet 20kou v místech, kde se dá jet 30-40 , držím palce, chutě do toho :)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*


Podpořte nás

Podpořte další rozvoj nezávislého online magazínu o cyklistické dopravě. Pomůžete nám udržet kvalitu obsahu s minimem reklamy.
nebo
Daruj
FacebookInstagramTwitterYouTube

Anketa

Využíváte v Praze sdílení kol (bikesharing)?

Výsledky →

Nahrávání ... Nahrávání ...
Archív anket →

Poslední komentáře

  • újezďák: Praha 2 versus Lime

    oni nejsou vidět ani na chodníku, navíc tam průměrný chodec vůbec nečeká, že se kolem něj něco mihne 20kou.…

  • Pavel Mašek: Dál od kraje vozovky

    @Vratislav Filler - k soudní při, až se uvidíme, plánuji jít do Petrohradské na konci měsíce, můžeme si o…

  • Brahma: Praha 2 versus Lime

    Tak například v noci nejsou tyhle kolobežky na ulici vůbec vidět. Pokud náhodou jedou po silnici, tak jsou to všechno…

webdesign by 2046
↑ nahoru